Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-05@19:52:06 GMT

تبدیل عکس گوشی به عکس حرفه‌ای با هوش مصنوعی

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۷۳۳۳۷

تبدیل عکس گوشی به عکس حرفه‌ای با هوش مصنوعی

محققان راهی را برای استفاده از شبکه‎های عصبی هوش مصنوعی به منظور تبدیل عکس‎های بی‎کیفیت گوشی‎های هوشمند به عکس‎های باکیفیت یافته‎اند.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا، با استفاده از این روش عکس‌های عادی که با دوربین‌های گوشی‌های تلفن همراه گرفته شده‌اند، به گونه‌ای تغییر پیدا می‌کنند که تصور می‌شود تصاویر یادشده با دوربین‌های باکیفیت و حرفه‌ای عکاسی تهیه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان دانشگاه «ETH Zurich» در سوئیس می‌گویند این فناوری هوش مصنوعی تا به‌حدی قدرتمند است که می‌تواند جزئیات نه چندان قابل تشخیص را در عکس‌های موبایلی برجسته کند. ارتقای کنتراست تصاویر از جمله دیگر مزایای استفاده از این فناوری است.

شبکه عصبی هوش مصنوعی مورد استفاده برای این کار «GAN» نام دارد و متشکل از الگوریتم‌های جدیدی است که برای ارتقای کیفیت عکس‌ها و حتی ویدئوهای بی‌کیفیت قابل استفاده خواهند بود.

اعضای این گروه تحقیقاتی می‌گویند GAN به شکلی متن باز طراحی شده است و لذا افراد می‌توانند با تغییر الگوریتم‌ها، آن را ارتقا بخشند. محققان به منظور ارتقای GAN مجموعه‌ای از تصاویر باکیفیت و عادی را برای بررسی در اختیار آن گذاشته‌اند و این شبکه عصبی با بررسی مشابهت‌های عکس‌های عادی و باکیفیت می‌تواند از اطلاعاتی که در اختیار دارد برای بهینه‌سازی و بازسازی عکس‌های بی کیفیت استفاده کند.

منبع: مهر

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۳۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایش یخ زدن دو گوشی تلفن همراه + فیلم

در یک آزمایش دو گوشی گلکسی اس ۲۴ و آیفون ۱۵ پرومکس داخل ظرفی قرار داده شد تا درون فریزر قرار بگیرند. نتیجه این آزمایش را در ویدئوی زیر مشاهده می‌کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • هوش مصنوعی رابطه بین روده و آلزایمر را کشف کرد!
  • آب به باتری کم مصرف تبدیل شد!
  • فیلتر کوچکی که دوربین موبایل را گران می‌کند
  • فیلم بسیار نزدیک و باکیفیت از قسمت سر یک سنجاقک
  • داده‌های آموزشی هوش مصنوعی عرصه جدید رقابت شرکت‌های بزرگ فناوری
  • هوش مصنوعی در جستجوی راز آلزایمر: ارتباط بین روده و مغز!
  • هوش مصنوعی در جستجوی راز آلزایمر: کاوش در ارتباط بین روده و مغز!
  • آزمایش یخ زدن دو گوشی تلفن همراه + فیلم