Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛در پی قطع یک اصله درخت در مدرسه مردانی‌آذر، دانش‌آموزان ناحیه پنج آموزش و پرورش تبریز مکلف شدند آموزش‌های لازم در زمینه مفاهیم فضای سبز و ترویج فرهنگ دوستی با طبیعت را فراگیرند.

برای کمیسیون ماده هفت، حفظ و گسترش فضای سبز شهر تبریز در پی قطع یک اصله درخت در این دبیرستان به گونه‌ای متفاوت صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در راستای فرهنگ‌سازی هر چه بیشتر در جهت اهمیت حفظ و پاسداری از فضای سبز، به جای برخوردهای قانونی و پرداخت عوارض، رای کمیسیون ماده هفت آیین‌نامه اجرایی قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها، مصوب 88/4/20 مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز این بار از جنس فرهنگ و آموزش بود.

بر این اساس، مدیریت آموزش و پرورش ناحیه پنج تبریز موظف شد نسبت به برگزاری جلسات آموزشی به دانش‌آموزان مدارس ناحیه در راستای ترویج فرهنگ، تبیین و تفهیم ارزش فضای سبز و خصوصاً درختان، اقدام کند.

با ارائه توضیحات مدیر حقوقی ناحیه پنج آموزش و پرورش و مدیر این مدرسه و عدم اثبات وجود نیت عمد از سوی عوامل مدرسه و اظهار ندامت آنها از انجام این عملکرد، مقرر شد به جهت جایگزینی مجازات قانونی و عوارض مربوطه، مدیریت ناحیه پنج آموزش و پرورش نسبت به برگزاری جلسه‌ای آموزشی به دانش‌آموزان مدارس ناحیه به خصوص این دبیرستان در زمینه «تبیین و تفهیم ارزش فضای سبز و خصوصاً درختان در جایگاه کنونی زندگی بشر» اقدام کنند.

همچنین مدیر این دبیرستان مکلف به تأمین و غرس تعداد یک اصله نهال در محل قطع اشجار و 30 اصله نهال ( با انتخاب نوع گونه توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز و به تعداد دو برابر محیط بن درختان قطع شده) توسط دانش‌آموزان مدرسه و زیرنظر کارشناسان سازمان پارک‌ها در محلی که سازمان پارک‌ها تعیین کند، است.

خاطرنشان می‌شود، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز و کلیه پرسنل فضای سبز خود را مکلف به صیانت و پاسداری از فضای سبز تبریز دانسته و هرگونه حذف درخت باید با کسب مجوزهای لازم از سوی این سازمان و کمیسیون ماده هفت باشد.

 

انتهای پیام/ش

فرهنگ‌سازی هر چه بیشتر در جهت اهمیت حفظ و پاسداری از فضای سبز

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۴۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش کتاب درسی از فردا؛ ۲۸ فروردین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ ابوالقاسم اکبری در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما، افزود: ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ دوره‌های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و کتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش‌آموزان استعداد‌های درخشان و همچنین کتاب‌های درسی دانش‌آموزان استثنایی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش my.medu.ir و یا سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی www.irtextbook.ir و برابر جدول تقویم زمانی پیوست انجام و پیرو آن کتاب‌های درسی، بر اساس سفارشات ثبت‌شده در سامانه، توزیع می‌شود.
وی گفت: ثبت‌نام‌ها برای پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم از سه شنبه ۲۸ فروردین و همچنین پایه‌های ورودی مقاطع تحصیلی (اول ابتدایی، هفتم و دهم) نیز از دهم تیر آغاز می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان تأکید کرد: ثبت نام کتاب به منزله ثبت نام نهایی دانش آموزان است بنابراین به خانواده‌ها توصیه می‌شود هرچه سریعتر برای ثبت کتاب دانش آموزان اقدام کنند.
خراسان شمالی ۱۹۲ هزار دانش آموز دارد.

دیگر خبرها

  • تقدیر از معلمان و مدیر مدرسه غیردولتی نمونه نیکان دانش
  • ثبت سفارش کتاب درسی از فردا؛ ۲۸ فروردین
  • تشکر و قدردانی دانش آموزان مدرسه فاضل لنکرانی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی + فیلم
  • افزایش۵۰ درصدی فضاهای ورزشی آموزش و پرورش
  • زیرساخت‌های آموزشی زبرخان به موازات جمعیت دانش‌آموزشی، پیشرفتی نداشته است
  • شادی دانش آموزان اصفهانی از "وعده صادق"
  • بیش از ۱۴۰۰ مدرسه سیار و کوچ‌رو وجود دارد
  • توزیع شیر در مدارس به کجا رسید؟
  • افتخارآفرینان استان آذربایجان‌غربی در دومین پویش سراسری «قاف، مقاومت»
  • حضور دانش‌آموزان در صحنه‌های مختلف موجب پیشرفت امور می‌شود