Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز |  بسیاری از روستاهای شهرستان هیرمند فاقد هر گونه آسفالت مسیرهای ارتباطی هستند؛برخی از این مسیرها بیش از ۳۰ سال است که رنگ آسفالت را به خود ندیده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای هیرمند؛ مهمترین عامل شدت ربزگردها در سیستان را می توان وجود جاده های خاکی در برخی از مناطق طوفان زده دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جاده ها که اکثرا در معرض طوفان های ۱۲۰ روزه سیستان قرار دارند ؛ خاک موجود در کف آن باعث می شود تا همانند طوفان های نمک در ارومیه عمل کنند.

با این حال میزان گرد و غبار در مراکز شهرستان ها نسبتا به روستا ها بسیار کمتر است؛ کارشناسان یکی از دلایل آن را نیز عدم آسفالت جاده های خاکی می دانند.

بسیاری از روستاهای شهرستان هیرمند فاقد هر گونه آسفالت مسیرهای ارتباطی هستند؛برخی از این مسیرها بیش از ۳۰ سال است که رنگ آسفالت را به خود ندیده اند.

با این وجود مسئولین شهرستان هیرمند، تنها بر این می بالند که تنها بخشی از راه های روستایی را آسفالت کرده اند و بارها آن را با افتخار در نشست ها و جلسات متعدد عنوان می کنند اما در این باره نظر مردم چیز دیگریست.

یکی از اهالی روستای کامخان و بریجی شهرستان هیرمند گفت: پس از هشت سال دهیاری این روستا اقدام به شن ریزی برخی از معابر روستا کرده است، اما پس از تخلیه شدن، شن ها به حال خودشان رها شده اند، گویا تنها دهیاری در نظر داشته است تا بار مسئولیتی خود را از دوش خود بردارد.

وی افزود: برخی از معابر این روستا به شدت نیاز به زیرسازی دارند اما هیچ یک از مسئولین امر به این مهم توجه نمی کنند.

روستای امرودی بزی و همچنین روستای تپه کنیز شهرستان هیرمند بدترین مسیرهای ارتباطی را در شهرستان هیرمند دارا هستند که مردم این روستا بیش از 30 سال است آرزوی آسفالت جاده را دارند.

اداره راه و شهرسازی شهرستان هیرمند پیشتر گفته بود که عدم بودجه دلیل خاکی بودن جاده های ذکر شده می باشد.

محد علی فقیھی رئیس اداره راه و شھرسازی شھرستان ھیرمند گفت : اعتبار مورد نظر پیش بینی شده است و به برنامه بودجه اعلام شده که در صورت تایید آن جاده در دست ساخت قرار خواھد گرفت.

وی  بیان داشت: مسیر ارتباطی مورد نظر با راه ھای فرعی 12 کیلومتر است که پس از تایید بودجه در دست ساخت قرار می گیرد تا اھالی این روستا نیز از نعمت آسفالت بھره مند شوند.

 

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۴۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگرفتگی در شهرستانهای شمالی اصفهان/بارش ها تا چهارشنبه ادامه دارد

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، منصور شیشه فروش از بارش رگباری باران که منجر به جریان روان آب و سیلاب در روستای صالح اباد شهرستان نطنز شد، خبرداد و اظهار کرد: این بارشها خساراتی به باغات، معابر و آسفالت، راه ارتباطی و شبکه آب شرب روستا و چند دستگاه خودرو وارد کرد و خوشبختانه تلفات انسانی به همراه نداشته است.

وی با اشاره به حضور عوامل مدیریت بحران شهرستان و دهیاری در محل روستای صالح آباد نطنز، تصریح کرد: اداره راهداری، بنیاد مسکن، اداره جهاد کشاورزی و اداره برق در جهت ایمن سازی شبکه ها و ارزیابی خسارات و رفع اضطراری اسیب های اقدامات را لازم را انجام می‌دهند.

شیشه فروش افزود: به علت شدت بارشها و آبگرفتگی در محور قدیم جاده نطنز کاشان و نیز برخی ازمحورهای جاده ای در شهرستان اردستان و نیز معابر روستایی و شهری در برخی نقاط کاشان گزارش شده است که عوامل امدادی در سطح مناطق شرق و شمال برای امداد رسانی مستقر هستند.

وی افزود: بارشهای همرفتی تا صبح روز چهارشنبه در سطح استان اصفهان تداوم دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898671

دیگر خبرها

  • کمربندی دلیجان به طول ۶ کیلومتر آسفالت می‌شود
  • آبگرفتگی در شهرستانهای شمالی اصفهان/بارش ها تا چهارشنبه ادامه دارد
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
  • آسفالت نزدیک به ۱۱ کیلومتر از راه‌های روستایی چایپاره
  • بخشی از حق‌آبه ایران از «هیرمند» پرداخت شد/ در سفرهای خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد/ دولت همچنان خواهان افزایش تعطیلات آخر هفته است
  • حجم طرح‌های راهداری در بهاباد ۱۵ برابر شده است
  • روکش آسفالت محور روستایی اسلامیه سرند
  • آسفالت ۱۰۵ کیلومتر راه روستایی استان کرمان در سال ۱۴۰۲
  • تاسیس دفتر راه و شهرسازی بردسکن خراسان‌رضوی پس از ۳۰ سال به ثمر نشست
  • دستینی اودوگی تحت عمل جراحی قرار گرفت؛ رویای حضور در یورو 2024 بر باد رفت!