Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس از احداث کمربند سبز در شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: امسال ۵۰ کیلومتر در ۵ شهرستان در نظر گرفته شده بود که به دلیل عدم تامین اعتبارات انجام نشد.

مهرزاد بوستانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به پیگیری احداث کمربند سبز در شهرستان‌های استان فارس اظهار داشت: این کمربند سبز با کاشت درخت در حاشیه جاده‌های اصلی و فرعی شهرستان‌ها محقق می‌شود که تاکنون در شهرستان کازرون انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امسال نیز 50 کیلومتر در 5 شهرستان در نظر گرفته شده بود، گفت: یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای احداث کمربند و توسعه فضای سبز در استان فارس در نظر گرفته شده بود که به دلیل در اولویت بودن مقابله با ریزگردهای خوزستان اعتبارات سازمان جنگل‌ها به آن اختصاص یافت.

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس افزود: احداث کمربند سبز با توجه به اهمیتی که دارد، در صورت همکاری مسئولان شهرستان‌ها در استان پیگیری می‌شود البته منوط به اینکه اعتبار لازم از سوی شهرستان‌های متقاضی تامین شود.

بوستانی با بیان اینکه همکاری ارگان‌های مختلف می‌تواند در این زمینه کمک‌کننده باشد، بیان کرد: اداره راه، شوراهای اسلامی شهرها و فرمانداری‌ها در این زمینه می‌توانند نقش داشته باشند.

وی از نهضت بذرکاری در جنوب فارس خبر داد و عنوان کرد: سال گذشته 400 هکتار از ارتفاعات و مناطق محافظت شده شهر لار با کمک مردم و مسئولان منابع طبیعی لارستان بذرکاری شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس با اشاره به اینکه پایش این مناطق به صورت مستمر ادامه دارد، گفت: سازمان‌های مردم نهاد در بذرکاری و پایش آن نقش مهمی دارند و ادامه این روند آینده خوبی برای فضای سبز لارستان را رقم می‌زند.

انتهای پیام/

R41382/P1336/S6,61/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۵۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با قاچاقچیان چوب در بهشهر

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالقاسم کیانی پیش ازظهر دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: متأسفانه در ماه‌های اخیر شاهدیم که متعدیان به منابع طبیعی و قاچاقچیان چوب، ضمن از بین بردن منابع خدادادی با ارزش استان، حافظان منابع طبیعی را نیز مورد تعرض قرار می‌دهند که در این راستا دستگاه قضائی ضمن تشدید برخورد قانونی با متعدیان به منابع طبیعی، دست سودجویان حوزه منابع طبیعی را از تعرض به منابع طبیعی استان قطع خواهد کرد.

دادستان بهشهر ادامه داد: طی چند روز گذشته شاهد بودیم که قاچاقچیان چوب در شهرستان بهشهر، نسبت به قطع ۷۰ اصله درخت در حاشیه جاده جنگلی پاسند رز- سرخ او شهرستان بهشهر اقدام نموده تا حافظان منابع طبیعی را از برخورد قانونی خود در صیانت از جنگل منصرف کنند که قطعاً در مسیر صیانت از حریم جنگل‌ها، دستگاه قضائی، حامی منابع طبیعی خواهد بود.

کیانی افزود: در خصوص موضوع قطع ۷۰ اصله درخت فوق الذکر، با صدور دستور قضائی، رصد دقیق اطلاعاتی و اقدامات پلیسی، ضمن تشکیل پرونده، مجرمین تحت تعقیب قرار گرفتند که در این راستا تاکنون یک نفر دستگیر شده و سایر متهمین تحت تعقیب قضائی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات پلیسی و امنیتی برای دستگیری و برخورد قانونی با تمامی عاملان تعرض و تخریب منابع طبیعی شرق استان و قطع درختان جنگلی در شهرستان بهشهر تا پاکسازی کامل منطقه با جدیت ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6085325

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • عملیات اجرایی کمربند جنوبی خط انتقال آب به اراک
  • قاچاقچی چوب بهشهر دستگیر شد
  • برخورد قاطع با قاچاقچیان چوب در بهشهر
  • آخرین وضعیت احداث کمپ فرهنگی ورزشی شهرستان ورزقان
  • احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان
  • بررسی علل وقوع سیل های اخیر در جنوب ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس
  • آغاز احداث پروژه کمربندی گناباد از اردیبهشت امسال
  • احداث کارخانه فرآوری شرط واگذاری معادن جدید استان کرمان
  • کار باورنکردنی درو مک اینتایر بعد از رسلمنیا 40/ اخبار WWE