Web Analytics Made Easy - Statcounter

تلاش امداد و نجات برای افزایش ظرفیت امداد هوایی، جزییات بیشتر از کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگران، کاهش غلظت آلاینده‌های استان تهران در چند سال اخیر، افزایش شمار مدارس شبانه‌روزی‌ دختران عشایر، تغییرات قیمت دارو، روایت الویری از «تاریکخانه‌ اموال و دارایی شهرداری تهران»، پیگیری موضوع «سپنتا نیکنام» از سوی رییس جمهور، انتقال نیروهای شهرداری تهران از مرز خسروی به مهران از جمله اخبار مهم و پربازدید اجتماعی ایسنا در پانزدهم آبان ماه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، اداره اجتماعی ایسنا در روز جاری بیش از 50 خبر را بر روی خروجی خود قرار داد که مهمترین آنها از طریق کلیک بر روی عناوین در دسترس است:

تلاش امداد و نجات برای افزایش ظرفیت امداد هوایی/افزودن خودروهای امداد و نجات تاپایان سال

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در مورد ظرفیت امداد هوایی جمعیت هلال احمر اظهار کرد: در حال حاضر ما 24 فروند بالگرد در سراسر کشور داریم که با شعاع 150 کیلومتر تمام استان‌های کشور را پوشش می دهند، ضمن اینکه در تلاش هستیم تا این ظرفیت را افزایش بدهیم و در شعاع 110-120 کیلومتری، سطح کشور را پوشش بدهیم.

وی با ابراز امیدواری نسبت به افزایش ظرفیت خودروهای این سازمان گفت: امیدواریم تا پایان سال بتوانیم تعدادی خودروهای نجات و عملیاتی و همچنین 200 دستگاه آمبولانس به ظرفیت فعلی اضافه کنیم.

ترافیک پرحجم پایانه‌های مرزی ایران ـ عراق/ علت واژگونی اتوبوس در سوادکوه

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور با تشریح آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌های کشور از وجود ترافیک پرحجم در مسیرهای رفت و برگشت محورهای منتهی به برخی از پایانه‌های مرزی خبر داد.

سرهنگ نادر رحمانی در مورد آخرین وضعیت ترافیکی محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی ایران و عراق اظهار کرد: محورهای ایلام-مهران و حمیل-اسلام آباد و همچنین محور سوسنگرد-بستان-چذابه در هر دو مسیر رفت و برگشت با ترافیک پرحجم همراه است. در محور اهواز-خرمشهر -شلمچه نیز ترافیک به همین ترتیب است.

جزییات بیشتر از کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگران/ سهمیه سالانه برای 20 هزار نفر+ اولویت‌ها

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح، جزییات مقررات بهره‌مندی از کسر خدمت فرزندان ایثارگران را تشریح کرد.

سردار موسی کمالی درباره اجرای شرایط بهره‌مندی از کسر خدمت فرزندان ایثارگران اظهار کرد: مطابق با قانون جدید که برای اجرا نیز ابلاغ شده، سالانه 20 هزار نفر که بیشترین امتیاز را داشته باشند، می‌توانند از این قانون بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه این افراد می‌بایست اطلاعات خود را درباره سامانه‌ای به ثبت برسانند، ادامه داد: در حال حاضر افرادی که پدرانشان 30 ماه یا بیشتر در جبهه بوده یا 25 درصد جانبازی داشته باشند از سربازی معاف هستند. اما براساس این قانون افرادی که کمتر از این مقدار سابقه داشته باشند، نیز می‌توانند کسر خدمت دریافت کنند و البته از 18 آذر ماه امسال کسر خدمت ایثارگری صرفا در چارچوب مقررات جدید بوده و سایر مقررات قبلی از جمله بهره مندی متولدین ماقبل سال 1373 از 9 روز کسر خدمت به ازای یک ماه رزمندگی یا آزادگی با یک درصد جانبازی لغو خواهد شد.

کاهش غلظت آلاینده‌های استان تهران در چند سال اخیر

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران درباره روند آلودگی هوا طی چند سال گذشته در استان تهران گفت: غلظت آلاینده‌ها در چند سال اخیر در استان تهران رو به کاهش بوده است مگر در مواردی که آلاینده‌های هوای این استان بر اثر پارامترهای هواشناسی و جوی در یک مقطع زمانی کوتاه مانند چند روز اخیر تهران افزایش یافته باشد.

محمد رستگاری با بیان اینکه علت آلودگی هوای تهران در روزهای اخیر گرد و غبار بود، اظهار کرد: بخشی از این گرد و غبار از عراق وارد کشور شده بود و بخشی دیگر به سبب وزش بادشدیدی که در داخل کشور داشتیم از مناطق مرکزی ایران مثل استان مرکزی وارد تهران شده بود.

آموزش و پرورش محدودیتی برای ثبت نام دانش آموزان پروانه‌ای ندارد

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که وزارت آموزش و پرورش هیچ گونه محدودیت و ممنوعیتی برای پذیرش دانش آموزان مبتلا به بیماری پروانه‌ای ندارد.

مرتضی نظری با اشاره به اظهارات مسئول خانه بیماران پروانه‌ای (EB) درباره  تحصیل کودکان مبتلا به بیماری پروانه‌ای اظهار کرد: به خانواده‌های این بیماران اعلام می‌کنیم نگرانی نسبت به ادامه تحصیل فرزندشان نداشته باشند. همچنین از آنجا که این بیماری چندان شناخته شده و شایع نیست ممکن است سایر دانش آموزان و خانواده‌ها ذهنیت اشتباهی درباره آن داشته باشند؛ ضمن آرزوی بهبودی برای این عزیزان، به همه خانواده‌ها اعلام می کنیم که این بیماری مسری نیست و جای نگرانی وجود ندارد.

افزایش شمار مدارس شبانه‌روزی‌ دختران عشایر

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تلاش برای افزایش مدارس شبانه روزی در راستای بالا بردن نرخ پوشش تحصیل دختران عشایری در مقطع متوسطه خبر داد و گفت: همچنین به سمتی حرکت می‌کنیم تا امکانی فرهم شود که معلمان دلسوز ما در کنار دانش آموزان خود در کلاس‌های چندپایه شان، نوآموزان را هم پذیرا باشند و اینگونه بتوانیم نرخ پوشش پیش دبستانی را افزایش دهیم.

رضوان حکیم زاده درباره روند ارتقای کیفیت آموزش در جمعیت دانش آموزی عشایر اظهار کرد: یکی از اهداف ما در این بخش این است که فرصت ادامه تحصیل را برای دختران عشایری فراهم کنیم. با توجه به شرایط خاص ممکن است این دختران تنها در دوره ابتدایی حضور داشته باشند اما حضورشان در دوره متوسطه منوط به وجود برخی مدارس شبانه روزی است. از جمله اقداماتی که پیگیری می‌کنیم ایجاد شبانه روزی‌هایی است که دختران عشایر با توجه به شرایطشان بتوانند تا پایان دوره متوسطه در آن تحصیل کنند.

واگذاری ۱۴۰ شرکت تامین‌ اجتماعی به بخش خصوصی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از شناسایی ۱۴۰ شرکت وابسته به تامین اجتماعی برای واگذاری به بخش خصوصی خبر داد و گفت: سه هولدینگ تامین اجتماعی تا آذر ماه وارد بورس می‌شوند.

سید تقی نوربخش با بیان اینکه حدود ۱۴۰ شرکت و بنگاه اقتصادی که در راهبردهای سرمایه گذاری صندوق قرار نداشته و یا زیان‌ده بوده‌اند و نیاز به اصلاح ساختار داشته‌اند توسط گروه کارشناسی تعیین و مشخص شده و بخشی از آنها در حال واگذاری به بخش خصوصی و تبدیل به منابعی در بازار سرمایه هستند افزود: ما با همین دیدگاه حرکت می‌کنیم و جلساتی هفتگی با حضور وزیر رفاه، مدیران عامل صندوق‌ها و شرکت‌های سرمایه گذاری و افرادی از سایر بخش‌های اقتصادی به منظور عملیاتی شدن این راهبرد تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه قبلا تامین اجتماعی دو هولدینگ نفت، گاز و پتروشیمی و هولدینگ دارویی خود را وارد بازار بورس کرده بود گفت:‌ سه هولدینگ دیگر ما نیز تا آذرماه وارد بورس می‌شوند.

مخالفت ستاد مبارزه با مواد مخدر با ایجاد «مراکز درمان شبانه‌روزی کودکان معتاد»

معاون توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به نامه اخیر دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص « درمان سرپایی» کودکان معتاد گفت: درمان سرپایی به این معنی است که این  کودکان بعد از سم‌زدایی، امکانات و خانواده‌ای دارند که می توانند به آن مراجعه کنند، این درحالیست که می‌دانیم اغلب این کودکان متعلق به خانواده‌های آسیب‌دیده‌ای هستند که بازگشت آنان به معنی به سرانجام نرسیدن تمام تلاش‌های پیشین است.

دکتر فرید براتی سده، در واکنش به انتقادات وارد شده برای عدم نگهداری  از کودکان سم زدایی شده توسط بهزیستی و بازگشت آنان به محیط‌های آسیب‌زا اظهار کرد: بخش زیادی از این کودکان از خانواده‌های غیر منسجم، آسیب دیده و گرفتار مشکل هستند. بهزیستی معتقد است برای درمان این کودکان نیازمند مراکز درمان شبانه روزی هستیم، اما ستاد مبارزه با مواد مخدر فعلا با این موضوع مخالف است.

حل مشکل آلودگی هوا نیازمند عزم ملی/ثبت‌نام ۶۷۵ هزار نفر در سامانه درمان اعتیاد

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: پوشش سامانه آیداتیس (سامانه اطلاعات درمان سوءمصرف مواد ایران) تا سه هفته آینده سراسری می‌شود.

ایرج حریرچی در نشست خبری امروزش با اشاره به دو رویکرد وزارت بهداشت برای مقابله با پدیده اعتیاد اظهار کرد: رویکرد حذف یا پرهیز و همچنین ترک معتادان دو رویکرد اصلی وزارت بهداشت در مورد مقابله با پدیده اعتیاد است. طبق سیاست‌های کلی نظام سلامت و قانون وزارت بهداشت تا کنون به رویکرد کاهش آسیب توجه شده است. به این ترتیب اگر کسی مواد مخدر یا روانگردان که موجب خشونت و رفتارهای پرخطر می شود مصرف کند در دوره‌ای باید کاهش آسیب داشته باشد و مواد مخدر دیگری را به صورت قانونی برای او جایگزین کرد. این رویکرد حدود دو دهه قدمت داشته و بیش از ۷۰۰ هزار نفر تحت پوشش درمان‌های مشابه قرار دارند.

وی ادامه داد: در آخرین جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر که با حضور رئیس جمهور تشکیل شد، مصوب شد که توزیع داروهای جایگزین مخدر بر اساس سامانه آیداتیس باشد.

تغییرات قیمت دارو در گفت‌وگو با رییس سازمان غذا و دارو

رییس سازمان غذا و دارو تاکید کرد که قیمت دارو افزایشی نداشته، بلکه متناسب با نرخ تورم تغییر کرده است.

دکتر غلامرضا اصغری درباره مباحث مطرح مبنی بر افزایش قیمت دارو در سال جاری، گفت: باید توجه کرد که هر سال در کشور میزانی از تورم وجود دارد، اگر قیمت دارو متناسب با میزان تورم تغییر کند، به معنی افزایش قیمت تلقی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه طبق اعلام دولت در حال حاضر تورم در کشور تک رقمی است، افزود: بر این اساس هر تغییر یا افزایش قیمتی که در دارو متناسب با نرخ تورم و در حد تورم موجود در کشور اتفاق افتد، نه تنها به معنی افزایش قیمت دارو نیست، بلکه به این معناست که افزایش قیمتی نداشتیم و همان قیمت پارسال تکرار شده است. بنابراین این افزایش تورمی را باید از بحث افزایش قیمت جدا کرد.

روایت الویری از «تاریکخانه‌ اموال و دارایی شهرداری تهران»

«این روزها در یک تاریکخانه به سر می‌بریم، تاریکخانه‌ای در مورد انبار و دارایی‌های شهرداری تهران، تاریکخانه‌ای در مورد بدهی‌ها و تعهدات شهرداری تهران. تاریکخانه ای در مورد نظام تشویق و تنبیه، تاریکخانه‌ای در مورد نحوه واگذاری ها و ...»

عبارات فوق بخشی از صحبت‌های مرتضی الویری منتخب مردم تهران درباره وضعیت مالی شهرداری تهران است، شهری که به اذعان منتخبان شورای پنجم، حال خوشی ندارد. واقعیت این است که با درنظر گرفتن بدهی‌ 30 هزار میلیاردی شهرداری تهران بدون احتساب پروژه‌های ناتمام، فروش تراکم و پیش‌فروش شهر برای درآمدزایی و اداره شهر نمی‌توان تصویر روشن از آینده شهر تهران متصور شد.

ایسنا درباره سناریوهای جدید شورای شهر تهران برای درآمدزایی شهرداری بدون فروش شهر با مرتضی الویری رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران به گفت‌وگو نشسته است.

اجرای قوانین، راهکار اصلی کاهش آلودگی هوا/تهرانی‌ها از تردد در ساعات اوج ترافیک خودداری کنند

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به منشاء آلودگی تهران، بر ضرورت اجرای قوانین کاهش آلودگی به ویژه طرح LEZ، منع شماره‌گذاری موتورهای کاربراتوری و نصب فیلتر دوده روی خودروهای دیزلی تاکید کرد.

حسین شهبازی در توضیح علت تداوم روزهای آلوده تصریح کرد: در شش ماهه دوم سال با تغییراتی که در میزان تقاضاهای سفر شهری صورت می‌گیرد، مصرف سوخت افزایش می‌یابد علاوه بر آن به دلیل شرایط جوی حاکم و بروز پدیده وارونگی دما (اینورژن) تهویه آلودگی هوا کاهش می‌یابد، در نتیجه آلودگی تولید شده مدت زمان بیشتری در جو باقی می‌ماند.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ تا ۸۵ درصد آلودگی‌ هوا در کلانشهر تهران ناشی از منابع متحرک شامل موتورسیکلت‌ها و خودورها است، گفت: طی چند سال گذشته اقدامات مناسبی برای کاهش آلودگی هوا آغاز شده است که طرح LEZ (محدوده کم آلاینده) از جمله آن‌هاست که در صورت اجرای کامل و بی‌نقص آن تاثیر چشمگیری بر کاهش آلودگی هوا خواهد گذاشت.

انتقال نیروهای شهرداری تهران از مرز خسروی به مهران

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از انتقال نیروهای شهرداری از مرز خسروی به مرز مهران در صورت عدم بازگشایی مرز خسروی تا پایان امروز خبر داد.

مجتبی یزدانی در نشست خبری امروز خود در تشریح برنامه‌های راهپیمایی اربعین حسینی گفت: برنامه‌های اربعین با محوریت وزارت کشور و در قالب 12 کمیته برگزار می‌شود و شهرداری تهران مسوول کمیته خدمات شهری را برعهده دارد که در این کمیته هماهنگی با سایر کلانشهرها براساس آنچه که در جلسات مصوب می‌شود، انجام خواهد شد. برای هماهنگی همه کلانشهرها و ارائه خدمات مناسب به زائران اربعین حسینی در جلسات متعدد تقسیم کار انجام شد و هماهنگی مناسبی برای هم‌افزایی میان نیروها شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران در 11 کمیته دیگر وزارت کشور نیز حضور دارد، افزود: اما شاخص‌ترین کمیته‌ای که شهرداری تهران مسوولیت آن را برعهده دارد، کمیته خدمات شهری و حمل و نقل است که برای اقدامات انجام شده در این کمیته‌ها به وزارت کشور گزارش ارائه خواهد کرد.

پیگیری موضوع «سپنتا نیکنام» از سوی رییس جمهور

سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص جزییات دیدار اعضای شورای شهر تهران با رئیس جمهور که صبح امروز صورت گرفت، توضیحاتی را ارائه کرد.

علی اعطا با اشاره به جزئیات دیدار صبح امروز اعضای شورای شهر تهران با رئیس جمهور گفت: دیدار صبح امروز با رئیس جمهور از سلسله دیدارها با روسای سه قوه است که چندی پیش با لاریجانی رئیس قوه مقننه دیدار داشتیم و امروز نیز با حضور اعضای شورای شهر و شهردار تهران با رئیس جمهور دیدار کردیم.

وی با بیان اینکه در ابتدای جلسه محسن هاشمی رئیس شورا گزارشی از وضعیت شورای شهر تهران ارائه و بعد از آن نیز روسای شش کمیسیون مسائل مختلف خود را مطرح کردند، تصریح کرد: یکی از موضوعات مورد تاکید اعضای شورا لزوم رعایت حقوق شهروندی با استناد به موضوع سپنتا نیکنام بود. همچنین اعضای شورا تاکید داشتند که تثبیت نهاد شورای شهر در دوران اصلاحات انجام شده و لازم است در این دولت نیز در راستای تقویت و تثبیت جایگاه حکمرانی محلی، لایحه مدیریت یکپارچه شهری سریعا تعیین تکلیف شود.

وی افزود: آقای روحانی در خصوص وضعیت سپنتا نیکنام نیز توضیحاتی ارائه کرد و گفت که نامه‌ای خطاب به مقام معظم رهبری نوشته است و عنوان داشته که این موضوع خلاف قانون و مصلحت است و ابراز امیدواری کردند که تا وصول نتیجه این موضوع را پیگیری می‌کنند.

به گزارش ایسنا فهرست پنج خبر پربازدید اجتماعی ایسنا به این شرح است:

مقررات کسر خدمت فرزندان ایثارگران

جزییات بیشتر از کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگران/ سهمیه سالانه برای 20 هزار نفر+ اولویت‌ها

اسامی مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس در سوادکوه اعلام شد

تغییرات قیمت دارو در گفت‌وگو با رییس سازمان غذا و دارو

واکنش شهردار تهران به حواشی انتصاباتش

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۶۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران نسبت به ۱۴۰۰

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بودجه سال آینده شهرداری تهران در مقایسه با سال ۱۴۰۰ تقریباً پنج برابر شده است.

به گزارش ایسنا، علیرضا نادعلی با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر تهران در ماه‌های پایانی سال درگیر بودجه بودند تا به نتیجه برسد، اظهار کرد: رقم بودجه سال آینده در مقایسه با سال ۱۴۰۰ تقریباً پنج برابر شده و منابع بودجه نیز گسترش یافته که با هدایت شهردار تهران این اتفاق رقم خورده است.

وی با بیان اینکه ما در بودجه‌ریزی از اولویت‌ها پشتیبانی کردیم و قرار بر این است اعتبارات برای رفع مسائل شهر هزینه شود، خاطرنشان کرد: با این عدد و ایده‌های موجود و اقدامات تکمیلی، سال ۱۴۰۳ سال درخشانی را شاهد خواهیم بود. بسیاری از کارهایی که آغاز شده، در سال آینده به ثمر می‌رسد؛ به ویژه توسعه خطوط مترو، اضافه شدن اتوبوس‌ها، واگن‌ها و تاکسی‌ها و علاوه بر این، مدیریت شهری به روح و کالبد شهر، کاهش آسیب‌های اجتماعی و اجرای برنامه‌های مردم محور نیز توجه داشته است.

نادعلی با اشاره به ساماندهی دست‌فروشان پایتخت تصریح کرد: ساماندهی دست‌فروشان و بساط‌ گستران امر دوره‌ای نیست و نمی‌توان یک کار آنی انجام داد و آن را رها کرد. رها کردن شهر و ساماندهی یکباره و ناگهانی در طول یک هفته نتیجه ندارد و افراد در طول این مدت رعایت می‌کنند،  چون می‌دانند رهاشدگی مجدداً رخ خواهد داد و شرایط به وضعیت سابق بر می‌گردد.

وی با بیان اینکه در ساماندهی دست‌فروشان باید کار مستمر انجام دهیم، خاطرنشان کرد: در دوران کرونا سعی شد که دست‌فروشی با توجه به شرایط اقتصادی از رونق نیفتد؛ اما اگر ساماندهی با کمک قوه قضاییه و پلیس رخ ندهد نمی‌توانیم به نتیجه برسیم. برای مثال محدوده تئاتر شهر بارها ساماندهی شده اما به محض رها شدن، دست فروشان مجدداً بازگشته‌اند؛ لذا در این زمینه به یک رسیدگی مستمر نیاز داریم.

بر اساس گزارش سایت شهر، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با پرداختن به شرایط ویژه ماه مبارک رمضان اظهار کرد: حال مردم و زیست شبانه در ایام ماه رمضان برای ما اهمیت دارد؛ اما باید مباحث به درستی و علمی ساماندهی شود تا بعد از آن، ساماندهی با مشکل کمتری مواجه شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید ثبتنام امریه سربازی و شرایط جدید آن
  • جزئیات ثبت نام امریه سربازی و شرایط جدید معافیت
  • فراخوان تعیین تکلیف وضعیت خدمت سربازی متولدین ۱۳۵۵ تا ۱۳۸۵
  • افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران نسبت به ۱۴۰۰
  • جزئیات ثبت نام امریه سربازی | دستورالعمل جدید برای استفاده از مشمولان در سازمان ها اعلام شد
  • جزئیات ثبت نام امریه سربازی
  • جزئیات ثبت نام امریه سربازی و شرایط جدید معافیت اعلام شد
  • دیدار جانشین اداره ایثارگران سپاه پاسداران با خانواده معظم شهدای بهمئی
  • تهدید دوباره گانتس به خروج از کابینه جنگ رژیم صهیونیستی
  • گسترش اختلافات میان مقامات صهیونیست بر سر سربازی حریدی‌ها