Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از پرطرفدارترین شهرهای دنیا برای مسافران و گردشگران، شهر پاریس، پایتخت فرانسه است. مردم داستان ها و تصاویر بسیار زیبایی از این شهر دیده اند و به همین خاطر آرزوی بسیاری از افراد سفر و یا حتی زندگی در این شهر است. با آوردن اسم اسم پاریس، تصویری که در ذهن افراد نقش می بندد، برج ایفل پاریس است. برج ایفل فرانسه از جمله نماد های بسیار مشهور و بااهمیت در کل دنیا به حساب می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتفاع این برج 320 متر است که شامل 2میلیون و نیم پرچ فلزی و 8هزار قطعه فلزی می باشد. لقب بانوی آهنین متعلق به برج ایفل است. ساخت این شاهکار زیبا و جذاب مربوط به سال 1889 می باشد. ابن برج 41 سال بلندترین سازه دنیا بود تا اینکه ساختمان کرایسلر در نیویورک ساخته شد. در کل دنیا، مانند لاس وگاس و چین، 30 کپی از این برج وجود دارد. در این جا سعی شده اطلاعات کلی و فنی در مورد برج ایفل پاریس بیان شود.

این برج ایفل پاریس در واقع یک بنای موقتی برای نمایشگاه جهانی پاریس، به منظور بزرگداشت صدمین سالگرد انقلاب فرانسه در سال 1889، بود که توسط گوستاو ایفل ساخته شد. عمری که برای این برج در نظر گرفته شده بود حدود 20 سال بود. در همان زمان این برج موقتی مخالفان بسیاری اعم از مردم عادی و افراد هنرمند و ... به همراه داشت. شارل گارنیه و الکساندر دوما از جمله هنرمندان و نویسندگانی بودند که به ساخت این بنا اعتراض داشتند. در گذشت زمان این برج از اهمیت بیشتری برخوردار شد و از آن برای آنتن رادیویی نیز استفاده شد. کم کم این برج افراد و گردشگران بسیاری را برای مشاهده منظره پاریس از نمای بالا، به خود جذب کرد. در ابتدا این برج به رنگ قرمز بوده است. در حال حاضر هر 7 سال یکبار این برج به وسیله 60 تن رنگ، رنگ آمیزی می شود.

بنا و ساخت برج ایفل پاریس

ساخت این سازه با شکوه به صورت اصولی و فنی می باشد و دقت بسیار زیادی در آن بکار رفته است. نام 72 مهندسی که در ساخت این برج مشارکت داشته اند بر روی برج حک شده است. در زمان ساخت این برج، مصالحی که برای بنای هایی با ارتفاع بلند آن زمان مورد استفاده قرار می گرفته است، مصالح سنگی بوده، اما گوستاو ایفل برخلاف آن زمان عمل کرده و از فلز استفاده کرده است. این سازه فلزی وزنی حدود 10100 تن دارد که با توجه به پایه ها و چارچوب کلی این برج تنها 4 کیلوگرم بر متر مربع بر روی زمین فشار وارد می شود که این فشار معادل فشاری است که یک فرد عادی نشسته بر روی صندلی دارد. برج ایفل فرانسه در مقابل باد مقاوم است و وزنش به خوبی بر روی زمین پخش شده است. این پایه های باشکوه و عظمت، به قدری بزرگ هستند که در آنها 4 آسانسور قرار دارد. آسانسوری که در پایه جنوبی قرار دارد به طور اختصاصی برای رستوران طول ورن مورد استفاده قرار می گیرد.  در پایه جنوبی یک ساختمان اداری قرار دارد. در بین پایه ها مرکز فروش بلیت قرار و فروشگاه و کافه وجود دارد.

شرایط بازدید

برای بازدید از این برج بسیار زیبا و باشکوه باید از مرکز تهیه بلیت در بین پایه های غربی و جنوبی، بلیت تهیه کنید. بعد از خرید بلیط می توانید به وسیله آسانسورهایی که در پایه های شرقی، غربی و شمالی قرار دارد به طبقه اول بروید. همچنین می توان برای بالا رفتن از برج، از پله ها نیز استفاده کرد. تعداد پله ها تا طبقه اول 360 متر است. ارتفاع طبقه اول حدود 57 متر است. در این طبقه می توان نمایی از ساختار شبکه شطرنجی شهر پاریس را ببینید. طبقه اول برج حدود 2000 متر مربع فضای باز دارد و سالن ها و کف از شیشه می باشند. در این طبقه یک فروشگاه، موزه، سینما (به نام Cineiffel Theater) و یک اداره پست با مهرهای به خصوص خود قرار دارد. در سینمای موجود در این طبقه، فیلمی در مورد تاریخچه برج ایفل فرانسه پخش می شود.

فروشگاه های درون برج

بعد از طبقه اول، با آسانسور یا به وسیله پله ها به طبقه دوم بروید. این طبقه در ارتفاع 115 متری قرار دارد که بهترین منظره از پاریس را می توان از این طبقه دید. تعداد پله ها از طبقه اول تا دوم 344 پله است. از این طبقه رود سن نیز مشخص است. در گوشه های این طبقه از شیشه در کف استفاده شده که می توان تصاویر بسیار زیبایی را دید و به ثبت رساند. بر روی یکی از پنجره های این طبقه، داستان ساخت این برج نوشته شده است. در طبقه دوم نیز فروشگاه کادویی وجود دارد. از حمله دیگر امکانات این طبقه، سرویس بهداشتی و کافه می باشد. در همین طبقه رستوران ژول ورن که همانطور که گفته شد یک آسانسور اختصاصی دارد، قرار گرفته است. این رستوران علاوه بر آنکه منظره بسیار زیبایی از شهر پاریس را به همراه دارد، غذاهای کلاسیک فرانسوی بسیار خوبی را ارائه می دهد. اگر قصد رفتن به این رستوران را دارید، باید از چند ماه قبل برای رزرو آن اقدام کنید. توجه داشته باشید برای حضور در این رستوران باید حتما لباس رمسی داشته باشید و لباس هایی مانند تی شرت و شلوارک ممنوع است.

ارتفاع ظاهری 

بعد از طبقه دوم، می توانید به طبقه آخر این برج که در ارتفاع 276 متری است، بروید. برای این طبقه پله ای وجود ندارد و راه دسترسی به آن با آسانسور است. بعد از این طبقه، آنتن رادیو قرار دارد که ارتفاع برج را به 320 متر وجود دارد. طبقه آخر به طور کلی فضای کمتری نسبت به طبقات دیگر دارد و به دو بخش فضای باز و فضای بسته تقسیم شده است. از این طبقه منظره بسیار زیبایی را می توان دید. همچنین به دلیل ارتفاع زیادی که دارد، برای بیماران قلبی و کسانی که هیجان زیاد برایشان خوب نیست، مناسب نمی باشد. در این طبقه دفتر کار گوستاو ایفل قرار دارد که از همان ابتدا تا به امروز حفظ شده است. در این اتاق مجسمه هایی از گوستاو ایفل، دخترش و توماس ادیسون قرار داده شده است.

ظاهر برج ایفل

در بخش های مختلف نقشه هایی برای نشان دادن دیگر نقاط گردشگری و جاذبه های پاریس قرار داده شده است که می توانید توسط یک ارتفاع سنج، ارتفاع هر نقطه را بدست آورید که برای گردشگران بسیار جالب توجه است.برج ایفل فرانسه تنها در روز نیست که زیبایی و جاذبه مختص خود را دارد، بلکه در شب نیز بسیار زیبا است و مانند نگینی در شهر می درخشد. برج ایفل پاریس از غروب آفتاب تا ساعت یک نصف شب، توسط چراغ هایی نورافشانی می شود. لامپ های چشمک زنی بر روی این سازه قرار داده شده است که هر 5 دقیقه یک بار خاموش و روشن می شوند. تعداد این لامپ ها حدود 20000 عدد است که در مدت 5 ماه توسط 25 کوهنورد با هزینه بسیار بالایی نصب شده است. همچنین یک چراغ دریایی با زاویه 360 درجه ای که می چرخد، اطراف برج را روشن می کند.

نکات بازدیدی از برج ایفل فرانسه

در این جا نکاتی را برای بازدید از این برج آورده ایم، تا بتوانید راحت تر از این مکان دیدن کنید:
-همانطور که در بالا گفته شد، مرکز فروش بلیت بین پایه های غربی و جنوبی برج است. قیمت بلیت تا طبقه دوم بدون آسانسور 7 یورو و به همراه آسانسور 11 یورو می باشد. بلیت تا طبقه سوم به همراه آسانسور 17 یورو است.
-برای آنکه در شلوغی و صف تهیه بلیط معطل نشوید و سریع تر به بازدید از این برج بپردازید، می توانید به صورت آنلاین، یک روز قبل، بلیت آن را تهیه کنید. توجه داشته باشید باید بلیت ها را به صورت پرینت شده در دست داشته باشید.
-برای بازدید از این برج سعی کنید قبل از ساعت 9 یا بعد از ساعت 6 بعد از ظهر اقدام کنید که به شلوغی و ازدحام برخورد نکنید. همچنین اگر بعد از ظهر به دیدن این سازه بروید می توانید هم از نمای روز آن و هم نمای شب آن بهره ببرید.
-در هر مکان شلوغ و پرازدحامی جیب بر وجود دارد. برای همین سعی کنید کم تر در شلوغی و جمعیت سپری کنید و مواظب وسایل خود باشید. همچنین برای آنکه در ارتفاع دوربین و بقیه وسایل تان سقوط نکنند، آن ها را به خود و کمربند خود متصل کنید.

دسترسی

-قبل از سفر می توانید از اپلیکیشن برج ایفل پاریس  برای شناخت بهتر این برج و دیدن تصاویر بسیار زیبا از آن و اطراف آن استفاده کنید.- مکان های ممنوعه برای عموم مردم وجود دارد، مانند اتاق قدیمی موتورخانه، پناهگاه زیرزمینی که زیر میدان شان دو مارس قرار دارد. از این مکان ها ممنوعه می توانید به وسیله تورهای خصوصی برج ایفل فرانسه ، دیدن کنید. همچنین این تورهای اطلاعات تکمیلی و بسیار جالبی را در مورد برج ایفل پاریس  به شما خواهند داد.
-برای دسترسی به این مطقه راه های مختلفی وجود دارد:
مترو: ایستگاه های Bir-Hakeim یا Trocadéro station
قطار شهری: Tour Eiffel station-Champs de Mars
اتوبوس: دو ایستگاه برج ایفل پاریس  (خطوط 82 یا 42) و میدان شان دو مارس (خطوط 87، 82 و 69)
قایق: اتوبوس های دریایی در رودخانه سن
دوچرخه: ایستگاه های بسیاری در سطح شهر برای اجاره دوچرخه وجود دارند.
ماشین: در اطراف ایفل پارکینگ های زیرزمینی وجود دارید که می توانید ماشین خود را در این مکان ها پارک کنید. در فاصله 300 متری پارکینگی به نام Quai Branly قرار داده شده است.

 

منبع: مجله همگردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۸۰۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه امنیتی امروز در پاریس

محمد امین‌نژاد، سفیر کشورمان در فرانسه اظهار داشت: یکی از هموطنان ایرانی ما که ظاهرا دچار اختلالات روانی بود، وارد محیط کنسولگری کشورمان برای دریافت خدمات شده بود، اما پس از حضور در این محل با نشان دادن مواد به ظاهر منفجره تهدید کرد که می‌خواهد اقدام انتحاری یا انفجاری انجام دهد.

این دیپلمات ارشد کشورمان همچنین بیان کرد: همین مساله باعث شد که اختلالی در روند خدمت رسانی به وجود بیاید. نهایتا پس از صحبت مسئولان سفارتخانه و متقاعد شدن این مکان را ترک کرد.

سفیر ایران در فرانسه افزود: همچنین خدمات کنسولگری که برای مدتی متوقف شده بود پس از برطرف شدن تهدید از سر گرفته شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • توضیحات سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه امنیتی امروز در پاریس
  • اعلام جزئیات حادثه امنیتی در کنسولگری ایران در پاریس
  • نخستین عکس از عامل تهدید کنسولگری ایران در پاریس
  • انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
  • ادعای رویترز: پلیس فرانسه یک فرد را در کنسولگری ایران دستگیر کرد
  • حادثه مقابل کنسولگری ایران در پاریس + فیلم
  • حضور نیروهای امنیتی فرانسه در مقابل کنسولگری ایران در پاریس
  • حضور نیروهای امنیتی فرانسه در مقابل کنسولگری ایران در پاریس در پی تهدید به انفجار + فیلم
  • (ویدیو) تهدید به انفجار مقابل کنسولگری ایران در پاریس!
  • تنش در روابط پاریس - باکو