Web Analytics Made Easy - Statcounter

لیگ دسته اول فوتبال امروز در حالی با برگزاری هشت دیدار وارد هفته دوازدهم خواهد شد که در یکی از حساس‌ترین بازی‌های این هفته تیم‌های فجرسپاسی و ملوان بندرانزلی به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، هفته دوازدهم لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور امروز (سه‌شنبه) با انجام هشت دیدار در حالی آغاز خواهد شد که تا پایان هفته یازدهم تیم‌های نفت مسجد سلیمان با 26 و نساجی مازندران با 23 امتیاز در رده‌های اول و دوم جدول رده‌بندی قرار دارند و از الآن خود را به‌عنوان مدعیان اصلی صعود معرفی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* خونه به خونه مازندران - راه‌آهن تهران، ساعت 14:30، ورزشگاه هفتم تیربابل
داور:‌شبیر بهروزی، کمک‌ها: مهدی سیفی، میلاد قاسمی و مجید پورعلی

تیم خونه‌به‌خونه پس از تساوی در دیدار پُر حاشیه هفته گذشته مقابل گل‌گهر سیرجان و به وجود آمدن حاشیه‌های فراوان پس از آن دیدار، حالا باید به مصاف راه‌آهن برود. شاگردان جواد نکونام پس از دو شکست متوالی در هفته‌های چهارم و پنجم مقابل نساجی و فجرسپاسی، روند رو به رشدی آغاز کردند و موفق شدند خود را تا جایگاه پنجم جدول بالا بکشند. حالا این تیم باید به مصاف راه‌آهنی برود که هفته گذشته و پس از 980 دقیقه تازه موفق به زدن اولین گل خود در فصل جاری لیگ دسته اول شده است. شاگردان محسن بیاتی‌نیا به هیچ عنوان وضعیت خوبی ندارند و با ادامه همین روند قطعاً یکی از تیم‌های سقوط‌کننده به لیگ دسته دوم خواهند بود.

بیشتر بخوانید: در سیرجان با لیوان به چمن آب می دهند؟!/ کمیته اخلاق به موضوع جادوگری ورود کند

* مس رفسنجان - آینده‌سازان برق جدید شیراز، ساعت 14:30، ورزشگاه شهدای رفسنجان
داور: جواد محمدی، کمک‌ها: احسان تیموری، عباس سعادت و وحید مالکی

جدال ناکامان هفته گذشته برای بازگشت به کورس. تیم مس رفسنجان هفته گذشته شکست سنگینی برابر نساجی متحمل شد و حالا برای جبران امتیازات از دست رفته کار سختی مقابل برق جدید خواهد داشت. از سوی مقابل شاگردان داود مهابادی نیز پس از تساوی در دربی شیراز، کمی از کورس تیم‌های صدر جدولی عقب مانده‌اند و حالا برای رسیدن به تیم‌های نفت مسجدسلیمان و نساجی قائمشهر باید از این مسابقه دست پُر خارج شوند. تیم مس هم‌اکنون با 14 امتیاز در جایگاه یازدهم و تیم برق جدید نیز با 21 امتیاز در رده سوم جدول قرار دارند.

* صبای قم - اکسین البرز، ساعت 14:45، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم
داور: علی بای، کمک‌ها: حسینعلی عابدی، مجتبی غریب و حامد صادقی‌جو

تیم صبای قم وضعیت بسیار بدی به لحاظ مالی دارد و همین موضوع باعث شده این تیم شرایط خوبی هم در لیگ نداشته باشد. شاگردان هومن افاضلی از پنج دیدار گذشته خود، فقط پنج امتیاز کسب کرده‌اند و هم‌اکنون هم با 9 امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار دارند. از سوی مقابل هم تیم اکسین البرز در چند هفته اخیر وضعیت بهتری نسبت به رقیبش نداشته و از چهار بازی اخیر خود، فقط توانسته سه امتیاز به دست بیاورد. این تیم در هفته‌های ابتدایی روند خوبی داشت و علی لطیفی نیز همواره تیم خود را یکی از مدعیان اصلی صعود می‌نامید،‌ اما عملکرد این تیم در چند هفته گذشته نشانی از یک تیم صعودکننده ندارد.

* ماشین سازی تبریز - شهرداری ماهشهر، ساعت 14:45، ورزشگاه بنیان دیزل تبریز
داور: محمدباقر پورباقر، کمک‌ها: احمد کاظم لو، رامین بابایی و مجید محمدی

رسول خطیبی و تیمش در این فصل به هیچ عنوان نتوانسته‌‌اند انتظارات را برآورده کنند و هفته گذشته نیز مقابل ملوان پنجمین شکست فصل خود را تجربه کردند. این تیم پس از پشت سر گذاشتن حواشی ابتدای فصل و تغییر مالکیت، اکنون به ثبات نسبی به لحاظ مدیریتی رسیده و امیدوار است بتواند از نظر نتیجه‌گیری هم عملکرد مطلوبی از خود نشان دهد. از سوی مقابل شهرداری ماهشهر نیز که اولین فصل حضور خود در لیگ دسته اول را تجربه می‌کند، پس از پیروزی روحیه‌بخش خارج از خانه مقابل بادران، هفته گذشته در زمین خود شکست سنگینی را برابر تیم صدرنشین نفت مسجدسلیمان تجربه کرد و حالا در این بازی به دنبال جبران آن شکست تلخ است.

بیشتر بخوانید: خطیبی به دهانش چسب زد + عکس

* بادران تهران - نساجی مازندران، ساعت 14:45، ورزشگاه کارگران تهران
داور: رضا مهدوی، کمک‌ها: امیررضا آشور ماهانی، احد سلطانی و مرتضی عابدی

بدون شک یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته دوازدهم بین تیم‌های بادران و نساجی برگزار خواهد شد. دو تیمی که خود را یکی از مدعیان اصلی صعود به لیگ برتر می‌نامند، حالا باید رو در روی یکدیگر قرار بگیرند. تیم بادران با وجود اینکه پنج هفته است موفق به پیروزی نشده، اما روی این بازی حساب ویژه‌ای باز کرده و اگر می‌خواهد دوباره خود را به جمع تیم‌های مدعی نزدیک کند، باید از این دیدار دست پُر خارج شود. از آن طرف تیم نساجی با هدایت مهدی پاشازاده پس از مدت‌ها دوباره امید صعود به لیگ برتر را نزد هواداران این تیم زنده کرده است. قائمشهری‌ها این فصل با کسب 23 امتیاز از 11 بازی در رده دوم جدول قرار دارند و سه امتیاز این مسابقه می‌تواند تأثیر فراوانی در حفظ جایگاه این تیم داشته باشد. شاگردان پاشازاده در صورت شکست در این دیدار امکان دارد جایگاه خود را از دست دهند و فاصله امتیازی آن‌ها با صدر جدول نیز افزایش یابد.

* آلومینیوم اراک - گل‌گهر سیرجان، ساعت 14:45، ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک
داور: ناصر جنگی، کمک‌ها: امیر مبشر صابر خویی و مهدی جبرائیل

تیم آلومینیوم در فصل جاری مسابقات لیگ دسته اول، هنوز موفق به کسب پیروزی در زمین خود نشده و تنها برد این تیم مقابل ماشین‌سازی و در تبریز رقم خورده است. اراکی‌ها که تنها 9 امتیاز تاکنون کسب کرده‌اند در این بازی به دنبال اولین برد خانگی خود هستند. این در حالی است که تیم گل‌گهر سیرجان پس از اتفاقات عجیب دیدار مقابل خونه‌به‌خونه که منجر به محرومیت یک ماهه مدیرعامل و سرپرست این تیم شد، حالا با کلی حاشیه به سراغ این مسابقه آمده است. شاگردان بگوویچ جدا از حواشی به وجود آمده در دیدار هفته قبل، نتایج خوبی هم در سه دیدار گذشته کسب نکرده‌اند و فقط یک امتیاز رضایت داده‌اند.

بیشتر بخوانید: فتح‌آبادی: آقای نکونام! اگر به جادوگری اعتقاد داری، به خانه برو و استراحت کن

* فجرسپاسی شیراز - ملوان بندرانزلی، ساعت 14:45، ورزشگاه حافظیه شیراز
داور: مهدی سیدعلی، کمک‌ها: محسن سلطانی، مهدی صناعی و علیرضا جلالی

تیم‌های ریشه‌داری که سال‌ها در لیگ برتر مقابل هم صف‌آرایی کردند، باید حالا در لیگ دسته اول به مصاف هم بروند. زردپوشان شیرازی که روندی سینوسی طی کرده‌اند، هفته گذشته تیم مدعی برق جدید را متوقف کردند تا این تیم برای اولین بار از دست‌یابی به امتیازات کامل دیدارهای خانگی خود بازبماند. ملوانان هم که هنوز در شوک استعفای احمد دنیامالی (رئیس هیئت مدیره باشگاه ملوان و حامی مالی اصلی این باشگاه) هستند، از تداوم شرایط بد مالی تیم خود نگرانی دارند. این تیم که اکنون به لطف پیروزی‌های خانگی خود در جایگاه هشتم جدول به سر می‌برد، می‌تواند با غلبه بر تیم رده دهم جدول و کسب نخستین پیروزی خارج از خانه، راه خود را برای رسیدن به جمع بالانشینان هموار کند.

* ایرانجوان بوشهر - شهرداری تبریز، ساعت 15:30، ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر
داور: امیر عرب براقی، کمک‌ها: رحیم حاجی‌پور، امیر فلاح و رضا قاسمی

هر دو تیم ایرانجوان و شهرداری سرمربیان خود را در هفته‌های اخیر تغییر داده‌اند و حالا امیدوارند با آمدن مربیان جدید از بحران هم خارج شوند. بوشهری‌ها سکان هدایت تیم خود را از هفته هفتم به غلامرضا دلگرم سپرده‌اند و در این پنج هفته به یک برد، یک باخت و سه تساوی مقابل حریفان رسیده‌اند. از سوی مقابل هم شهرداری تبریز در دو هفته‌ای که سیروس دین‌محمدی در این تیم حضور دارد به دو تساوی دست یافته و حالا امیدوار است شکست ایرانجوان سکوی پرتابی برای این تیم باشد.

تنها دیدار باقی‌مانده هفته دوازدهم لیگ دسته اول فوتبال، فردا (چهارشنبه) بین تیم‌های نفت مسجد سلیمان و مس کرمان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

R1414/P1015135/S3,27/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۸۱۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برتری ۲ برابری پرسپولیس مقابل صنعت‌نفت در آبادان

تیم فوتبال پرسپولیس امروز در حالی به مصاف صنعت نفت می‌رود که تاکنون در نیمی از تقابل‌ها درآبادان پیروز بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های پرسپولیس و صنعت نفت آبادان تاکنون در تاریخ لیگ برتر ۲۵ بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که ۱۷ دیدار با پیروزی پرسپولیس و تنها سه دیدار با پیروزی صنعت نفت به پایان رسیده است، ضمن اینکه پنج دیدار نیز با نتیجه تساوی همراه بوده است.

همچنین در ۲۵ جدال دو تیم ۵۰ گل به ثمر رسیده است که ۳۴ گل سهم پرسپولیس و ۱۶ گل سهم صنعت نفت بوده است.

پرسپولیس در حالی در آبادان مقابل صنعت نفت قرار می‌گیرد که در ۱۲ جدال قبلی آمار نسبتاً خوبی دارد. سرخپوشان نیمی از دیدارهای خود در آبادان مقابل صنعت نفت را برده‌اند و تنها سه بار در این شهر مغلوب صنعت نفت شده‌اند.

تقابل نیم فصل نخست پرسپولیس و صنعت نفت در ورزشگاه آزادی تهران با نتیجه تساوی دو بر دو به پایان رسید، همچنین آخرین بازی دو تیم در آبادان با پیروزی دو بر یک پرسپولیس همراه بود.

آمار و ارقام رویارویی‌های صنعت نفت و پرسپولیس

کد خبر 745583

دیگر خبرها

  • کورس داغ قهرمانی؛ ترکیب احتمالی آرسنال برای جدال با وولورهمپتون
  • پیروزی سخت استقلال مقابل شمس‌آذر با طعم بازگشت به صدر
  • بازگشت استقلال به صدر جدول با برتری مقابل شمس آذر
  • بلانکو تنها گلزن استقلال در سال 1403
  • پیروزی تیم هندبال سپاهان در هفته هجدهم لیگ برتر
  • کابوس آلومینیوم دوباره برای عالیشاه و پرسپولیس
  • برتری یک نیمه‌ای هوادار مقابل پیکان
  • استارت تیم ملی فوتسال ایران با برتری مقابل همسایه
  • برتری ۲ برابری پرسپولیس مقابل صنعت‌نفت در آبادان
  • شهاب زاهدی از لیست آویسپا برای جدال با ماتسوموتو یاماگا خط خورد