Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه «اربعین» نمادی است تا عاشورا گم نشود، گفت: نجات انسان معاصر در اربعین و پیام آن است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه دوشنبه طی سخنانی در مسیر پیاده روی نجف- کربلا با اشاره به اینکه در فرهنگ دینی خود یک عاشورا و یک اربعین داریم، امامان و پیشگامان دینی بسیاری شهید شدند اما تنها یک اربعین در فرهنگ اسلامی داریم، اظهار داشت: اربعین نمادی است که عاشورا گم نشود؛ راه و مقصد ابی عبدالله گم نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در روز عاشورا بدن امام حسین(ع) و یارانش را با اسب ها و انواع اقسام آنچه که در اختیار داشتند خُرد کردند و سرهای مطهر را جدا کردند و خیمه ها را آتش زدند که نام و یاد و هدف عاشورا نباشد، تصریح کرد: اما عاشورا به جای اینکه پایان باشد، آغاز شد؛ به جای اینکه پایان عاشوراییان باشد، تولد عاشوراییان شد.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه حضرت زین العابدین(ع) زیارت اربعین را ترویج داد تا همواره عاشورا در لایه های زندگی باشد و هیچگاه از متن زندگی کنار نرود، افزود: در بقای عاشورا هدف مهمی است.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه پیامبرگرامی اسلام، امام علی(ع) و صدیقه طاهره(س) همواره بر عاشورا تاکید داشته اند،  افزود: امام رضا(ع) در سخنی می فرماید «ای پسر شبیب! اگر برای هرچه خواستی گریه کنی برای امام حسین اشک بریز».

وی با بیان اینکه امام سجاد(ع) قریب به ۴۰ سال برای عاشورا اشک ریختند، بر چرایی بقای عاشورا و اربعین تاکید کرد.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه اربعین نماد بقای عاشورا شده چون قرار است به نام عاشورا و کربلا یک تمدنی در عالم رقم بخورد، قرار است جهل زدایی و ظلم زدایی شود، تصریح کرد: جهل زدایی به این معنا که مردم قدرت تحلیل پیدا کنند و یزیدی و یزیدیان را تحمل نکنند، اهل اقامه صلاه و عدل گستری و امر به معروف و نهی از منکر باشند.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران، جامعه ما را به نام عاشورای حسینی بیدار کرد، این بیداری اسلامی منطقه نیز به برکت قیام امام حسین(ع) است، افزود: این اربعین و شور و شعور در کربلا وصف ناشدنی است، همه دلدادگی و عشق را نمی توان نشان داد؛ زوایای بسیار پنهان و عمیقی دارد و روز به روز این عمق بیشتر می شود.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه امروز رسانه های تحت سلطه استکبار بنا دارند اربعین را جلوه ندهد، ادامه داد: نجات انسان معاصر در اربعین و پیام آن است.

وی یادآور شد: اگر این جمعیت از کشورهای مختلف عالم به پیاده روی اربعین می آیند، می خواهند ببینند چه شور و شوقی است که به نام حسین برپا شده، این قدرت نرم انقلاب و اسلام است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: خون مطهر امام حسین(ع) می خواهد انسان معاصر را نجات دهد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۸۱۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری متفاوت از سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش

در پی درگذشت «معصومه حائری»، همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی (ره)، جمعی از علما، فضلا و روحانیون با حضور در منزل حجت الاسلام و المسلمین سید حسین خمینی این ضایعه را به وی و اعضای بیت امام خمینی تسلیت گفتند.

مرحوم معصومه حائری نوه مرحوم حضرت آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری یزدی (ره)، موسسه حوزه علمیه قم و فرزند مرحوم آیت الله شیخ مرتضی حائری یزدی صبح دیروز پس از طی دوره‌ای بیماری در گذشت.

 


منبع: جماران

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • عذرخواهی ناشر هندی بابت توهین‌ به امام (ره)
  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای
  • دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند
  • اقدام آفریقای جنوبی علیه صهیونیست‌ها نشان داد آرمان‌های نلسون ماندلا زنده است
  • عکس| پیام احساسی کاپیتان استقلال به جانشینش در تبریز
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • بی‌عدالتی‌ها پتروشیمی‌ها در حق مردم استان بوشهر پذیرفتنی نیست
  • (ویدئو) تصاویری عجیب از نجات افراد در حال خودکشی
  • تصاویری متفاوت از سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد