Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@20:16:11 GMT

برپایی طولانی‌ترین صف نمازجماعت در ۱۷صفر

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۸۲۰۵۲

برپایی طولانی‌ترین صف نمازجماعت در ۱۷صفر

مسئول طرح تبلیغی حوزه علمیه نجف از برپایی طولانی‌ترین صفوف نماز در ظهر روز ۱۷ صفر خبر داد و گفت: پیش‌بینی شده صفوف نماز متشکل از زائران اربعین به ۴۵ کیلومتر برسد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سید احمد اشکوری اظهار داشت: به منظور هرچه باشکوه‌تر کردن فرهنگ نماز، ۱۷ صفر مصادف با شهادت امام رضا علیه‌السلام (بنا بر قولی) بزرگترین نماز جماعت در مسیر کربلا برگزار می‌شود که نماز ممتده نام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمازهای جماعت از عمود ۹۶ که موکب عتبه علویه در آن قرار دارد تا عمود ۹۵۰ به صورت همزمان برگزار می‌شود.

وی افزود: برآورد ما این است که نزدیک به ۴۵ کیلومتر از مسیر به طور همزمان نماز جماعت ظهر را برگزار کنند که مبلغین هر موکب برپایی نمازجماعت هر موکب را برعهده دارند.

مسئول طرح تبلیغی حوزه علمیه نجف درباره پیام‌های نماز جماعت ۱۷ صفر گفت: اعلام پیام همبستگی میان شیعیان از ملیت‌های مختلف، تاکید بر فرهنگ اقامه نماز به جماعت و ارزش نهادن بر ارزش‌های واقعی دین اسلام مهم‌ترین پیام‌های این برنامه عظیم فرهنگی و دینی است.

حجت‌الاسلام اشکوری افزود: بیش از ۵۰۰۰ طلبه و بیش از ۲۰۰۰ مبلغان خانم در طول مسیر راهپیمایی اجرای برنامه‌های دینی فرهنگی، پاسخ به مسائل شرعی و برپایی نماز در مواکب را برعهده دارند که از این تعداد ۵۰۰ نفر نیز از حوزه علمیه قم به عراق اعزام شده‌اند.

وی افزود: روحانیونی از بحرین، لبنان، عربستان و ... هم در این برنامه بزرگ تبلیغی مشارکت دارند. همچنین طلاب مرتبط با حوزه نجف که ساکن در برخی کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی هستند نیز در قالب کاروان‌های زائران به پیاده‌روی می‌آیند و وظیفه هدایت کاروان‌ها را برعهده دارند.

مسئول طرح تبلیغی حوزه علمیه نجف با اشاره به آنکه این طرح از ۲۵ محرم شروع شده و تا پایان عزاداری‌های اربعین نیز ادامه دارد، افزود: برخی از مبلغان ما در مرزهایی مثل مهران اقامت دارند و در برخی از مسیرها مانند مسیر بصره به نجف که پیاده‌روی اربعین چند روز زودتر شروع می‌شود هم مبلغانی داریم.

سید احمد اشکوری افزود: برنامه تبلیغی ما در محدوده نجف تا کربلا نیز از ۷ صفر (شهادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام) تا ۱۷ صفر (شهادت امام رضا علیه‌السلام بنا بر قولی) انجام می‌شود و پس از آن طلاب به شهر کربلا یا مسیر بغداد به کربلا اعزام می‌شوند.

مسئول طرح تبلیغی حوزه نجف اشرف افزود: حرکت در مسیر راهپیمایی اربعین باعث نشاط روحی می‌شود و برای افراد شرکت‌کننده خاطره خوش معنوی را به جای می‌گذارد؛ که به نظر من برپایی بدون تکلف آن و مردمی بودن تمامی رخدادها بوده است.

وی با بیان اینکه در مراسم اربعین، همه با برابرند و هیچ فرقی درمیان افراد شرکت‌کننده نیست، افزود: اینکه موکب‌داران از دسترنج سالیانه خود برای پذیرایی از عزاداران حسینی استفاده می‌کنند، باعث شکوه و عظمت آن شده است.

حجت‌الاسلام اشکوری با تاکید بر اینکه بهتر است بر جنبه‌های دینی آیین اربعین تاکید بیشتری شود، افزود: مطرح شدن مسائل حزبی و سیاسی در این راهپیمایی عظیم باعث به انحراف رفتن آن می‌شود.

منبع: مهر ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۸۲۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مراکز نوآوری» اولین حلقه زنجیره زیست بوم و فناوری/ رشد اقتصاد در گرو مسیر تکنولوژی است 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دکترمسعود ابراهیمی، معاون رئیس جهاددانشگاهی و رئیس سازمان تجاری سازی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در نخستین گردهمایی مدیران مراکز نوآوری دانشگاهی و مراکز نوآوری پارک‌های علم و فناوری کل کشور که امروز صبح در کارخانه نوآوری امیدینو برگزار شد، گفت: دنیا مدت هاست از مدل‌های رشد اقتصادی مبتنی بر کار، صنایع و منابع گذشته است. اکنون رشد اقتصادی مبتنی بر افزایش بهره وری را تجربه می‌کند که از مسیر نوآوری‌ها رخ می‌دهد. 

وی افزود: اکنون گوشی‌های آیفون در بازار‌های خرده فروشی با قیمت هزار دلار یا بیشتر خرید و فروش می‌شود، قیمت قطعات داخل آن ۷۵ دلار است. مابقی ناشی از ارزش افزوده‌ای است که نوآوری‌ها ایجاد کرده اند.

وی گفت: صادرات شرکت لویی ویتون فرانسه در حوزه عطر نزدیک به ۶۰ میلیارد دلار بود در صورتی که سال گذشته ما به زحمت ۲۰ میلیارد دلار نفت فروخته باشیم. با این نگاه از سال‌های یک تا دو دهه گذشته کشور نیز به واسطه فعالیت‌های معاونت علمی و فناوری  وارد این فضا‌های مبتنی بر نوآوری شکل گرفته اند. امروز مراکز نوآوری و شتاب‌دهنده‌ها، پارک‌های علم و فناوری از حجم برگشت پذیر گذشته اند و دیگر زمانی فرا رسیده که آنها را به سمت کیفی سازی و کیفیت بخشی سوق دهیم. 

وی تاکید کرد: مراکز نوآوری را می‌توان به عنوان اولین حلقه زنجیره در حوزه زیست بوم و فناوری نام ببریم. 

رئیس سازمان تجاری سازی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی گفت: جهاددانشگاهی طی ۴ دهه گذشته با رویکرد حل مساله در کشور شکل گرفته است و فعالیت‌های پرشماری در حوزه‌های مختلف را داشته است. پژوهشگاه رویان سنبل جهاددانشگاهی در حوزه سلول‌های بنیادی و درمان‌های ناباروری فعالیت دارد. در حوزه‌های فنی، مهندسی، کشاورزی و ... نیز دستاورد‌های فاخری مبتنی بر نیاز کشور انجام شده است.

وی عنوان کرد: جهاددانشگاهی مبتنی بر این تجربیات، سازمان تجاری سازی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان این نهاد شکل گرفته است تا تجارب جهانی و ملی ترکیب و به شکل موثرتر در زیست بوم نوآوری و فناوری بکار ببرد. در حال حاضر این مرکز علاوه بر سه پارک علم و فناوری، بیش از ۷۰ مرکز رشد و مراکز رشد و شتاب‌دهی در سطح کشور دارد. حدود ۱۷۰۰ صاحب ایده، تیم پژوهشی و شرکت‌های فناور و دانش بنیان در این زنجیره فعالیت دارند.

ابراهیمی عنوان کرد: جهاددانشگاهی تمام المان‌های یک زیست بوم نوآوری و فناوری را در خود جذب کرده است. دو مرکز بزرگ دانشگاه و ۱۵۰ گروه پژوهشی داریم. این سازمان به عنوان نهاد واسطه در این اکوسیستم قصد دارد این مراکز و گروه‌ها را به یکدیگر مرتبط سازد.

وی گفت: همکاری بین جهاددانشگاهی و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان وجود دارد. به واسطه این همکاری، کار ارزیابی مراکز نوآوری در سطح کشور به جهاددانشگاهی واگذار شده است. بر اساس این ارزیابی‌ها و شاخص ها، خدمات معاونت علمی‌و فناوری به مراکز نوآوری ارائه خواهد شد. در این مسیر تجربیات جهانی و داخلی را تطبیق خواهیم کرد. اکنون شاخص‌های آن استخراج شده و در حال تکامل است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید
  • شناسایی ۱۳۰ نقطه پرخطر در مسیر گذرگاه‌های اربعین
  • مسیرگشایی‌های تبریز از پروژه‌های شاخص کشور در حوزه بازآفرینی است
  • پایان یک توقف طولانی؛ گاز ایران در مسیر پاکستان
  • برپایی کنفرانس آندومتریوز (نابه‌جایی آستر رحم) در بیمارستان امام سجاد(ع)
  • «مراکز نوآوری» اولین حلقه زنجیره زیست بوم و فناوری/ رشد اقتصاد در گرو مسیر تکنولوژی است 
  • زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور در مسیر پیشرفت
  • ۴۸ درصد دانش آموزان تهرانی اضافه وزن دارند | برپایی جشن بزرگ سلامت شهر در بوستان لاله
  • صنایع کم‌آب می‌تواند در قزوین پا بگیرد
  • صنایع کم‌آبی می‌تواند در قزوین پا بگیرد