Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام علی نعمت اللهی که در پیاده روی اربعین حسینی شرکت کرده و در مسیر موکب های برپا شده در مسیر نجف به کربلا حضور دارد در گفتگوی تلفنی با امتداد نیوز اظهارداشت: این روزها شور و شعور حسینی در جای جای مسیر پیاده روی اربعین موج می زند و آنچه در این سرزمین دیده می شود عشق و ارادتی بی نظیر به سالار شهیدان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: آنچه در این مسیر دیده می شود انسانهای عاشقی است که از هر قوم و ملتی برای عرض ارادت خالصانه خود به سرزمینی آمده اند که عطر کربلا و حسین می دهد و چون با ارادت به زیارت آمده اند سختی های مسیر برایشان آسان است.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان قزوین همراه کاروانیان اربعین حسینی که به منظور هماهنگی و نظارت بر فعالیت فرهنگی و آموزشی موکب های مستقر در کشور عراق در کربلا بسر می برد تصریح کرد: در موکب ها غیر از توزیع مواد غذایی و بسته های فرهنگی و فعالیتهای دینی تلاش شده تا به نیازهای معنوی و سوالات دینی زائران هم پاسخ لازم داده شود.

وی بیان کرد: برای تقویت شعور حسینی در میان زائران باید در کنار شور حسینی و مراسم عزاداری به فلسفه قیام که همانا برپا داشتن نماز و مبارزه با ظلم و ستم نیز بود اهمیت دهیم که این اطلاع رسانی و فرهنگ سازی توسط روحانیون اعزامی به اربعین صورت می گیرد.

نعمت اللهی یادآورشد: بیش از ۲۰۰ روحانی به مراسم اربعین اعزام شده اند و این افراد با حضور در موکب های برپا شده در مسیر نسبت به اقامه نماز جماعت در سه نوبت مبادرت می کنند و در کنار آن مراسم سخنرانی و مداحی هم پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: برپایی مجالس عزاداری سوگواری و مداحی و سخنرانی در خصوص فلسفه قیام حسین و بیان آداب شرعی و زیارت و پرسش و پاسخ مذهبی و پاسخ به شبهات دینی از دیگر برنامه هایی است که در موکب های برپا شده از سوی استان قزوین پیش بینی شده است.

نعمت اللهی اظهارداشت: ۴۰ موکب از استان قزوین در شهرهای مسیر در مرزهای ایران و عراق و مسیر نجف تا کربلا برپا شده است و به زائران خدمات می دهد.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۸۳۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم زنده نگه‌ داشتن هنرهای بومی قزوین با آموزش آن به نسل جوان

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر ضرورت زنده نگه داشتن هنرهای بومی قزوین تاکید کرد و گفت: آموزش این هنرهای بومی فاخر به نسل جوان باید در اولویت برنامه‌های فرهنگی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور بعدازظهر امروز _سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ از مجموعه تاریخی‌فرهنگی سعدالسلطنه قزوین بازدید کرد و در جریان این بازدید با هنرمندان فعال دیدار و گفت‌وگو کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه بازدید از سرای سعدالسلطنه بر ضرورت زنده نگه داشتن هنرهای بومی قزوین تأکید و اظهار کرد: در همین راستا آموزش این هنرهای بومی فاخر به نسل جوان باید در اولویت برنامه‌های فرهنگی قرار گیرد.

خسروپناه اضافه کرد: استان قزوین ظرفیت‌های گردشگری زیادی دارد که باید به نحو مطلوب از آن استفاده کرد، زنده نگه داشتن هنرهای بومی بسیار حائز اهمیت است و بهترین راهکار برای تحقق این مهم آموزش این هنرها به نسل جوان است.

وی با بیان اینکه احیا، مرمت، بازسازی و بهره‌برداری از مجموعه کاروان‌سرای درون‌شهری سعدالسلطنه اقدام به‌جایی بوده است، تصریح کرد: توجه به ارزش‌های فرهنگی‌اجتماعی همزمان با تلاش برای توسعه گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است.

کد خبر 747287

دیگر خبرها

  • عملیات جمع‌آوری نخاله از سطح شهر از ابتدای سال گذشته در حال اجراست
  • لزوم زنده نگه‌ داشتن هنرهای بومی قزوین با آموزش آن به نسل جوان
  • شناسایی ۱۳۰ نقطه پرخطر در مسیر گذرگاه‌های اربعین
  • به زودی، بهره برداری از قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین+ فیلم
  • ۸۰ واحد بزرگ صنعتی در استان قزوین در دست اجراست
  • برنامه‌های فرهنگی بر اساس برش استانی مهندسی فرهنگی اجرا شود
  • رویداد هنری گل و مرغ و خوشنویسی در جوار آرامگاه سعدی برپا شد
  • رونمایی از طرح برش استانی سند مهندسی فرهنگی کشور در قزوین
  • ۴۰۰ زائر کهگیلویه و بویراحمدی به عتبات عالیات اعزام شدند
  • مدیریت‌ شهری از ظرفیت رسانه برای معرفی «پنجاه‌بدر» استفاده کند