Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیأت رئیسه اتاق تعاون ایران با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی اصلی‌ترین راه مقابله با تهدید خارجی است گفت: امیدواریم با تلاش‌های دانشگاه آزاد اسلامی پیوند مناسبی بین دانشگاه و بازارهای مالی، تجارت و خصوصا با صنعت برقرار شود.

ماشالله عظیمی عضو هیأت رئیسه و دبیرکل اتاق تعاون ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به قانون کاتسا و اتهامات واهی آمریکایی‌ها به ایران به بهانه بازگرداندن مجدد تحریم‌ها، مردمی‌سازی اقتصاد را اصلی‌ترین راه مقابله با تهدیدهای خارجی عنوان کرد و گفت: هرگاه کارها به مردم سپرده شد، ارتش مردمی توانست به خوبی مقابل فشارها و تهدیدها ایستادگی کند که بارزترین نمونه آن هم جنگ تحمیلی بود که همه استعدادهای نظامی دنیا با شرایط تحریم، معطوف به شکستن مقاومت ملت ایران شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی شرکت‌های تعاونی که رکن اصلی آن مردم هستند را رایج‌ترین شیوه بومی‌سازی اقتصاد دانست و اظهارکرد: بحمدلله یکصد هزار شرکت تعاونی با 15 میلیون عضو در ایران وجود دارد که نقش آنان در اقتصاد نزدیک به 6 درصد است.

عضو هیأت رئیسه اتاق تعاون ایران تصریح کرد: اگر اصل 44 و برنامه پنجم توسعه و سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی اجرایی می‌شد یا بشود، بسیاری از نگرانی‌های ناشی از بدعهدی‌های طرف‌های قرارداد برجام برطرف خواهد شد که اگر پیش از این نیز چنین نگاهی وجود داشت، امروز دیگر در اینباره نگرانی نداشتیم.

عظیمی با تاکید بر اینکه موانعی برای مقاوم‌سازی پایه‌های اقتصاد در کشور وجود دارد، گفت: متأسفانه مسئولان ما هنوز به باور «ما می‌توانیم» نرسیده‌اند. وقتی جوانان و نخبگان ما می‌توانند موشک‌‌های دقیق با بردهای قوی، هوشمند و قابل کنترل را طراحی کنند، چگونه نمی‌شود صنعت خودرو که پیشانی صنعت ایران است را بهینه و خودروهای در شأن مردم شریف کشورمان تولید شود؟

وی تصریح کرد: استعداد و توان ایرانی که بخش عمده‌ای از ناسا را اداره می‌کند را نباید نادیده گرفت و یا اینکه بخش‌های علمی، نوآوری و پژوهش دانشگاه‌های مطرح دنیا توسط نفرات برتر المپیادهای کشور اداره می‌شود.

عظیمی نیروی‌انسانی را اصلی‌ترین مبنای توسعه‌یافتگی دانست و اضافه کرد: این منبع عظیم با تحصیلات مناسب و تعادلی مناسب بین زن و مرد به وفور در کشور ما وجود دارد.

دبیر کل اتاق تعاون ایران بیان داشت: باید مدل مقابله‌ای برای بدعهدی‌های ناشی از برجام داشته باشیم تا کشورمان را برای واکنش‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت آماده کنیم. چرا که تاکنون هم غفلت‌ها باعث طولانی شدن تهدیدها و باقی ماندن تحریم‌ها شده است.

وی به راه‌حل‌های منطقه‌ای مقابله با بدعهدی‌ها اشاره کرد و گفت: اجلاس‌ آسیایی که با حضور ایران، روسیه و آذربایجان برگزار شد، مکانی برای برقراری پیمان‌هایی فراتر از قراردادهای اقتصادی بود و کشورهای همسایه و هم‌سرنوشت در مورد منافع مشترک بحث و تبادل نظر کردند.

عظیمی یافتن بازارهای بین‌المللی و گسترش همکاری با همسایگان را از اصول مقاوم‌سازی اقتصاد دانست و تصریح کرد: اتکا به نفت منهای کارآفرینی، کشور را به صورت تصنعی پولدار نشان می‌دهد و بدترین تهدیدها از طریق تحریم‌های بانکی، وضع تعرفه‌های جدید بیمه حمل و نقل از همین طریق بر ما تحمیل می‌شود که باید برای جنگ‌ بیمه‌ای راه مقابله داشته باشیم.

عضو هیأت رئیسه اتاق تعاون ایران با بیان اینکه ما باید اقتصاد رقابتی را در دستور کار داشته باشیم و تهدیدها را با آمادگی به فرصت تبدیل کنیم، اضافه کرد: بهترین نوع فرصت منشأ داخلی دارد و اگر از فرصت‌ها در داخل خوب استفاده نکنیم به تهدید داخلی و اگر مدیریت نشود به تهدیدهای خارجی بدل می‌شود.

عظیمی درباره مسئولیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی هم گفت: خوشحالیم که با حضور دکتر ولایتی که شخصی مورخ، اسلام شناس، مدیر و مسلط به علم روز هستند، جنبه‌های علمی و عرفانی دانشگاه آزاد رو به پیشرفت است و مطمئنیم سلوک اداره کنندگان این مجموعه بر مدرسان و محصلان و اعضای هیأت علمی تاثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه دکتر رهبر نیز از دانشگاهیان مدیر و مدبر کشور است اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با حضور ایشان، به‌سمت کیفی‌سازی حرکت خواهد کرد چرا که در دانشگاه آزاد کمّی‌سازی به وفور صورت گرفته است و اکنون باید در گسترش مراکز جدید صرفه‌جویی و به کیفی‌سازی و توسعه عرضی این مرکز مهم علمی توجه شود.

دبیر کل اتاق تعاون ایران گفت: ما از هزاران مراکز علمی و دانشگاهی که در کشور داریم، باید دانشگاه‌های زیادی را در رنکینگ جهانی و یا حداقل در میان 50 دانشگاه برتر دنیا داشته باشیم و امیدواریم دانشگاه آزاد اسلامی بتواند در مراکز استان و دانشگاه‌های جامع، با کیفی‌سازی علوم و دروس و کاربردی کردن آموزش، نیروهای خوبی تحویل جامعه بدهد تا پیوند مناسبی بین دانشگاه و بازارهای مالی، دانشگاه و تجارت؛ خصوصا دانشگاه با صنعت برقرار شود و بتوانیم دانشگاه آزاد را در خط مقدم گسترش و پیاده‌سازی اقتصاد مقاومی داشته باشیم.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۸۴۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته داوران هیچ فیلمی به بارسا نمی‌دهد!‏

به گزارش "ورزش سه"، خوان لاپورتا امروز بیانیه‌ای ویدیویی منتشر ‏کرد و گفت کمیته داوران فوتبال اسپانیا باید همه مدارک موجود، از ‏تصویری تا صوتی، درباره صحنه مشکوک دیدار دیشب بارسا و رئال را ‏به باشگاه او تحویل بدهد. ‏

لاپورتا گفت بارسلونا در صورتی که بعد از بررسی همه مدارک به این ‏نتیجه برسد که داور و وی‌ای‌آر اشتباه کرده و گل لامینه یامال درست ‏بوده رسما خواهان تکرار ال‌کلاسیکو خواهد شد. ‏

اشاره لاپورتا به شوتی است که توسط لامینه یامال به سمت دروازه ‏رئال شلیک شده و توسط لونین برگشت داده شد. داور و وی‌ای‌آر ‏معتقد بودند توپ به طور کامل از خط دروازه عبور نکرده ولی بارسا ‏معتقد است این تصمیم نادرست بوده است. با توجه به نبود فناوری ‏خط دروازه در لالیگا، هیچکس نمی‌تواند به صورت قطعی بگوید که آیا ‏این توپ گل شده بود یا نه. ‏

روزنامه مارکا به نقل از منابع خود در فدراسیون فوتبال و کمیته ‏داوران گفت این کمیته به درخواست و تهدیدهای لاپورتا بی‌اهمیت ‏است و هیچ مدرکی برای بارسا ارسال نخواهد کرد. ‏

از طرف دیگر رسانه‌های شهر مادرید می‌‌گویند مدیران رئال هم از ‏بیانیه لاپورتا و تهدیدهای او نگران نشده‌اند و معتقدند ادعاها و ‏درخواست‌های رئیس بارسا بر هیچ قانونی استوار نیست و آنها ترجیح ‏می‌دهند نسبت به آن بی‌اهمیت بوده و واکنش نشان ندهند. ‏

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • کمیته داوران هیچ فیلمی به بارسا نمی‌دهد!‏
  • درخشش دانش آموزان تویسرکانی در هفدهمین مسابقات ربوکاپ آزاد ایران
  • نقش دکتر داودی در پایه ریزی اقتصاد اسلامی
  • تاکید رئیس مجلس بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی
  • صنعتگران مهم‌ترین رکن تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور هستند
  • خیرین در خط مقدم عرصه مدرسه سازی هستند