Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-20@15:20:57 GMT

آغاز اجرای پایلوت طرح مدرسه تاب‌آور در اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۸۵۷۷۲

آغاز اجرای پایلوت طرح مدرسه تاب‌آور در اصفهان

مدیر آموز ش و پرورش ناحیه ۲  اصفهان گفت: ایجاد و حفظ مدارسی که به لحاظ  سازمانی  تاب‌آوری را در کارکنان، اولیاء و دانش‌آموزان تمرین می‌کند، هدف اصلی این طرح  است.

محمدرضا ناظم‌زاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا درباره طرح مدرسه تاب آور گفت: طرح آموزشی "مدرسه تاب‌آور" برای اولین بار در استان، با همت اداره آموزش‌ و پرورش ناحیه ۲ و همکاری انجمن ازدواج و خانواده ایران به صورت پایلوت در چهار آموزشگاه ملک ۱، فرهنگیان دخترانه ۱، شهید مطهری و سجاد ۲ در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ناظم‌زاده با اشاره به نقشه راه عملیاتی این طرح در مدارس منتخب گفت: این طرح بصورت پایلوت فعلا در ۴ مدرسه در حال اجراست که اساس شاخص های آن عبارتند از ارتقاء  تاب‌آوری، منابع تاب‌آوری و ظرفیت‌های ارتقاء دهنده  تاب‌آوری که تمام این موارد در سه محور دانش‌آموزان، اولیای دانش‌آموزان و کادر آموزشی و اجرایی مدرسه تدوین و اجرا می‌گردد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ اصفهان در ادامه عنوان کرد: این طرح از اول مهرماه  ۹۶ لغایت خرداد ماه ۹۶ در مدارس مذکور اجراء می‌شود.

وی طراحی مدل آموزشی، اجرای طرح توسط تیم علمی اجرایی، تدوین نقشه راه بر مبنای پتانسیل ها و ریسک‌های مدارس، پایش و ارزیابی مدام و پویا در هنگام اجرا را از جمله مزایای اجرای طرح عنوان کرد.  

ناظم‌زاده در موضوع اهداف قابل دست‌یابی پس از اجرای این طرح گفت: پس از پایش، ارزیابی و تحلیل نتایج اجرای طرح قابل بسط به سایر مدارس ناحیه و پس از آن استان خواهد بود. وی  هدف از اجرای این طرح  را  پرورش دانش‌آموزانی عنوان کرد که با وجود قرار گرفتن در معرض مشکلات و تنش‌ها توان ارتقاء شایستگی‌های اجتماعی، تحصیلی و شغلی خود را داشته باشند.  

مدیر آموز ش و پرورش ناحیه ۲  اصفهان تصریح کرد: ایجاد و حفظ مدارسی که به لحاظ  سازمانی  تاب‌آوری را در کارکنان، اولیاء و دانش‌آموزان تمرین می‌کند هدف اصلی این طرح  است.

زهرا کاشفی کارشناس مشاوره ناحیه ۲ آموزش‌وپرورش و مدیر اجرایی طرح در گفت و گو  با ایمنا گفت: پیش نیازهای این طرح شامل تشکیل کمیته علمی اجرایی و آموزش نیروی انسانی از تیرماه امسال کلید خورد و ۴ آموزشگاه بعنوان پایلوت اجرای طرح انتخاب شد که از اول مهرماه تیم مدارس شروع به برنامه‌ریزی کرد.

کاشفی در مورد شیوه آموزش این مدارس گفت: قرار است در این مدارس برای اولین بار آموزش‌های تخصصی تاب‌آوری برای دانش‌آموزان، اولیا و کادر آموزشی اجرایی بصورت کاربردی و عینی اجرا شود.

وی در ادامه تصریح کرد:هدف از اجرای این طرح پرورش دانش‌آموزانی است که در فضایی مناسب در مدرسه و خانه پیوندهای مثبت اجتماعی بالاتر، احساس ارزشمندی و افزایش مسئولیت‌پذیری داشته باشند و بتوانند با مشارکت معنادار و یادگیری مهارت‌های مورد نیاز بتوانند در شرایط سخت زندگی توانمندی‌های خود را به منصه ظهور برسانند.

کاشفی در خاتمه با اشاره به اینکه تاب‌آوری موضوعی آموختنی است که باعث کاهش آسیب‌پذیری و رشد عملکرد می‌شود، گفت: برای شناخت توانمندی‌ها و نقاط قوت آموزشگاه،  ریسک‌ها و مشکلات مدارس شناسایی شد و نقشه راه هر آموزشگاه در سه محور دانش‌آموز معلمین، اولیا تدوین و برنامه عملیاتی اجرایی مشخص شد که این طرح تا خرداد ۹۷ در مدارس منتخب پایلوت اجرا و بصورت مستمر ارزیابی، پایش می‌شوند و از طریق سیستم نظارت پویا و دریافت مستمر، بازخوردها ارزیابی و اشکالات طرح برای اجرا در سطح وسیع‌تر برطرف خواهد شد.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۸۵۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ سلامت در مدارس البرز با اجرای برنامه های متنوع

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مسلم رئیسی با بیان اینکه یکی از ساحت‌های ۶ گانه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ساحت زیستی و بدنی است که در دولت سیزدهم شاهد توجه جدی به آن بوده‌ایم، گفت: هفته سلامت هر ساله از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه گرامی داشته می‌شود.

وی مطرح کرد: تمام تلاش ما بر آن است که با بهره گیری از امکانات موجود و اطلاع رسانی وسیع، برنامه‌های این هفته را هرچه باشکوه‌تر برگزار کنیم، چراکه آگاه‌سازی امروز در راستای سلامت، تأثیر بسزایی در ارتقای سلامت آینده سازان این مرز و بوم دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان البرز عنوان کرد: امسال برنامه‌های هفته سلامت با شعار «سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت» برگزار می‌شود و قطعاً این هفته فرصتی است تا بار دیگر به سلامتی دانش آموزان در جامعه توجه ویژه شود.

رئیسی اظهار کرد: برای ترویج فرهنگ سلامت در مدارس برنامه‌های متنوعی در سطح منطقه و استان پیش بینی شده که از جمله آنها می‌توان به برگزاری برنامه نمادین هفته سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان البرز و اجرای مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی متناسب با روز شمار هفته سلامت اشاره کرد.

وی کاشت نهال، برگزاری آئین اختتامیه هشتمین جشنواره سفیران سلامت و تقدیر از فعالان برتر در عرصه سلامت را دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد و بیان کرد: گستردگی فعالیت‌های آموزش و پرورش و حضور هزاران دانش آموز در کلاس‌های درس موجب می‌شود تا توجه به امر سلامت در مدارس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شود. هرچه سطح سلامت دانش آموزان ارتقا یابد، خانواده و جامعه سالم‌تری خواهیم داشت.

کد خبر 6083228

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۱۰۷ مدرسه کانکسی کرمانشاه تا مهرماه ۱۴۰۳
  • اجرای پایلوت طرح بازنگری خطوط تاکسیرانی
  • نواختن زنگ سلامت در مدارس لرستان
  • چوب معلم گل نیست | تنبیه بدنی تا کی؟
  • اجرای برنامه‌های ارتقای سلامت دانش‌آموزان در مدارس همدان
  • ترویج فرهنگ سلامت در مدارس البرز با اجرای برنامه های متنوع
  • تحصیل ۱۱۰۰ ‌دانش‌آموز در یک شیفت مدارس فردیس!
  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • آغاز ساخت مدرسه و بهره برداری از ۴ زمین چمن مصنوعی در بهمئی
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس