Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول دفتر بانک خون بندناف رویان جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان از ذخیره 115 نمونه خون بندناف نوزاد در بانک خون بندناف رویان استان خبر داد.

‌صفورا آقاحسنی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه از ابتدای فعالیت دفتر نمایندگی بانک خون بندناف رویان استان تاکنون 144 قرارداد منعقد و به مرکز ارسال شده است، اظهار کرد: از این تعداد 20 قرارداد به دفتر استان برگشت داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه دفتر بانک خون استان دارای دو دفتر در بیمارستان‌های تامین اجتماعی و علی بن ابی طالب زاهدان است، ادامه داد: 95 درصد پرونده‌ها در شعبه یک(بیمارستان تامین اجتماعی) تشکیل می‌شود.

مسئول دفتر بانک خون بندناف رویان جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان از ذخیره‌سازی 115 نمونه خون بندناف نوزاد در بانک خون بندناف رویان استان خبر داد و افزود: با توجه به تازه تاسیس بودن دفتر بانک خون بندناف جهاددانشگاهی استان و تبلیغات محیطی انجام شده این میزان از ذخیره‌سازی نشان از ارتقای سطح آگاهی عمومی هم‌استانی‌های ما دارد.

آقاحسنی اضافه کرد: در راستای تبلیغات و معرفی دفتر بانک خون بندناف و مزایای و پیامدهای ذخیره سازی خون بندناف در استان نشست‌های مستمری با رئیس و معاونین آموزشی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، روسای بیمارستان‌های تامین اجتماعی و علی بن ابی طالب، روسای زایشگاه‌های سطح شهرستان زاهدان و معاون آموزشی و کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش استان انجام خواهد گرفت.

وی یادآور شد: بانک خون بندناف رویان جهاددانشگاهی از زمان تاسیس، فعالیت خود را در راستای اطلاع رسانی به خانواده‌هایی که در آستانه تولد فرزند بوده و نیاز به ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی دارند، آغاز کرده است.

مسئول دفتر بانک خون بندناف رویان جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان گفت: خون بندناف منبعی از سلول‌های بنیادی خون‌ساز است و می‌تواند در روند درمان بیماری‌های بدخیم مورد استفاده قرار گیرد که بسیار مهم و ضروری است تا همه اقشار جامعه و خانواده‌ها از علت ذخیره‌سازی و موارد استفاده خون بندناف اطلاع و آگاهی داشته باشند.

آقاحسنی اظهار کرد: سلول‌های بنیادی همانند خون در تمامی جراحی‌ها و درمان بیماری‌های خونی از اهمیت بسزایی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: خون بندناف مملو از سلولهای بنیادی خون‌ساز است که در بیماری‌هایی که منشاء خونی دارند همچون انواع سرطان خون، تالاسمی، کم خونی‌های مادرزادی و نقص سیستم ایمنی بیماری نقص سیستم ایمنی با استفاده از سلول های بنیادی خون بندناف قابل درمان هستند.

مسئول دفتربانک خون بندناف رویان جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان افزود: میزان نرمال و مطلوب خون در هر بندناف نوزاد 200 سی‌سی خون می‌باشد.

آقاحسنی با اشاره به اینکه 600 میلیون سلول زنده باید در خون بندناف وجود داشته باشد، گفت: خون بندنافی که دارای تمامی این شرایط باشد می‌توان برای ذخیره‌سازی آن اقدام کرد و تا 25 سال آن را ذخیره‌سازی کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۸۶۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره سازی مناسب داروهای ضروری در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر محمدی عصر سه شنبه در بازدید از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان کردستان با اشاره به ارتقا بخش بهداشت و درمان استان کردستان در دولت سیزدهم اظهار کرد: خوشبختانه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ١٢ پروژه بهداشتی و درمانی با اعتباری بالغ بر ٥ هزار میلیارد ریال در سطح استان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان با ارتقا کیفی سطح خدمت رسانی خود توانسته است رضایتمندی مطلوبی را در سطح جامعه ایجاد نماید.

وی بیان کرد: خوشبختانه در دولت سیزدهم توجه مناسبی به بخش بهداشت و درمان استان کردستان شده است که در همین راستا مصوبات خوبی را در سفرهای ریاست جمهوری به استان کردستان شاهد بوده‌ایم.

محمدی اعلام کرد: با پیگیری‌های مجدانه استاندار کردستان و مدیران دستگاه‌های اجرایی امروز شاهد افتتاح و بهره‌برداری از بسیاری از مراکز تخصصی از جمله قلب، سرطان، پیوند استخوان و غیره در استان کردستان هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان تحول در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی استان را حاصل برنامه‌ریزی‌های مدون در این حوزه خواند و افزود: با تدابیر پیش بینی شده شاهد بروز کمترین چالش از نظر کمبود داروهای خاص در سطح استان هستیم و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های آتی بتوانیم نسبت به گسترش خدمات در بخش توریسم درمانی هم گام‌های جدیدی برداریم.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نیازهای استراتژیک بهداشتی و درمانی استان از ذخیره سازی مناسب داروهای ضروری در کردستان با توجه به شرایط جغرافیایی و منطقه‌ای خبر داد و افزود: استان کردستان با برنامه ریزی‌های انجام شده دارای کمترین چالش در حوزه اقلام دارویی ضروری و مورد نیاز بیماران خاص است که در صدد هستیم با احداث انبار استراتژیک دارویی به توسعه این بخش هم کمک نمائیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان استفاده از ظرفیت‌های قانون مولد سازی برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام دانشگاه علوم پزشکی را یکی از راهکارهای مناسب برای توسعه خدمت رسانی توسط این دانشگاه ذکر کرد و گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان آمادگی خود را برای همکاری و تعامل با دانشگاه علوم پزشکی، خدمات و بهداشتی و درمانی این استان در همین راستا را اعلام می‌نماید.

کد خبر 6080379

دیگر خبرها

  • ۸۵۰ هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در سیلوهای لرستان داریم
  • پیش بینی ذخیره سازی بیش از ۶۰۰ هزار تن گندم در لرستان
  • تولید و ذخیره سازی ۴۳ هزار تن بذر گندم در گلستان
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار متر مکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار مترمکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد هارد دیسک/ اولین هارد یک گیگابایتی ۲۵۰ کیلوگرم وزن داشت!
  • تبدیل داده‌ها به صدا/ ذخیره‌سازی امن و سریع اطلاعات در حافظه کوانتومی
  • رابط مردمی سازی دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان منصوب شد
  • ۴۳ تیم‌ عملیاتی واکنش سریع آبفا برای مقابله با سیلاب در سیستان و بلوچستان
  • ذخیره سازی مناسب داروهای ضروری در کردستان