Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام علی خادمی در گفتگو با امتداد نیوز اظهار کرد: اربعین در فرهنگ ما به‌ویژه در فرهنگ اخلاقی دین مبین اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به روایتی از امام حسن عسگری (ع) بیان کرد: یکی از نشانه‌های مؤمن زیارت قبر امام حسین (ع) در روز اربعین از راه دور و نزدیک است.

وی افزود: آنچه از تحقیق و پژوهش در تاریخ ثبت‌شده این است که حرکت به سمت ملجأ امام حسین (ع) در روز اربعین از زمان امامان معصوم در بین شیعه رایج بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی عنوان کرد: بر این اساس پیروان اهل‌بیت (ع) مقید بودند روز اربعین با پای پیاده به زیارت امام حسین (ع) بروند.

وی گفت: این رسم دیرینه تا به امروز ادامه پیداکرده و هرروز بر خیل عظیم عاشقان آن حضرت افزوده می‌شود به‌گونه‌ای که امروز میلیون‌ها نفر از سراسر دنیا خود را برای اربعین به کربلا می‌رسانند.

حجت‌الاسلام خادمی اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین حرکت بی‌نظیری است که نمونه آن در عالم وجود ندارد، اجتماع خودجوشی که پیام وحدت، همگرایی، هم‌افزایی و اتحاد را به جهانیان منتقل می‌کند.

وی با اشاره به دنیای متمدن امروز که اخلاقیات در آن رنگ‌باخته است، تصریح کرد: اما مردم عراق در این شرایط برای خدمت‌رسانی به زائران از هیچ کمک و تلاشی فروگذار نیستند.

وی بابیان اینکه دنیای مادی، قدرت‌طلب و زیاده‌خواه امروز باید از مکتب اربعین درس بیاموزد عنوان کرد: کسانی که قدم در مسیر اربعین می‌گذارند، تربیت‌شده دانشگاه امام حسین (ع) هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: امام حسین (ع) در مقابل تزویر بنی‌امیه تسلیم زور نشد و امروز نیز استکبار جهانی باید این پیام را دریافت کند که بازور سرنیزه نمی‌شود به خواسته‌های شوم خود رسید.

حجت‌الاسلام خادمی عنوان کرد: مکتب امام حسین (ع) دانش‌آموختگانی همچون شهید حججی را دارد که تمام داشته‌های خود را تقدیم می‌کند اما زیر بار ذلت نمی‌رود.

وی با تأکید بر اینکه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا در آخرین امتحان خود که برجام بود رفوزه شد، تصریح کرد: با تهدید و تحریم نمی‌توان ملت ایران را از میدان بیرون کرد چراکه این ملت شعار حق‌خواهی، حق‌طلبی و حق مداری را از امام حسین (ع) آموخته است.

true برچسب ها : اربعین 96 تبلیغات اسلامی خراسان شمالی علی خادمی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۸۷۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

متن پیام سید محمد خاتمی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آیت الله حاج سید حسین خمینی

با درود به روان تابناک آیت حق حضرت شیخ مرتضی حائری و حضرت سید مصطفی خمینی، درگذشت بانوی با فضلیت سرکار معصومه خانم حائری مادر گرانقدرتان را که واسطه العقد مبارک میان مرجعیت شریف حائری و خمینی بود صمیمانه به جنابعالی، خانواده بزرگوارتان و همه بستگان داغدار تسلیت می گویم و از پیشگاه حضرت حق جل و علا برای این فقیده سعیده آمرزش و رحمت الهی و برای بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتی مسالت می کنم.

با احترام
سید محمد خاتمی،‌۱۴۰۳/۲/۶

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تسلیت سیدمحمد خاتمی به محسن مهرعلیزاده پیام تسلیت سیدمحمد خاتمی به علیرضا قربانی

دیگر خبرها

  • روحیه دینی مقاومت تنگستانی‌ها را در برابر استکبار رقم زده است
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • عکس| پیام احساسی کاپیتان استقلال به جانشینش در تبریز
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • جنایات رژیم صهیونیستی به مساله اول رسانه‌های جهانی تبدیل شده است
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی