Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@13:31:53 GMT

كتاب يوگا در ايران منتشر می شود

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۸۸۱۲۴

كتاب يوگا در ايران منتشر می شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم  ؛ روحانی، مدير انتشارات دانشگاه اديان و مذاهب قم با اشاره به محتوای کتاب یوگا در ایران با زیر عنوان بررسی و نقد یوگای رایج در ایران با نظر به منابع اصلی یوگایی اظهار کرد: یوگای رایج در ایران جز تشابه در ظاهر، تشابهی با یوگای اصلی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این حقیقت و نظر به تفسیرها و تعبیرهای مختلف در مورد یوگا ضروری است،بدانیم آنچه از یوگا در ایران ارائه می‌شود چیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به مباحث دیگر این کتاب گفت: ارتباط و نسبت بین این یوگا و سایر انواع یوگاها و تنوع‌های موجود از دیگر مباحث این اثر است و همچنین نویسنده به این سؤال پاسخ می‌دهد که «آیا یوگا به شیوه‌هایی که در ایران رواج دارد می‌تواند تهدیدی برای فرهنگ اسلامی ایرانی باشد یا خیر؟».

وی عنوان کرد:‌ افزون بر موارد یاد شده آموزش یوگا در ایران دارای کاستی‌های فراوانی است که باید آنها را شناخت تا فرد یا نهادی به آن اهتمام نکند همه این موارد جستاری عالمانه را اقتضا می‌کند و این نوشتار درصدد است که به این ضرورت‌ها و پرسش‌ها بپردازد.

روحانی یادآور شد: بخش اول مباحثی در زمینه چیستی یوگا، کلیات، تاریخچه و مبانی نظری یوگا را دربرمی‌گیرد و در بخشی دیگر این فصل مبانی عملی یوگا در قالب نژادشناسی یوگا تبیین می‌شود.

وی با اشاره به مباحث فصول دیگر این کتاب گفت: تاریخچه  یوگا در ایران طی دوران گذشته و عصر حاضر و جامعه و محیط‌های دانشگاهی در بخشی دیگر مطرح شده و منابع یوگا در ایران، تنوع شکلی منابع یوگایی و منابع تألیفی و مجله‌های تخصصی در این زمینه واکاوی می‌شود.

مدیر انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب خاطرنشان کرد: بخش پایانی این اثر نتایج است که ارزیابی منابع نظریه یوگا در ایران مورد بررسی قرار می‌گیرد که مشتمل بر نارسایی‌های آموزشی یوگا در ایران و سایر ملل و گسترش بی‌رویه باشگاه‌های فعال در این زمینه است.

کتاب یوگا در ایران با زیر عنوان بررسی و نقد یوگای رایج در ایران با نظر به منابع اصلی یوگایی از سوی علی محمد پور ابراهیم و علی موحدیان عطار در 288 صفحه تألیف شده که در آینده‌ای نزدیک از سوی انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب با قیمت 22 هزار تومان وارد بازار نشر می‌شود.

انتهای پیام/ش

انتشار کتاب یوگا در ایران در آینده ی نزدیک

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۸۸۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صد و شصتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد

کاغذ خبر عنوان مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های ایسکانیوز است که در پایان هر روز منتشر می‌شود.

برای دریافت فایل پی‌دی‌اف حاوی لینک مطالب می‌توانید اینجا کلیک کنید

پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد فرافکنی دانشگاه‌ها درباره نقش خود در تعلیم و تربیت اجتماعی/ اثرگذاری اساتید و تشکل‌ها محدود است اسناد بالادستی آموزش عالی یکپارچگی ندارند/ تورم قوانین معضل جدی نظام دانشگاهی محصولات دانشجویان دانشگاه آزاد به بازار «چارسوق» رسید/ تاسیس ۵۰ فروشگاه آنلاین انحطاط اخلاقی یا استثمار به بهانه تولید علم رفع محدودیت تحقیقات نظامی در آلمان/ ۶۰ دانشگاه آلمانی متعهد به تحقیقات غیرنظامی هستند نیمی از افراد بالای ۶۵ سال بی‌دندان هستند / چرا دندان پزشکان با بیمه‌ها قرارداد نمی‌بندند؟

عاطفه اسحاقی کد خبر: 1228920 برچسب‌ها کاغذ خبر

دیگر خبرها

  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد
  • صد و شصتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • واکاوی ابعاد جهش تولید با مشارکت مردم در «نقش ما» منتشر شد
  • شیرین سعیدی: از شنیده شدن خبر بازداشت خود شوکه شدم!
  • ترجمه «قلمروزدایی علم و دین» روانه بازار نشر شد
  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد
  • جلد ششم کتاب «عنوان بصری» منتشر شد