Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@23:34:47 GMT

نگذارید که مردم، بی اعتماد شوند

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۸۸۸۹۱

نگذارید که مردم، بی اعتماد شوند

روزنامه پیام استان سمنان روز شنبه در شماره چهار هزار و 623 خود مطلبی را با عنوان ' وزیر کشور، سمنان را هم به چشم اصفهان ببیند' به قلم منصور فرزامی منتشر کرد.

در این مطلب آمده است: امروز بیان چند سخن ضروری است : نخست آن که اگر مردم استان، خواسته‌ای مشروع و منطقی و شدنی دارند، آنی از خواسته‌ی خود بازنایستند و بگویند می‌خواهیم و این خواسته برآورده می‌شود و شدنی است؛ در آن صورت مطئمن باشند که آن طرح و آن مصوبه، جنبه‌ی اجرایی و عملی به خود می‌گیرد اما اگر روحیه‌ی متزلزل داشتیم و خود را و همت خود را باور نکردیم و روحیه‌ی یاس بر ما مسلط شد، یقین داشته باشیم که شکست، قطعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دوم، آن که برای بزرگی باید هم آرزوهای بزرگ و هم شخصیت بزرگ داشت و باید برای رسیدن آن آرزوهای بزرگ تلاش کرد ؛ اینجاست که ناشدنی، شدنی می‌شود و بزرگی و اعتلا و تعالی در دسترس قرار می‌گیرد و آنچه مراد است می‌توان به آن رسید.
سوم، در ادامه‌ی آن آرزوهای بزرگ است که مشکل را باید ریشه‌ای و اصولی حل کرد و جهت سیراب شدن باید از سرچشمه‌ی خدادادی نوشید ؛ بنابراین بحران آبی در استان با سد فینسک و « نم رود » تازه اگر سندی داشته باشد که حقابه‌ی اختصاصی یک متر آب در ثانیه برای شهرستان سرخه بدهند و حفر چند حلقه چاه، حل نمی‌شود. باید درختی بکاریم که ریشه‌اش در آب باشد و نگوییم که : « اگر نخل وفا بر ندهد چشم تری هست » بلکه بگوییم « تا ریشه در آب است امید ثمری هست »
چهارم، آن که وزیر کشور، جناب رحمانی فضلی که به حق برای اصفهان، چهار جلسه شورای امنیت در بحران آب می‌گذارد و به شخص خود در آن حضور می‌یابد، یک جلسه هم برای بحران آبی سمنان و تخلیه‌ی سه چهارم روستاهای استان به سبب آبی بگذارد و یک بار هم شده، سمنان را به چشم اصفهان ببیند و باور کند که این استان هم در حیطه‌ی مسئولیت وزارت اوست و برای یک بار هم که شده، بحران مهاجرت و خشک سالی و اضطرار و اضطراب مردم استان را از شرب و کشاورزی و خدمات و صنعت در هیات دولت مطرح کند و به یاد همه از جمله رئیس جمهور و دکتر کلانتری و وزیر نیرو و که و که، بیاورد که انتقال آب خزر از مصوبات اصولی و منطقی سفر دکتر روحانی در سفرهای استانی است و به همه‌ی مسئولان هم گوشزد نماید که این انتقال و مصوبه از نکات بسیار حیاتی و آینده‌نگرانه، نه فقط برای استان سمنان که برای کشور است چون با تزریق این آب به حوزه‌ی آبی سمنان، می‌توان تهران را سبک کرد و از حواشی هر مسئله‌ی آن کاست.این طرح، طرحی استراتژیک است که اگر اجرایی و عملیاتی نشود آن یک چهارم روستای نیم‌بند و نیمه‌خالی هم به کلی خالی از سکنه خواهد شد و بیش از همه بر حواشی و ناهنجاری‌های اجتماعی تهران بزرگ خواهد افزود و همان مثل «به جای سرمه کشیدن، کوری در پی خواهد داشت!»
بنابراین، وزارت کشور در بدو امر جهت اجرایی شدن طرح انتقال آب از خزر به استان، دو راه پیش رو خواهد داشت اول این که یا به صلاحدید هیات دولت استاندار کنونی را ابقا و تایید و برای عملیاتی شدن مصوبه‌ی ریاست جمهوری، همراهی و تقویت کند تا ایشان با خاطری آسوده پیگیر برنامه‌های سابقه‌دار خود باشد و یا اینکه استانداری را به استان پرچالش و پرمناقشه‌ی ما مامور کند که تجربه‌ی اداره‌ی استان و مدیریت علمی این مسئولیت مهم را داشته باشد و انتقال آب، برنامه و دغدغه‌ی اصلی و غایی وی باشد و در مدیریت اجرای طرح‌های بزرگ سوابق درخشان عینی داشته باشد وگرنه کوزه به پای شخص رئیس جمهور خواهد شکست و آن رشته مودت و عاطفی استان با فرزند برومندش، گسسته خواهد شد.
پنجم، آن که مردم شریف استان هم باید با کمپین‌ها و پیام‌ها در فضای مجازی مثل دو سه هفته‌ی اخیر، با لحنی حقوق‌مند و مودبانه اما استدلالی و عقلانی و منطقی به دور از اختلاف‌افکنی‌ها و به باد دادن کهنه خرمن‌ها، خواسته‌های خود را در زمینه‌ی دفع بحران آب، مطرح کنند و به گوش مسئولان در سطح کلان مدیریت و تصمیم‌گیری کشور برسانند و در داخل استان هم، وفاق و همدلی را از یاد نبرند و برای مسئولان داخل استان هم فکری راه‌گشا و بازویی توانا باشند و بدانند که با فراست و دانایی می‌توان جریان امور را مدیریت کرد
6026/7342
*خبرنگار: الناز ملکی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۸۸۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی رئیس کل دادگستری استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ در این مراسم با قدردانی از خدمات محمدجعفر عبداللهی رییس کل سابق دادگستری استان سمنان ،   حجت الاسلام اکبری به عنوان رییس کل جدید دادگستری استان سمنان معرفی شد. 
رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در این مراسم  محور قرار دادن قانون اساسی ، امنیت جامعه و برآورده شدن انتظارات مردم را از ملاک‌های قوه قضاییه عنوان کرد و گفت: عملکرد قوه قضاییه باید طوری باشد که مشارکت مردم در چرخه تولید افزایش یابد.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی تاکید کرد :  مبارزه با فساد از مهم‌ترین برنامه های امسال دستگاه قضا  است.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان هم در این جلسه با تبریک اقدام غرور انگیز و پر صلابت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه متجاوز و پاسخ مقتدرانه به جنایت رژیم جعلی و خبیث اسرائیل در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی گفت: نیرو‌های سپاه کشورمان توانستند جلوه‌ای از اقتدار و شکوه خود را در دفع هر گونه تهدید و دست درازی به خاک پاک ایران اسلامی در دیدگاه جهانیان به تصویر بکشانند.
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی خدمت به مردم را وظیفه مسئولان دانست و در دسترس بودن قضات را یکی از اولویت‌های جامعه عنوان کردو گفت: کرامت انسانی افراد در قوه قضاییه باید حفظ شود.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: خدمت رسانی و گره گشایی کار مردم فرصتی است که برای دستگاه قضا ایجاد شده و باید ازآن استفاده کنند.

استاندار سمنان  هم در این مراسم گفت: با حمایت‌های دستگاه قضا و طبق آخرین نظرسنجی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی استان سمنان جز امن‌ترین استان‌های کشور شناخته شده است.
سید محمدرضا هاشمی همچنین به اقدام غرور انگیز و پر صلابت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه متجاوز و پاسخ مقتدرانه به جنایت رژیم جعلی و خبیث اسرائیل اشاره کرد و گفت: از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای تحقق مطالبه مردم در پاسخگویی محکم و انتقام سخت از رژیم صهیونیستی قدردانی میکنیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش به دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان سمنان هم اشاره کردو گفت: با حمایت دستگاه قضایی بیش از ۲۰۰ واحد راکد استان سمنان به چرخه تولید برگشت و قرار است در سفر آتی رئیس جمهور به سمنان  جشن احیای این واحد‌ها برگزار شود.

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان بورس: اعتماد مردم به بورس به دلیل برخی تصمیمات مخدوش شده است
  • مردم استان سمنان در انتظار دیدار با رئیس جمهور
  • معرفی رئیس کل دادگستری استان سمنان
  • تجمع مردم استان سمنان در حمایت از سپاه پاسداران
  • خروش مردم سمنان در حمایت عملیات وعده صادق
  • تجمع مردم سمنان در حمایت از حمله موشکی و پهپادی به اسرائیل (عکس)
  • دست مریزاد مردم استان سمنان به سپاه برای تنبیه متجاوز
  • دلگرمی مردم استان سمنان به سپاهیان غیور
  • حمایت مردم استان سمنان از حملات پهپادی سپاه+ فیلم
  • حمایت مردم استان سمنان از حملات پهپادی سپاه