Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-28@13:51:32 GMT

پرستار ایرانی قله مراپیک هیمالیا را فتح کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۸۹۳۸۳

پرستار ایرانی قله مراپیک هیمالیا را فتح کرد

مصطفی احمدی، پرستار 35 ساله بخش آی سی یو بیمارستان بقیه الله تهران و عضو باشگاه کوهنوری سها به همراه یک تیم 9 نفره پس از دو هفته از شروع صعود توانست، پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران را بر فراز قله مراپیک در هیمالیا برافراشته کند.

ایران آنلاین /پرستار کوهنور ایرانی قله 6475 متری مراپیک را در رشته های کوه های هیمالیا در کشور نپال فتح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی گفت: برای صعود به این قله که دومین برنامه برون مرزی ام بود، از حدود 6 ماه پیش تمرینات فشرده و منسجم شامل تمرینات هوازی و تخصصی کوهنوردی رو انجام دادم و پس از اخذ مجوز از شورای برون مرزی فدراسیون کوهنوردی در قالب یک تیم 9 نفره از کوهنوردان تهران و کرمان به سرپرستی حسن امینی آذر و اسماعیل اسماعیل زاده توانستیم قله مراپیک را در کشور نپال فتح کنیم.
وی افزود: به عنوان یک پرستار که در بخش مراقبت های ویژه مشغول خدمت هستم، معتقدم ورزش می تواند نقش مهمی در ارتقای روحیه و کیفیت فعالیت های شغلی به خصوص در مشاغلی مانند پرستاری که با استرس مواجه است داشته باشد، بنابراین با وجود مشغله های کاری فعالیت های ورزشی را رها نکرده ام ودر کنار شغل پرستاری فعالیت در رشته کشتی و کوهنوردی را که در سال های نوجوانی و 15 سالگی شروع کرده ام، ادامه می دهم.
این پرستار کوهنورد گفت: پیش از این در 8 کوهنوردی داخلی به اکثر قله های بلند ایران مانند دماوند،علم کوه، سبلان، اشترانکوه ، آزادکوه، بینالود،خلنو، توچال ،شیرکوه، الوند،بل، صعودهای زمستانه و تابستانه داشتم و در اولین برنامه برون مرزی در فروردین سال 96 توانستم به بیس کمپ اورست و قله آیلندپیک به ارتفاع 6189 متر صعود کنم.
احمدی افزود: صعود به قله مراپیک در هیمالیا دومین برنامه صعود برون مرزی بنده بود که با موفقیت انجام شد و امیدوارم با ادامه فعالیت در رشته کوهنوردی در آینده بتوانم به ارتفاعات بلندتری در جهان صعود کنم و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را بر فراز بلندترین ارتفات جهان به احتزار درآورم.

/ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۸۹۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویارویی پهپادهای ایران و آمریکا

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 شبکه WION هند در گزارشی به ابعاد تازه تاثیر پهپادهای ایرانی پرداخت. در بخشی از این گزارش تاکید شد: «این پهپاد ایرانی با تولیدات ساخت آمریکا رخ به رخ رقابت می‌کند... فروش پهپادهای ایرانی در بازارهای بین المللی از ماه اکتبر پارسال به طور فزاینده ای افزایش یافته است...»

دیگر خبرها

  • استعمار غربی‌ها در استخدام پرستار از کشور‌های فقیر
  • امکان ندارد گروه ایران را حدس بزنید!
  • بازگشایی گمرک مرزی افغانستان و ایران در استان نیمروز
  • هفته‌ای ایمن و بدون حادثه را در کوه صفه پشت سر گذاشتیم
  • آیا افغانستانی‌های مقیم ایران، تابعیت می‌خرند؟
  • رفت و آمد ۲۷ هزار مسافر از گذرگاه مرزی دوغارون خراسان رضوی
  • تردد بالغ بر ۱۴۷ هزار مسافر نوروزی از پایانه‌های مرزی آذربایجان‌غربی
  • ۱۴۷هزار مسافر نوروزی از پایانه های مرزی آذربایجان غربی تردد کردند
  • رویارویی پهپادهای ایران و آمریکا
  • افزایش چهار برابری مهاجرت پرستاران خارجی از نظام بهداشت و درمان انگلیس