Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر هفته کتاب گفت: حداقل سهم نهادهای دولتی در بهتر برگزار شدن هفته کتاب، فعال کردن مجموعه‌های تحت پوشش‌ خود است؛ ارشاد حتی برای جامعه خودش هم برنامه‌ای ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، مجید غلامی جلیسه، دبیر هفته کتاب، در دومین جلسه ستاد مرکزی برگزاری این دوره، از ارسال بالغ بر هزار برنامه در شهرها و شهرستان‌های مختلف به دبیرخانه ستاد خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین گفت: افتتاحیه رسمی هفته کتاب در شهر بوشهر به عنوان پایتخت کتاب در روز یکشنبه بیست و یکم آبان‌ماه با حضور محسن جوادی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  و دیگر مسئولان برگزار می‌شود و مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل (ره) نیز طبق سنوات گذشته در مرقد امام خمینی (ره) انجام خواهد شد.

دبیر بیست و پنجمین دوره هفته کتاب با اعلام اینکه در این دوره از هفته کتاب توقعی که از سازمان‌ها و نهادها داشتیم، محقق نشد، ادامه داد: اساساً تشکل‌ها و نهادهای مردمی بیشترین سهم  و نقش را در هفته کتاب داشتند و این فعالیت  در حال توسعه است ولی این به معنای فراموشی نقش نهادها نیست.

مدیرعامل خانه کتاب که از موسسات تابعه وزارت ارشاد به شمار می‌آید، افزود: حداقل سهمی که نهادهای دولتی می‌توانند در هرچه بهتر برگزار شدن هفته کتاب داشته باشند، این است که در راستای فعال کردن نهاد و مجموعه تحت پوشش خود فعالیت کنند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حتی برای جامعه خود هم برنامه‌ای ندارد همچنین باید به فقدان برنامه‌ریزی خاص شهرداری در این هفته اشاه کرد.

غلامی جلیسه با بیان اینکه نهادهای دولتی باید به هفته  کتاب به عنوان دغدغه جاری توجه کنند، گفت: جای تاسف است که حتی در همین هفته هم آنطور که شایان است، برنامه‌ای تعریف نشده است.

وی سپس درباره فعالیت‌هایی که در این هفته اجرا خواهد شد، گفت: چند فعالیت ویژه در هفته کتاب انجام خواهد شد، با کمک نویسندگان و نهادهای مردمی، ۵۰۰ زنگ کتاب در مدارس کشور برگزار خواهد شد. در این برنامه نویسندگان به شهرستان‌های مختلف سفر کرده و کتاب‌های خود را همراه خود می‌برند تا در طول هفته نشست‌های امضا و دیدار و گفتگو با مخاطبان خود برگزار کنند. این برنامه در بیش از ۲۰۰ نقطه جغرافیایی انجام خواهد شد، امید است که این دوره تاثیر بسزایی در بالابردن سطح کتابخوانی جامعه داشته باشد.

دبیر بیست و پنجمین دوره هفته کتاب در توضیح برنامه‌های شهر بوشهر به عنوان پایتخت کتاب بیان کرد: مسئولین درجه یک کشور در شهر بوشهر به عنوان پایتخت کتاب، حضور خواهند داشت تا مناطق کم برخوردار شاهد برنامه‌های خاص این هفته باشند.

جلیسه همچنین از همکاری صدا و سیما با در این دوره از هفته کتاب سخن گفت و بیان کرد: باید گفت که صدا مخصوصاً رادیو فرهنگ در سال‌های گذشته هم فعالیت قابل توجهی داشت و در این دوره فعالیت‌های روزانه خود را از ۳ به ۶ ساعت خواهد رساند. اتفاق جدید برنامه ۱۲ ساعته در روز ۲۴ آبان‌ماه یعنی روز کتاب و کتابخوانی است که شبکه چهار با همکاری صدا و سیما برنامه‌های متنوعی را به صورت زنده پخش خواهد کرد. سعی شده در این برنامه‌ها نقاط مختلف کشور مورد توجه قرار گیرد و پایتخت محور نباشد.

وی در پایان سخنانش افزود: برنامه جدید دیگر، تلاشی ملی برای تجویز و توسعه کتابخانه‌های نابینایان است. در حال طرح‌ریزی این کتابخانه‌ها هستیم و هدف این است که فعالیتی برای توسعه کتابخانه‌ها انجام شود. ابتدایی‌ترین کاری که هر نهاد می‌تواند انجام دهد، اطلاع‌رسانی در این باره است.

بر اساس این گزارش، بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده روشن با خانواده کتابخوان» از تاریخ ۲۰ تا ۲۶ آبان ماه برگزار می‌شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۸۹۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی در همدان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام جمشیدپور در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: نخستین برنامه پیاده‌روی خانوادگی ویژه کادر سپاه و بسیج و سپس همایش حکمت مطهر در راستای آشنایی با مبادی فکری شهید مطهری به شکل استانی و در همه شهرستان‌ها است.

وی تأکید کرد: غبارروبی مزار شهدا، ۱۹ مسابقه کتابخوانی ویژه کارکنان و بسیجیان از دیگر برنامه‌ها است و بسیج جامعه زنان نیز مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب عفاف و حجاب شهید مطهری ویژه بانوان بسیجی برگزار خواهد کرد.

معاون عقیدتی و سیاسی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان تصریح کرد: برپایی نمایشگاه کتاب، برگزاری یادواره شهدا با محوریت شهید تقی بهمنی، تجلیل از فعالان عرصه جهادی ویژه فرهنگیان، برگزاری ده لیگ ورزشی، حضور دانش‌آموزان و معلمان در نماز جمعه، برگزاری نشست‌های بصیرتی و حلقات میانی ویژه صالحین، تجلیل از خانواده شهدا و راویان پیشکسوت، دیدار مربیان و هادیان عقیدتی و سیاسی با امام جمعه همدان و نماینده ولی فقیه برنامه‌های دیگری است که در این هفته برگزار خواهد شد.

کد خبر 6091308

دیگر خبرها

  • ۳۰ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی در همدان برگزار می‌شود
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • گلایه از وضعیت شتاب‌دهی در حوزه زیست فناوری/اخذمجوزها محصول را منقضی می‌کند
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • اردیبهشت تئاتر مثل قبل برگزار نمی‌شود
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا