Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@07:47:48 GMT

تقدیر هاشمی از دست‌اندرکاران پیاده‌روی اربعین

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۹۰۱۴۸

تقدیر هاشمی از دست‌اندرکاران پیاده‌روی اربعین

خبرگزاری شبستان:رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به خدمات‌رسانی مدیریت شهری به زایران اربعین حسینی گفت: مدیریت شهری سهم کوچکی در این مراسم دارد.

به گزارش خبرنگار شبستان، محسن هاشمی رفسنجانی، رییس شورای اسلامی شهر تهران در بیستمین جلسه شورای اسلامی شهر با اشاره به اربعین حسینی اظهار داشت: اربعین حسینی در سال‌های اخیر به بزرگ‌ترین گرامیداشت مذهبی در سراسر جهان تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به حضور میلیون‌ها شیفته امام حسین (ع) در مراسم اربعین حسینی خاطرنشان کرد: هر ساله میلیون ها شیفته امام حسین در ایام اربعین به کربلا می‌روند که این اقدام باعث شده است باشکوه‌ترین اجتماع انسانی در بزرگداشت قریب‌ترین و تنهاترین انسان تاریخ شکل بگیرد.

 

هاشمی با اشاره به سابقه زیارت اربعین گفت: سابقه زیارت اربعین به چهلمین روز شهادت امام حسین و حضور جابر صحابه پیامبر اسلام بر مزار سالار شهیدان برمی‌گردد اما در دهه اخیر با سقوط حکومت بعثی عراق مراسم اربعین حسینی شکوه و جلال دیگری پیدا کرده است.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه دوستداران اهل بیت (ع) با شور بی نظیری در پیاده روی اربعین و بزرگداشت حماسه حسینی شرکت می کنند، تصریح کرد: زیارت اربعین تنها بخش حماسی آن نیست چرا که قرائت زیارت اربعین یکی از نشانه های مومن شمرده می شود و در آن فلسفه حماسه حسینی بیان می شود به طوری که در زیارت اربعین آمده است سالار شهیدان خون قلبش را برای رهایی امت از جهالت و گمراهی اهدا کرد.

 

هاشمی با بیان اینکه درس بزرگ اربعین توجه به بعد آگاهی بخشی، روشنگری و معرفت شناسانه عاشورا است، خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم تا در شور و هیجانات عزاداری فلسفه عاشورا و هدف اصلی امام حسین (ع) مورد غفلت قرار نگیرد.

 

هاشمی روشنگری و آگاهی بخشی به مردم، دفاع از حقوق مظلومان، مراقبت از حقوق عمومی و ارایه تصویر صحیح از اسلام را به جامعه را مهمترین عناصر حرکت امام حسین (ع) در کربلا عنوان کرد.

 

وی افزود: مراسم اربعین حسینی فرصت بزرگ و بی نظیری است تا روایت صحیح و دقیقی پس از 14 قرن از پیام عاشورا به جهان ارایه کنیم.

 

وی با اشاره به اقدامات مدیریت شهری در خدمات رسانی به زایران اربعین حسینی یادآور شد: مدیریت شهری تهران سهم کوچکی در خدمات رسانی در ایام اربعین داشته است.

 

وی با اشاره به همراهی شورا و شهردار در خدمات رسانی به زایران حسینی در اربعین امسال گفت: حضور مدیریت شهری نباید به این معنی تلقی شود که اجتماع بزرگ اربعین حسینی از حالت مردمی و خودجوش خارج شده است.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حضور اعضای شورای شهر در مراسم اربعین حسینی گفت: به همراه برخی از همکاران شورا و شهردار تهران در مراسم معنوی اربعین حضور می یابم و از نزدیک خدمات رسانی به زایران حسینی را پیگیری خواهم کرد.

 

هاشمی از تلاش های دولت و مردم عراق به ویژه مسئولان کربلا و نجف تشکر کرد و گفت: از مرجعیت عالیقدر شیعه به خصوص آیت الله سیستانی قدردانی می کنم.

 

هاشمی یادآور شد: از همکاران خدوم شهرداری و سایر دستگاه های اجرایی که موضوع انتقال و خدمت رسانی به زایران اربعین را پیگیری می کنند و در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده اند نیز تشکر می کنیم. 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۰۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین تصادفات منجر به فوت تهران در این بزرگراه رخ می دهد

به گزارش خبرآنلاین، سرهنگ فیروز کشیر در خصوص آمار تصادفات شبانه از نظر کاربری گفت: در تصادفات فوتی شبانه شهر تهران و از نظر نوع کاربری حدود ۳۷ درصد از عابرین پیاده، حدود ۱۷ درصد تخلفات خودروها و نیز ۴۶ درصد مربوط به موتورسیکلت سواران است.

مهر در خبری نوشت:وی افزود: متأسفانه برخی از عابرین پیاده ما شب‌ها لباس‌های تیره می‌پوشند و به این موضوع اصلاً نمی‌اندیشند که ممکن است رانندگان با توجه به تاریکی هوا آن‌ها را نبینند و حوادث تلخ و جبران ناپذیری را رقم بزنند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: در رصدهایی که انجام شد مشخص گردید که بیشترین تصادفات فوتی شهر تهران به بزرگراه آزادگان باز می‌گردد و بعد از آن این آمار مربوط به بزرگراه امام علی (ع) و سپس مربوط به بزرگراه شهید همت، بزرگراه شهید بابایی و بزرگراه شهید زین‌الدین است.

سرهنگ کشیر افزود: معابری که اعلام شد جز معابر خطرناک ما هستند و پلیس بارها اطلاع رسانی‌های لازم را در خصوص تردد ایمن و با احتیاط رانندگان در این معابر داشته است.

وی گفت: بزرگراه آزادگان یک بزرگراه شریانی و حساس است که از انتهای آزادراه تهران شمال در انتهای شمال غربی تهران و به سمت غرب تهران و از جنوب و جنوب غربی و جنوب شرقی تا سه راه افسریه ادامه دار است.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: بزرگراه امام علی (ع) نیز در شرق تهران مهم است و در شمال شرق تهران واقع شده و به جنوب شرقی تهران باز می‌گردد.

سرهنگ کشیر بیان داشت: رانندگانی که در این مسیرها و مخصوصاً معابر بزرگراهی تردد می‌کنند می‌بایست با توجه، دقت و مهارت بیشتری تردد داشته باشند و حواسشان به عابرین پیاده و موتورسواران باشد و سرعت مطمئنه را مد نظر داشته و از خوردن و آشامیدن و انجام هرگونه حرکاتی که باعث حواس‌پرتی آنان می‌شود جدا پرهیز کنند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895600

دیگر خبرها

  • ضرورت آمادگی برای میزبانی شایسته در سالگرد حماسه «بازی دراز»
  • برگزاری جلسه برنامه‌ریزی بزرگداشت سالگرد عملیات بازی دراز
  • بیشترین تصادفات منجر به فوت تهران در این بزرگراه رخ می دهد
  • ایجاد ۵۰ محل برای پارک موتورسیکلت‌ها در قلب تهران
  • بیانیه ستاد مردمی پیاده روی اربعین حسینی راهیان کربلا
  • اجرای عملیات بهسازی پیاده رو‌ها و جداول منطقه عین دو اهواز
  • تنبیه رژیم غاصب اسراییل سبب عزت مسلمانان عالم شده است
  • مراسم تقدیر از بخش‌های منتخب بیمارستان فرهیختگان در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری چهار معارفه جدید در بانک ملی ایران
  • وزیر ورزش از استاد اسکویی عیادت کرد