Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-24@08:51:47 GMT

از جان "امیر کچلیک" و "سجاد رضایی" چه می‌خواهید؟

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۹۲۳۷۱

از جان 'امیر کچلیک' و 'سجاد رضایی' چه می‌خواهید؟

به گزارش جهان نيوز به نقل از هفت صبح، این دو پسر خردسال و شیرین زبان را همه می شناسیم. امیرعباس کچلیک با لهجه شیرین شمالی و سجاد رضایی با لهجه شیرین اصفهانی هر دو هم حاضر جواب که با شبکه های اجتماعی مشهور شدند و البته والدین آنها هم از این موج بدشان نیامد و با آن همراه شدند.
 
روز به روز در برنامه های بیشتری حضور پیدا کردند و دل بیشتری از مردم را بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز شنبه علی ضیا در برنامه فرمول یک این دو پسر را به عنوان مهمان کنار یکدیگر قرار داد تا احتمالا از نظر خودش یک برنامه «ویژه» پخش کند. نتیجه اما به نظر می آید آن گونه نبود و واکنش ها در شبکه های اجتماعی طعم خوشی نداشت. چرا مردم آن را دوست نداشتند؟ 
 
1. تیغ تند انتقادهای کاربران بیشتر از همه به سوی والدین و مدیران صدا و سیما نشانه رفته است. از نگاه جامعه شناسی و روانشناسی کودک، شخصیت بچه های خردسال هنوز شکل نگرفته و به شدت تحت تاثیر عوامل بیرونی است. 
 
آنها در این سن و سال، رفتارهای هیجانی از خود بروز می دهند که پس از گذشت چند سال مسیر رفتاری کاملا متفاوت در پیش خواهند گرفت. مسلما آنها هنوز از نظر فکری به تکامل نرسیده اند و تحت تاثیر اطرافیان تلاش می کنند تا رفتاری از خود بروز دهند تا نظر دیگران را جلب کنند. از نقطه نظر اجتماعی آیا صحیح است که بیش از حد به این رفتار شیرین شان که مختص سن و سال آنها است دامن بزنیم؟ آیا شخصیت آینده آنها را تحت تاثیر قرار نمی دهیم؟ آنها را از ریل اخلاقی و رفتاری خود خارج نمی کنیم؟ 
 
این کودکان و سایر کودکانی که در شبکه های اجتماعی به شهرت رسیده اند در سال های آینده ممکن نیست نسبت به رفتار دوران خردسالی خود پشیمان شوند؟ در این صورت با دیدن تصاویر و فیلم های گذشته خود چه واکنشی نشان خواهند داد؟ دوستان آنها چه می گویند؟ کافی است به قوانین بین المللی در مورد کودکان نگاه کنیم تا متوجه شویم چه اختلاف عمیقی با آنها داریم. عضویت کودکان زیر 13 سال در همین اینستاگرام نیز ممنوع است و نباید کودکان خود را ترغیب به کارهای عجیب کنند. 
 
در بسیاری از نشریات و شبکه های معتبر نیز قوانین سختی برای پخش تصاویر کودکان وجود دارد و کارشناسان و ناظران رسانه قبل از پخش برنامه ای که تصاویر کودکان در آن قرار است به نمایش گذاشته شود آن را بررسی می کنند تا در سرنوشت آینده آن کودکان و کودکان دیگر تاثیر نداشته باشد. در برنامه «فرمول یک» آیا کسی به این نکات توجه کرده بود یا صرفا جمع کردن مخاطب ملاک بود؟ 
 
2. گروه دیگری از کاربران عقیده دارند که اگر هم قرار است از کودکان در برنامه ها دعوت شود، شاید بهتر باشد از کودکانی که در زمینه های علمی، فرهنگی، آموزشی و ... پیشرو هستند دعوت شود تا هم کودکان دیگر از آنها الگو بگیرند و هم والدین، کودکان را به این راه تشویق کنند. با توجه بیش از اندازه به این دسته از کودکان شیرین زبان ممکن است نوعی سرخوردگی در میان کودکان دیگر به وجود آید و آنها راه محبوبیت و شهرت را فقط در این گونه رفتارها ببینند. 
 
3. عده دیگری نیز رفتار و واکنش های علی ضیا در این برنامه را به چالش کشیده اند. سجاد رضایی با لهجه شیرین خود مشغول خواندن یکی از ترانه های «حامد همایون» است که با خنده ها و قهقهه های علی ضیا روبرو می شود. این خنده ها در ابتدا جالب به نظر می رسید اما علی ضیا همچنان به آنها ادامه می دهد و حتی از شدت خنده از روی صندلی بلند شده و روی زمین می نشیند و قهقهه می زند. آیا چنین حرکتی کودکان را تحقیر نمی کند؟ آیا در اعتماد به نفس آنها تاثیر نخواهد گذاشت؟ 
 
4. از سوی دیگر این را هم بگوییم که برخی کاربران نیز حضور و اجرای آن دو کودک را جای اشکال نمی دانند و عقیده دارند آن برنامه صرفا یک برنامه سرگرم کننده بود که توانسته توجه آنها را جلب کند. 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۲۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاق جدید در پویش‌ و جشن های نوروز و رمضان امسال | وقتی جشن‌های شهری با محوریت کودکان و نوجوانان برگزار می شود

به گزارش همشهری‌آنلاین، محمدامین توکلی‌زاده امروز در صحن شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری پویش «تهران دوست داشتنی در پایتخت»، برنامه‌های معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران را در نوروز و ماه رمضان امسال تشریح کرد که چکیده آن را در زیر می‌خوانید:

*پویش روزه اولی ها سال دوم خود را پشت سر گذاشت. سال قبل ۳۰هزار نفر در این پویش شرکت کردند و امسال در سطح مناطق و ورزشگاه آزادی این پویش برگزار شد.

*۵میلیون افطاری ساده با همکاری هیئت‌ها، مساجد و مدارس داده شد، پویش مهربانی نیز در همین روزها برنامه ریزی و اجرا شد.

*همچنین جشن نوروز از میدان هفت تیر آغاز و به بوستان لاله ختم می‌شد، امسال کارناوال‌ها و تعداد هنرمندان با افزایش همراه بود. یکی از توفیقات این دوره مدیریت شهری این بود که یک گام در حوزه الگوسازی نشاط آفرینی جلوتر رفتیم. امروز به همت هنرمندان و ایده پردازان به الگوی شادی متناسب با مبانی خود رسیده ایم و مخاطب آن خانواده است. به طوری که دو سال است که جشن هایی همچون جشن غدیر، امام رضایی ها و امام حسنی ها را برگزار و فضای شادی خانوادگی را تجربه می کنیم.

* نشان دادیم با ظرفیت های ملی و مذهبی خود توان الگوسازی در جشن و شادی را داریم. «شهر شهدا» نیز برنامه دیگری بود که همزمان با کنگره ملی ۲۴ هزار شهید تهران برگزار شد که سعی بر این داشت تا هویت انقلابی تهران را به نمایش بگذارد. به طوری که به مدت دو ماه همکاران ما در فرهنگسرای خاوران مستقر شدند و برنامه ها تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه یافت.

*همچنین جشنواره بهار قرآن نیز در برج میلاد برگزار شد،سازمان بهشت زهرا (س) هم در این ایام مشغول خدمات رسانی به شهروندان بود. در مجموع جشنواره های متنوعی در مدت اخیر برگزار شد تا فضایی برای خانواده‌ها با سلایق مختلف فراهم شود که در این راستا بیش از ۵۰۰ هزار نفر از برنامه شهر رمضان استقبال کردند. بزرگترین مراسم احیا در مشهد مقدس و پس از آن بهشت زهرا(س) تهران است که امسال بیش از ۵۰۰ هزار شهروند در این فضا شب های قدر را پشت سرگذاشتند. تدارک ویژه ای دیده شد تا از شهروندان استقبال خوبی صورت بگیرد.

* در کنار این برنامه‌ها، اراضی عباس آباد مراسم افطاری ساده در پل طبیعت برگزار شد، جشنواره های متنوعی در این فضا پیش بینی شد که بیش از ۲ میلیون گردشگر از اراضی عباس آباد بازدید کردند.

* یکی از اتفاقات خوب امسال در بازنمایی و تولیدات هوش مصنوعی در نمایشگاه قرآن در بوستان لاله، تصویر مبارزه با استکبار توسط نوجوانان تولید شد و سعی بر این بود که از ابزار هوشمند استفاده شود. بیش از ۳۵ هزار نفر در این رویداد مشارکت کردند. ۲۴۴ هزار نفر نیز در پویش قرآنی شرکت کردند و ۱۹ هزار محفل قرآنی در سطح شهر برگزار شد.

* با وجود اینکه تلاش دشمن برای اینکه تقارن روز ۱۳ فروردین و شهادت حضرت علی (ع) را به چالشی تبدیل کنند، هیچ اتفاقی در سطح شهر نیفتاد، مردم نشان دادند که با دشمن همراهی نمی کنند و اقامه عزای روز شهادت حضرت علی (ع) انجام شد.

* «افطارخونه» پدیده ای جدید بود که با همکاری جبهه انقلاب در بلوار کشاورز و بوستان لاله فضایی متفاوت را رقم زد و موکب ها در این راستا پای کار آمدند. همچنین جشن امام حسنی‌ها و رونمایی از کیک ۲ تنی برگزار شد.

* برگزاری پویش لشکر قدس در روز قدس را داشتیم که باید بگویم میزان حضور مردم در راهپیمایی روز قدس نسبت به سال‌های قبل با ۴۰ درصد رشد روبه رو بود.یکی از ایرادات این بود که پس از برگزاری نماز عید فطر جشنی برگزار نمی شد، گفت: به پیش بینی ستاد نماز جمعه، ۴۰۰ موکب مردمی و مساجد و هیئت ها پای کار آمدند و موکب های ورزشی، فرهنگی و مشاوره در محل اقامه نماز مستقر شدند تا جشن روز عید فطر در این راستا برگزار شود.

*۳۰ هزار نوجوان در اردوی پیش از برگزاری نماز عید فطر در مساجد شرکت کردند. مجموع اقدامات شهروندی از جمله تولید موشن و پوستر با محتوای دینی و فرهنگی و همچنین تولید عروسک ها و شکل گیری باغ عروسک ها در سطح شهر در این ایام صورت گرفت.

کد خبر 846614 برچسب‌ها شهردارى تهران تور- گردشگری

دیگر خبرها

  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی
  • «به افق فلسطین»؛ تجربه‌ای شیرین در رسانه ملی بود/ آماده باش کامل عوامل یک برنامه برای «وعده صادق»
  • اتفاق جدید در پویش‌ و جشن های نوروز و رمضان امسال | وقتی جشن‌های شهری با محوریت کودکان و نوجوانان برگزار می شود
  • آموزش: ده برنامه ضروری که باید روی رایانه جدید خود نصب کنید!
  • فعالیت های کانون مرزهای یادگیری را گسترش می دهد
  • اجرای طرح واکسیناسیون علیه عفونت تنفسی و گوش در بوشهر
  • برنامه‌ریزی شهری برای مقابله با چاقی شهروندان
  • صیانت از همه کودکان وظیفه مرجع ملی حقوق کودک است
  • سردیس امیر سپهبد شهید قرنی رونمایی شد
  • سردیس امیر سپهبد شهید سید محمد ولی قرنی رونمایی شد