Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-03-28@14:13:09 GMT

تکذیب تحویل خودروی وارداتی به جای تولید پژو 2008

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۹۲۴۲۱

تکذیب تحویل خودروی وارداتی به جای تولید پژو 2008

گروه اقتصادی: طی روزهای گذشته برخی خبرگزاریهای داخلی در خبری که حکایت از عدم اطلاع آنها دارد اعلام کردند ایران خودرو پیشتر از آغاز تحویل پژو 2008 به خریداران با موعد تحویل شهریور ماه خبر داده بود که آمار تولید این خودرو تا مهر ماه نشان می دهد هنوز به تولید نرسیده و باید گفت این خودروها از محل واردات تأمین شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش بولتن نیوز، این خبر در حالی منتشر شده است که نامه مدیرعامل ایکاپ به وزارت صنعت نشان می دهد وارداتی در کار نبوده و اخبار واردات پژو 2008 واقعیت ندارد.
برابر نامه ارسالی توسط محمد رضا معتمد مدیر عامل ایکاپ به مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن تجارت که تصویر آن پیوست شده است خبر منتشر شده مبنی بر واراداتی بودن پژو 2008 کذب محض است که برخی از رسانه ها به اشتباه به ان پرداخته اند.


بر اساس این نامه امکان فروش خودرو وارداتی به جای تولید داخل برابر قوانین کشور اصولا وجود ندارد و برابر رویه پلیس راهور ناجا شماره گذاری خودرو های وارداتی به جای تولید داخل امکانپذیر نیست.
علاوه بر این آمار گمرک نشان می دهد تا کنون مجموعا دو دستگاه پزو 2008 وارد کشور شده که بر تست به اموزش و پروش تحویل شده و قابل ملاحظه است
همچنین کد هفده رقمی مشخصات خودرو VIN در سه رقم سمت چپ خود حاوی سه حرف NAA است که نشانگر کشور تولیدکننده سازنده یعنی ایران است
ضمنا در ادامه نامه آمده است که تحویل کل تعهدات شهریور ماه انجام، تحویل تعهدات مهر ماه در دست انجام و بزودی تحویل تعهدات آبانماه نیز آغاز می شود.
به گزارش بولتن نیوز، برخی سایتهای خبری و خبرگزاریهای در طی چند روز گذشته اعلام کرده اند با گذشت 5 ماه از افتتاح خط تولید پژو 2008 با حضور رئیس‌جمهور، آمار تولید خودرو تا پایان مهر ماه نشان می‌دهد که این محصول هنوز به تولید نرسیده است.
بر اساس این گزارش که تکذیبیه ان هم اکنون توسط بولتن نیوز منتشر می شود اعلام شده بود خط تولید پژو 2008 اوایل اردیبهشت امسال با حضور روحانی رئیس جمهور در ایران خودرو به بهره‌برداری رسید و قرار بود تولید این خودروی فرانسوی با داخلی‌سازی 30 درصدی صورت گیرد. این در حالی است که با گذشت 5 ماه از مراسم افتتاح خط تولید پژو 2008، آمار 7 ماهه تولید خودرو در کشور نشان‌دهنده ‌آن است که هنوز این محصول روی خط تولید قرار نگرفته است.
در ادامه این گزارش آمده است: طبق آمار وزارت صنعت طی 7 ماهه امسال تنها 4 دستگاه پژو 2008 در ایران خودرو به تولید رسیده که آن هم مربوط به خودروهایی است که در زمان افتتاح خط تولید با حضور رئیس جمهور، بر روی خط تولید این محصول مونتاژ شد.
بر این اساس نگارنده خبری که از سوی ایکاپ تکذیب شد نتیجه گیری کرده است: در چنین شرایطی تحویل پژو 2008 به خریداران همچنان با تأخیر روبه‌رو است و مشتریان برای دریافت خودروی ثبت‌نامی انتظار می‌کشند. البته ایران خودرو پیشتر از آغاز تحویل پژو 2008 به خریداران با موعد تحویل شهریور ماه خبر داده بود که به این ترتیب باید گفت این خودروها از محل واردات تأمین شده‌اند.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۲۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب خبر سرقت تایر‌های خودرو‌های پارک شده در پارکینگ رازی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،کریم علی نژاد اظهار کرد: ویدئوی پخش شده در فضای مجازی مبنی بر سرقت تایر خودرو‌های پارک در پارکینگ رازی کذب است. 
 
وی تصریح کرد: تایر‌های خودرو‌هایی که باد لاستیک شان خالی شده بود را نیرو‌های خدمات در حال تعمیرشان بودند که متاسفانه افرادی از روی قصد و غرض و یا از سر بی اطلاعی اقدام به پخش این گونه اخبار کذب و تشویش اذهان عمومی نموده اند. 
 
فرماندار خوی با بیان اینکه از چند روزمانده به عید نوروز با بسیج تمامی امکانات بهترین و بیشترین خدمات به مسافران نوروزی و گردشگران ارائه شده است، تصریح کرد: این گونه فضاسازی‌ها و انتشار اخبار کذب موجب ایجاد جو بی اعتمادی در جامعه و دلسرد نمودن نیرو‌های خدوم خدمات رسان و کسانی که خدمت گذار مردم در مرز هستند، می‌شود. 
 
علی نژاد ادامه داد: خودرو‌های پارک شده در پارکینگ مرز رازی در امنیت نگه داری می‌شوند. 
 
گفتنی است یک روز پیش در فضای مجازی ویدئویی مبنی بر سرقت تایرخودرو‌های پارک شده درپارکینگ مرز رازی پخش شده بود.

دیگر خبرها

  • تکذیب سرقت لاستیک خودرو‌ها در مرز رازی خوی
  • تکذیب خبر سرقت تایر‌های خودرو‌های پارک شده در پارکینگ رازی
  • ایجاد فضای رقابتی و تنظیم‌گری در صنعت خودرو با تسهیل در واردات
  • ۳۰۰ میلیون بده خودرو وارداتی بخر!
  • مدل‌های جدید خودروهای برقی چینی در نمایشگاه بانکوک
  • منظور، خبر مخالفت با واردات خودرو را تکذیب کرد
  • منظو، خبر مخالفت با واردات خودرو را تکذیب کرد
  • ترخیص ۱۱ هزار و ۲۳۶ خودروی وارداتی در سال ۱۴۰۲
  • ۸۰ درصد کیت‌های آزمایشگاهی مورد استفاده تولید داخل هستند
  • اعلام رسمی تعداد خودرو‌های وارداتی در ۱۴۰۲/ خروج بیش از ۳ میلیارد دلار از کشور برای واردات موبایل/ چینی‌ها در ۱۴۰۲ بیشترین ورود سرمایه به ایران را داشتند/ الزام ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس