Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه خط اعتباری ۱۸۹ میلیارد ریالی مکانیزاسیون به کشاورزان استان سمنان تخصیص یافت گفت: تاکنون تنها حدود ۲۵ درصد تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی استان سمنان جذب‌ شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، لطف‌الله رضایی ظهر امروز در نشستی با نمایندگان صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در شهرستان‌های استان سمنان که در سالن جلسات شهدای سازمان جهاد کشاورزی این استان برگزار شد اظهار داشت: با تلاش‌های انجام‌شده امسال خط اعتباری به مبلغ 188 میلیارد و 716 میلیون ریال تسهیلات برای مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان سمنان اختصاص‌یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به موارد مصرف این خط اعتباری تسهیلاتی عنوان کرد: کشاورزان متقاضی می‌توانند برای خرید ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی موردنیاز خود که در فهرست تأیید وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد؛ از این تسهیلات استفاده کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به مدت بازپرداخت و نرخ سود این تسهیلات تصریح کرد: این تسهیلات با نرخ سود اعلام‌شده از سوی بانک مرکزی یعنی 15 درصد و مدت بازپرداخت پنج‌ساله به کشاورزان متقاضی واجد شرایط اعطا می‌شود.

رضایی با اشاره به نحوه استفاده کشاورزان متقاضی استفاده از این تسهیلات تصریح کرد: برای خرید ماشین‌آلات کشاورزی، این تسهیلات تا 80 درصد بهای تمام‌شده آن به کشاورزان متقاضی پرداخت‌شده و 20 درصد باقیمانده بهای این ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی می‌بایست از سوی کشاورزان متقاضی تأمین شود.

وی با بیان اینکه بانک عامل پرداخت این تسهیلات، بانک کشاورزی استان سمنان است عنوان کرد: نوسازی ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی سبب افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه این تسهیلات در هر دو بخش دامی و کشاورزی به بهره‌برداران این حوزه‌ها تعلق می‌گیرد اضافه کرد: با توسعه مکانیزاسیون مراحل تولید محصولات کشاورزی و دامی، کار تولید این محصولات برای بهره‌برداران ساده‌تر شده و به افزایش راندمان و کاهش هزینه تمام‌شده تولید آن منجر خواهد شد.

رضایی با تأکید بر اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به‌صورت جدی اعطای تسهیلات مکانیزاسیون را در این استان پیگیری می‌کند عنوان کرد: امسال برخلاف سال گذشته شاهد کاهش اندک استقبال بهره‌برداران دامی و کشاورزی استان سمنان برای استفاده از این تسهیلات بوده‌ایم و تا امروز تنها 45 میلیارد و 250 میلیون ریال معادل بیش از 24 درصد از این تسهیلات اختصاص‌یافته در استان سمنان جذب‌شده است.

وی با اشاره به اینکه تنها تا پایان امسال امکان استفاده از این خط اعتباری در سال 96 وجود خواهد داشت؛ ابراز امیدواری کرد که 100 درصد از این اعتبارات تا پایان امسال در استان سمنان جذب شود.

انتهای پیام/

R41366/P1486/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۴۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش کشاورزی با حد مطلوب فاصله زیادی دارد

حجت‌الاسلام علی خاتمی روز یکشنبه در مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه ملی و استانی، گفت: سالهای اول پیروزی انقلاب اسلامی از زمین های کشاورزی دیم حداکثر ۶۰۰ تن گندم برداشت می شد درحالیکه در کشور همسایه ایران (ترکیه) این میزان حدود چهار تن بود.

وی یادآور شد: بعد از سه سال با رعایت فصل، استفاده از بذر اصلاح شده و داشت و برداشت مناسب این میزان به ۲.۵ تن رسید.

حجت‌الاسلام خاتمی با بیان اینکه همچنان با حد مطلوب فاصله داریم، تصریح کرد: علم روز و تکنولوژی بستری است که باید از آن در این بخش نیز استفاده کرد.

وی اظهار داشت: پرت محصولات کشاورزی در مراحل مختلف بالاست و اگر حداقل ۱۰ درصد پرت محصول را کم کنیم در بهره وری این بخش بسیار افزوده می‌شود.

حجت‌ الاسلام خاتمی با بیان اینکه بخش کشاورزی در استان موفقیت های خوبی طی سالهای گذشته داشته است، تاکید کرد: استعداد، ظرفیت و توانمندی های این بخش بسیار زیاد و اغلب بالقوه است که باید به فعلیت برسد.

وی تلاش هرچه بیشتر مجموعه تحقیقات بخش کشاورزی را ضروری دانست و افزود: طرح اصلاح الگوی کشت از ۱۰ سال گذشته تاکنون مطرح شده است و نتایج آن نشان می‌دهد در این طرح باید تجدیدنظر شود.

امام جمعه زنجان با قدردانی از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر کشاورزان، گفت: بخش عمده ای از مایحتاج زندگی و معیشت مردم نتیجه زحمات کشاورزان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز در این مراسم، گفت:طرح الگوی کشت از طرح های موفق این سازمان در سال گذشته بود.

روح الله حسنی افزود: سال گذشته بیش از ۵۵۰ هزار تن گندم در استان تولید، و با این میزان، رکورد تولید گندم در استان شکسته شد.

وی با اشاره به تولید سالانه بیش از سه میلیون تن محصولات کشاورزی در استان، اظهار داشت: کشاورزان نمونه و پرتلاش چراغ راهنمای بخش کشاورزی برای رسیدن به ثبات و امنیت غذایی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند
  • پیش بینی تولید ۱.۵ میلیون تُن برنج در مازندران
  • هواشناسی ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳/ هشدار نارنجی بارش‌های سیل آسا در ۱۷ استان/ کشاورزان احتیاط کنند
  • هشدار نارنجی بارش‌های سیل آسا در ۱۷ استان/ کشاورزان احتیاط کنند
  • هشدار نارنجی بارش‌های سیل آسا در ۱۷ استان/ کشاورزان احتیاط کنید
  • همیاری کشاورزان گیلانی با رسم ایلجار
  • مکانیزاسیون ‌بخش کشاورزی چه مزیت‌هایی برای کشاورزان دارد؟
  • بخش کشاورزی با حد مطلوب فاصله زیادی دارد
  • ۳۰۰ هزار تراکتور باید نوسازی شود