Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-03-28@15:53:13 GMT

نگاه مثبت مجلس به توسعه راه آهن

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۹۶۲۰۸

نگاه مثبت مجلس به توسعه راه آهن

تین‌نیوز | 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه حمل و نقل ریلی یکی از زیر ساخت های مهم توسعه در هر کشوری است، گفت: نگاه مجلس شورای اسلامی بخصوص کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات به توسعه حمل و نقل ریلی بسیار مثبت است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، محمد خدابخشی نماینده الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیش از ۵۷۰۰ کیلومتر خط راه آهن در درست احداث است، افزود: در مجلس شورای اسلامی بخصوص کمیسیون تلفیق برنامه ششم، تلاش کردیم تا اعتبارات خوبی برای کمک به توسعه حمل و نقل ریلی تصویب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه توسعه حمل و نقل ریلی باید در دوجهت حمل بار و توسعه ترانزیت و اظهار داشت : ما می توانیم حمل کالاهای کشورهای همسایه را بر عهده بگیریم و درآمد قابل توجهی را از این بخش برای کشور کسب کنیم .

خدابخشی با بیان این که این بخش از درآمدها در آینده با برنامه ریزی می تواند جای بخش قابل توجهی از درآمدهای نفتی را بگیرد خاطر نشان ساخت : همچنین این امر موجب صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش بار جاده ها می شود و قیمت نهایی تولید کالا را کاهش می دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مورد نگاه مجلس به حوزه ریلی در بودجه سال ۹۷، تصریح کرد: مجلس درصدد است تا حدی که امکانش باشد به توسعه راه آهن کمک کند و تلاش می کنیم در این بودجه راه آهن به خوبی دیده شود.

وی گفت : کمیسیون برنامه و بودجه نگاه کلانی به این امر و توسعه کشور دارد و نمایندگان عضو آن تنها به پیشرفت راه آهن در حوزه انتخابیه خود فکر نمی کنند بلکه مایل به توسعه آن در سراسر کشور هستند .

نماینده الیگودرز افزود: امیدواریم که وزارت راه و شهر سازی هدف گذاری های مشخص و روشن و منطقی در این زمینه بخصوص در مورد حمل کالا ترانزیتی کشورهای همسایه با راه آهن داشته باشد و با پیشنهاد آنها به مجلس، نه تنها کمیسیون برنامه و بودجه بلکه همه نمایندگان مطمئناً از آن حمایت خواهند کرد.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۶۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نماینده مجلس برای FATF، برجام و سند ۲۰۳۰: آنها را بومی کنیم!

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: احزاب در ایران وارداتی هستند و بومی نیستند. FATF، برجام، سند ۲۰۳۰، طرح‌های یونسکو و … براساس فرهنگ غربی‌ها نوشته شده و ما باید این‌ها را در کشورمان بومی کنیم.

حجت‌الاسلام حسین جلالی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره کارکرد احزاب در کشور گفت: احزاب در ایران وارداتی هستند و بومی نیستند. FATF، برجام، سند ۲۰۳۰، طرح‌های یونسکو و … براساس فرهنگ غربی‌ها نوشته شده و ما باید این‌ها را در کشورمان بومی کنیم.

وی اظهار کرد: حزب و تشکیلات آن باید در کشورمان مردمی باشد لذا احزاب نباید تشکیلات یک جریان خاص باشند همچنین حزب در ایران نباید مثل غرب از راس هرم به کف هرم باشد بلکه باید از قاعده به هرم باشد یعنی خواست مردم در مدنظر باشد.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس بیان کرد: حزب در غرب دستوری و از بالا به پایین عمل می‌کند یعنی به اعضایشان می‌گویند ما فلان کار را می‌کنیم و شما باید این کار را اتجام دهید.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: حزب نباید افراد را مسلوب‌الاختیار کند مثلا می‌گویند اگر کسی طرفدار حزب دموکرات باشد در انتخابات باید فقط از دموکرا‌ت‌ها انتخاب کند، اما در ایران ممکن است من عضو یک حزب باشم، اما در انتخابات از حزب خودم به کسی رای ندهم.

حجت‌الاسلام جلالی گفت: حزب در ایران باید به صورت خوشه‌ای مثل درخت انگور باشد چراکه در درخت انگور خوشه‌ها به هم وصل هستند و هیچ راسی ندارند لذا گروه‌ها باید به هم وصل باشند.

وی افزود: در احزاب حالت دگماتیسمی می‌بینم مثل تحمیل، زور و اجبار که با اخلاق ایرانی‌ها سازگار نیست، چون ایرانی‌ها دوست دارند خودشان انتخاب کنند لذا اگر کسی بخواهد حزبی تاسیس کند باید ببیند خواست مردم چیست نه اینکه بگوید همان که ما می‌گوییم و جز این نباید باشد.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس بیان کرد: احزاب در ایران تابع قانون همه و هیچ هستند یعنی بین سیاه و سفید فکر می‌کنند و می‌گویند یا لیست ما یا هیچ لیست دیگر که این درست نیست، چون ما حزب‌گرا نیستیم بلکه حق‌گرا هستیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: اگر حزب در ایران جواب می‌داد بهترین حزب، حزب جمهوری اسلامی بود که در راس آن شهید بهشتی، شهید باهنر، آیت‌الله موسوی اردبیلی و… بود که امام خمینی (ره) فرمودند جمعش کنید.

وی افزود: اینکه امام فرمودند حزب جمهوری اسلامی را جمع کنید به این دلیل بود که چینش، تشکیلات و سازوکار حزب غربی بود بنابراین باید از نو حزب را در ایران تعریف کنیم و تشکیلات حزب را سامان‌دهی کنیم.

حجت‌الاسلام جلالی بیان کرد: حزب‌هایی که شب انتخابات کرکره را بالا می‌کشند و بعد از انتخابات کرکره آن را پایین می‌کشند حزب نیستند و درواقع NGO‌هایی هستند که یک شبه می‌آیند و می‌روند و فرهنگ تحزب‌گرایی در کشور شکل نگرفته است.

دیگر خبرها

  • برآوردها از ترکیب فعلی مجلس دوازدهم مثبت است
  • احزاب در ایران وارداتی هستند/ اسناد سیاسی و فرهنگی را باید در کشورمان بومی کنیم
  • احزاب در ایران وارداتی هستند و بومی نیستند
  • طرح نماینده مجلس برای FATF، برجام و سند ۲۰۳۰: آنها را بومی کنیم!
  • سرنوشت لایحه مدیریت تعارض منافع در مجلس چه می‌شود؟
  • سرنوشت «لایحه مدیریت تعارض منافع» در مجلس چه می‌شود؟
  • آخرین وضعیت تفحص از شستا و اتاق بازرگانی در مجلس
  • خشم انگلیس از حملات سایبری چین
  • الزام شهرداری‌ها به پرداخت سهم ۰.۵ درصدی کتابخانه‌های عمومی
  • الزام شهرداری‌ها به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی