Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@17:33:44 GMT

یمن: متهم کردن ایران به قاچاق موشک به یمن بهانه است

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۹۷۰۸۵

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری الموتمرنت، شورای عالی سیاسی یمن که ریاست آن را صالح صماد بر عهده دارد در بیانیه‌ای ضمن مضحک توصیف کردن اظهارات دشمن در رابطه با متهم کردن ایران به دست داشتن در حمله موشکی یمن علیه عربستان اعلام کرد: متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به قاچاق موشک و مهمات به یمن دروغ محض است و با این اتهامات می‌خواهند گذرگاه‌های یمن را ببندند و تحریم علیه ملت یمن را افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، انصارالله یمن اخیرا فرودگاه ملک خالد در ریاض را مورد هدف موشکی قرار دادند، در پی این اقدام مقامات عربستانی ضمن متهم کردن ایران به دست داشتن در این حمله گذرگاه‌های خود با یمن را مسدود کردند.

مقامات کشورمان ضمن مردود شمردن تمام این ادعاها اعلام کردند: دشمن از هر فرصتی برای اتهام‌زنی علیه ایران استفاده می‌کند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۷۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: گستردگی شمار پهپاد‌ها و موشک‌ها شلیک شده از سوی ایران غیرمسئولانه بود

حمله ایران به سرزمین‌های اشغالی با بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد یکی از دردناک‌ترین ضرباتی بود که مقامات تل آویو از زمان جنگ ۱۹۶۷ با اعراب دریافت کرده بودند. اکنون مقامات غربی به رهبری آمریکا بدون توجه به حمله اسراییل به کنسولگری ایران که تهران را مجبور به واکنش در این زمینه کرد در حال شماتت ایران و حمایت از تل آویو هستند. 

به گزارش الجزیره، ودانت پاتل، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز (سه شنبه) بار دیگر حمله ایران به رژیم صهیونیستی را محکوم و بر حمایت از تل آویو تاکید کرد. 

پاتل در این زمینه به شبکه الجزیره گفت: حمایت آمریکا از اسراییل فولادین و تزلزل ناپذیر است. با این حال، رایزنی ما با مقامات اسراییلی و منطقه‌ای پیرامون اهمیت کاهش تنش‌ها در جریان است. 

وی با اشاره به حمله گسترده تهران به سرزمین‌های اشغالی، افزود: حمله ایران به اسراییل بی پروا و غیرمسئولانه بود. تعهد ما بر حمایت از امنیت اسراییل و حق دفاع از خود این رژیم تزلزل ناپذیر است. با این حال، اهمیت دارد که در این زمینه یک گام به عقب برداریم.

گرچه ایران حمله به سرزمین‌های اشغالی را در پاسخ به حمله به کنسولگری خود می‌داند، اما سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گستردگی حملات ایران را نیز یک نقض قوانین دانست. 

وی خاطر نشان کرد: ایالات متحده همچنان در حال ارزیابی وضعیت کنسولگری ایران است. من هیچ اطلاعات به روز شده‌ای در این زمینه در اختیار ندارم. با این حال، بار دیگر تاکید دارم گستردگی شمار موشک‌های بالستیک و پهپاد‌هایی که تهران به سمت اسراییل شلیک کرد کاملا غیرمسئولانه و بی پروا بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • کشف لوازم یدکی لیفتراک قاچاق در یزد
  • کشف لوازم یدکی لیفتراک قاچاق در یزد 
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران | کدام شرکت هدف قرار گرفت؟
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعلام شد/ بایدن بیانیه صادر کرد
  • دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • فهرست تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • نیویورک تایمز: مقامات اسرائیلی در مورد شدت پاسخ ایران، اشتباه محاسباتی کردند
  • طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد | افشاگری در خصوص به هم ریختن تصورات تل آویو
  • نیویورک‌تایمز: تل‌آویو تصور نمی‌کرد پاسخ ایران به حمله به کنسولگری دمشق تا این اندازه شدید باشد
  • آمریکا: گستردگی شمار پهپاد‌ها و موشک‌ها شلیک شده از سوی ایران غیرمسئولانه بود