Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار پاکپور در دیدار رئیس ستادارتش پاکستان: تحرکات تروریست ها در مناطق مرزی ایران و پاکستان با حمایت دستگاه های جاسوسی بیگانه صورت می پذیرد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سپاه نیوز، فرمانده نیروی زمینی سپاه تحرکات اشرار و تروریست ها در مناطق مرزی ایران و پاکستان را تحت حمایت دستگاه های جاسوسی کشورهای فرامنطقه ای دانست و با تقدیر از تلاش های جدید کشور پاکستان در ایجاد استحکامات مرزی، افزود: هرچه حضور نیروهای مسلح ما در مرز و شعاع مرزی پررنگ تر باشد میدان عمل تروریست ها کمتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ژنرال قمر جاوید باجوا رئیس ستاد ارتش پاکستان که در رأس هیأت عالی رتبه نظامی به تهران سفر کرده است، عصر امروز (16 آبان) با سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه دیدار و گفتگو کرد.
سردار پاکپور در این دیدار ضمن خوشامدگویی به رئیس ستاد ارتش پاکستان با یادآوری پیوند تاریخی و فرهنگی عمیق میان دو کشور ، بی ثباتی امروز در خاورمیانه و توسعه تروریسم با اقدام امریکا و رژیم غاصب صهیونیستی را تحمیل کننده شرایطی سخت بر منطقه توصیف و تصریح کرد: با توجه به شکست های متعدد داعش در عراق و سوریه و اینکه جغرافیای اشغال شده توسط آنان در حال سقوط است به نظر می رسد آنها به دنبال مناطقی برای جایگزینی و استقرار هستند که باید مراقبت لازم صورت گیرد تا جای پای جدیدی برای تروریست های تکفیری ایجاد نشود.
وی طرح تجربه عراق را که از چند ماه قبل به همه پرسی منطقه کردستان عراق انجامید توطئه ای صهیونیستی برشمرد و اظهار کرد: این یک نقشه برای کشورهایی مانند ایران و پاکستان که اقوام مختلف دارند بود که با تلاش دولت و نیروهای مردمی عراق این طرح صهیونیستی به شکست انجامید.
فرمانده نیروی زمینی سپاه در ادامه تحرکات اشرار و تروریست ها در مناطق مرزی ایران و پاکستان را تحت حمایت های دستگاه های جاسوسی کشورهای فرامنطقه ای دانست و با تقدیر از تلاش های جدید کشور پاکستان در ایجاد استحکامات مرزی، گفت: هر چه حضور نیروهای مسلح ما در مرز و شعاع مرزی پررنگ تر باشد میدان عمل تروریست ها کمتر خواهد شد.
سردار پاکپور در ادامه گسترش همکاری ها و نیز انتقال تجارب و آموزش ها میان نیروهای مسلح دو کشور را عامل ناکامی توطئه های دشمنان فرامنطقه ای و دست نشاندگان تروریست آنان دانست و تصریح کرد: این تعاملات ضریب امنیت در مرزهای مشترک را افزایش داده است و ما آمادگی داریم به برداران پاکستانی در پر کردن برخی خلأهای مرزی کمک کنیم.
ژنرال قمر باجوا نیز در این دیدار با تایید سخنان سردار پاکپور و بیان اینکه ایران و پاکستان دارای افکارو اندیشه های مشترک بسیاری هستند، بر گسترش و توسعه این اشتراکات تاکید کرد.
رئیس ستاد ارتش پاکستان با بیان اینکه باتوجه به مشکلاتی که گروهک های تروریستی در مناطق مرزی دو کشور ایجاد کردند اخیرا در این منطقه متمرکز شده ایم، گفت: با افزایش نیرو و انجام اقدامات لازم امنیتی در تلاشیم تا کنترل خود بر این مناطق را بیشتر کرده وتحرکات تروریستی را کاهش دهیم.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۷۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان

 مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان که صبح امروز به همراه رئیس جمهور و تعدادی از اعضای هیئت دولت به اسلام آباد سفر کرد، در حاشیه مراسم امضای ۸ سند همکاری میان دو کشور اظهار کرد: همکاری‌های حمل‌ونقلی از جمله در حوزه بنادر و دریایی، هوایی، ریلی، جاده‌ای از مسائل مطرح شده به‌منظور توسعه روابط دو کشور بود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: توسعه پایانه‌های مرزی میان دو کشور از لحاظ ساختاری و حمل مستقیم بار، از موضوعاتی بود که میان مقامات دو کشور مطرح شد.

به گفته بذرپاش، برقراری پرواز مستقیم میان تهران و اسلام آباد و افزایش پرواز‌ها میان تهران- لاهور یا مشهد- لاهور از دیگر موضوعات همکاری ایران و پاکستان بود.

منبع : وزارت راه وشهرسازی

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ابعاد مهم سفر رئیس‌جمهور به اسلام آباد
  • واکنش عضو کمیسیون امنیت ملی به سفر رئیسی به پاکستان
  • واکنش عضو کمیسیون امنیت‌ملی به سفر رئیسی به پاکستان
  • ارتقای سیاست تجاری ایران و پاکستان چگونه ممکن است؟
  • پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان توسعه می یابد
  • توسعه پایانه های مرزی و افزایش پروازها میان ایران و پاکستان
  • امضای ۸ سند همکاری بین دو کشور ایران - پاکستان
  • توسعه پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان
  • امنیت در مرزهای ایران اسلامی حاکم است
  • تقدیر وزیر کشور از فرماندهی نیروی انتظامی در اجرای «طرح نور»