Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-19@03:29:50 GMT

سفر استاندار کردستان به شهر مرزی مریوان+ فیلم

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۹۸۸۰۴

سفر استاندار کردستان به شهر مرزی مریوان+ فیلم

‍‍‍‍‍‍

استاندار کردستان امروز در سفر به شهرستان مریوان از مرز باشماق بازدید و چند طرح عمرانی را افتتاح کرد . به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز کردستان، استاندار کردستان با بیان اینکه هدف از این سفر یک روزه، بررسی طرح‌ها و پروژه‌های موجود، و به ویژه بازدید از مرز باشماق بوده است گفت: متأسفانه وضعیت خوبی در مرز باشماق حاکم نیست و موانع و مشکلاتی در این مرز بین المللی وجود دارد که از مدیران خواسته شد تا یک ماه آینده شرایط بهتری برای تجار و بازرگانان در مرز فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرادنیا با بیان اینکه پروژه جاده مریوان -سنندج از پیشرفت خوبی برخوردار بوده و مجموعه عوامل وزارت راه و اداره کل راه و شهرسازی با جدیت در صدد اتمام هر چه زودتر این پروژه هستند، افزود: امیدواریم در سال ۹۸ این پروژه که برای مردم این شهرستان بسیار حائز اهمیت می‌باشد به بهره برداری برسد.
در ادامه این سفر بزرگترین پایانه نفتی بخش خصوصی غرب کشور با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان افتتاح شد.
این پروژه دارای مخازن ذخیره سازی به ظرفیت ۱۴ میلیون لیتر مواد نفتی سبک و سنگین است و در زمینی به مساحت ۳۵ هزارمتر مربع احداث شده است.
این پایانه نفتی قابلیت تخلیه وبارگیری روزانه ۴۰۰ دستگاه تانکر و ظرفیت اشتغالزایی ۱۶۰ نفر را دارا می‌باشد.
استاندارکردستان همچنین کلنگ عملیات اجرایی فاز دوم تصفیه خانه مریوان و ارتقاء فاز اول آن را بر زمین زد.
برای اجرای این طرح ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است که با بهره برداری از آن ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب ۲۰ هزار مترمکعب فعلی مریوان به ۶۰ هزار متر مکعب در ۲۴ ساعت می‌رسد و جمعیت تحت پوشش آن از ۱۲۰ هزار نفر به ۲۴۴ هزار نفر افزایش پیدا می‌کند.
این تصفیه خانه در زمینی به مساحت ۱۸ هکتار با ظرفیت ۶۰ هزار مترمکعب تصفیه در هر شبانه روز، حدود ۲۴۴ هزار نفر را، پس از بهره برداری کامل تحت پوشش قرار می‌دهد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان هم در این بازدید با بیان اینکه هم اکنون ۶۰ درصد از ۱۰۰ میلیون مترمکعب فاضلاب تولیدی کردستان تصفیه و به چرخه مصرف کشاورزی و صنعت بازگردانده می‌شود، گفت: این ضریب حدود ۴۰ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.
محمدی افزود: تصفیه خانه فاضلاب مریوان که اکنون طرح توسعه آن آغاز شد طی ۲ سال اجرا می‌شود و انتظار می‌رود با تزریق ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار تکمیل و به بهره برداری برسد.
استاندار کردستان، سپس در جریان سفر به شهرستان مریوان از روند اجرایی جاده جدید سنندج به مریوان (تیژتیژ - گاران) بازدید کرد و افزود: روند اجرای این طرح در هشت ماه گذشته خوب است و نشان از توانایی نیرو‌های بومی استان و پیمانکاران در انجام مسئولیت‌ها دارد و می‌توان با عزم راسخ این طرح ۱۰ ساله را بزودی به پایان رساند.
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان نیز در حاشیه این بازدید گفت: طبق نیازسنجی‌های انجام یافته طرح راهسازی تیژ تیژ - گاران از طرح‌های اولویت دار استان است و مدیریت ارشد استان عزمی راسخ برای اتمام این طرح دارد.
شهرام ملکی افزود: برای تسریع در اجرای این طرح آن را به ۶ قسمت تقسیم کرده و هر قسمت به یکی از پیمانکاران بومی واگذار شده است و قطعات چهار تا ۶ آن تا پایان سال ۹۸ به بهره برداری می‌رسد
وی افزود: هم اکنون پیشرفت کلی طرح ۶۵ درصد است و عملیات اجرایی قطعات یک تا سه طرح نیز به اتمام رسیده است.
ملکی اجرای این طرح را با توجه به مطالبات مردم منطقه نیازی اساسی برای توسعه و کاهش خطرات جاده قبلی سنندج - مریوان دانست.
وی گفت: جاده فعلی سنندج به مریوان دارای پیچ‌های متعددی است که با بهره برداری از جاده جدید علاوه بر کاهش ۲۴ کیلومتری طول مسیر، مدت زمان تردد از سنندج تا مریوان نیز کاهش می‌یابد.
مشاور طرح نیز در سخنانی گفت: جاده فعلی سنندج به مریوان ۸۷ کیلومتر است که با اجرای طرح جدید در حال احداث این مسافت به ۶۱ کیلومتر (با احتساب سه کیلومتر محدوده شهر مریوان) کاهش می‌یابد.
برای اتمام این طرح بزرگ راهسازی یک هزار و ۸۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است که به گفته مسئولان استان کردستان بیش از ۵۴۰ میلیارد ریال این اعتبار تخصیص یافته است. دانلود

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۸۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۶۴ هزار متر شبکه فیبرنوری در کردستان

به گزارش قدس آنلاین،  آزاد حکمت روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان در سنندج اظهار کرد: از میزان شبکه کابل و فیبرنوری اجرا شده در سال ۱۴۰۲، ۳۵ هزار و ۳۴۰ متر در نقاط شهری شهرستان های سنندج، بانه، سقز، مریوان و دیواندره و ۲۹ هزار و ۵۵۰ متر دیگر آن در نقاط روستایی شهرستان های سنندج، قروه، دهگلان و مریوان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در بیش از ۳۰ نقطه طرح، زیرساخت‌های شبکه فیبرنوری برای بخشداری‌های موجود در استان آماده سازی شده است، گفت: پیگیری طرح نجما و تامین تجهیزات لازم برای تجهیز کانی‌دینار از توابع شهرستان مریوان از دیگر برنامه های اجرا شده مخابرات در حوزه شبکه فیبرنوری است.

مدیرمخابرات منطقه کردستان افزود: برگردان کافوهای تکیه وچمن، شهرک کشاورز و میدان جهاد در سنندج بر بستر فیبرنوری از پروژه‌های مخابراتی اجرا شده به منظور ارتقا و توسعه سطح کیفی و کمی خدمات قابل ارائه به مشتریان ساکن در این نواحی است.

وی با اشاره به اجرای طرح تانوما (اینترنت فیبر نوری مخابرات) در سطح استان گفت: تداومِ اجرا و ارائه این سرویس به مشتریان از پروژه‌های دارای اولویت مخابرات است که سال گذشته به میزان قابل توجه ای بر تحقق اهداف این مهم تمرکز شد.

حکمت ادامه داد: یکی از استراتژی‌های تدوین شده برای سال جاری، اجرا و توسعه شبکه فیبرنوری و توجه به مساله اقتصاد دیجیتال است که امیدوارم با تعامل و همکاری بیشتر دستگاهها و ادارات استان در راستای ارتقا شاخص های ارتباطی و ارائه سرویس های باکیفیت تر به مشتریان، عملکرد مطلوبی را بیش از پیش به ثبت برسانیم.

وی یادآور شد: با توجه به حرکت روبه رشد فعالیت‌های مخابرات در مسیر شهر هوشمند و از طرفی وجود مزایای درخور توجه فیبرنوری، در سال پیش‌رو امید می رود، با تلاش مضاعف در راستای تحقق شهار سال قدمهای مثبتی در این زمینه برداشته شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • جزئیات رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی در مریوان
  • کردستان برای سومین سال متوالی میزبان زوار اربعین می شود
  • مریوان در هزارتوی مشکلات شهری
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • اجرای بیش از ۶۴ هزار متر شبکه فیبرنوری در کردستان
  • برگزاری رژه نیرو‌های مسلح به مناسبت روز ارتش در سنندج + فیلم
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در منطقه کردستان
  • آغاز مسابقات فوتسال لیگ برتر کردستان به میزبانی مریوان
  • مصرف سه میلیارد و ۶۹۵ میلیون مترمکعب گاز در کردستان
  • تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهر مرزی مهران با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال