Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، فریدون همتی عصر سه شنبه در نشست با شهردار و اعضای شورای شهر بندرعباس بیان داشت: باید ارتباط تنگاتنگی میان مجموعه شهرداری و شورای شهر و استانداری برقرار باشد و تلاش کنیم بندرعباس به شهری پرجاذبه برای گردشگران تبدیل شود.

همتی شورای اسلامی شهر را نمادی از مردم سالاری دینی در جامعه دانست و اظهار داشت: بندرعباس به عنوان یک شهر ساحلی باید به الگویی زیبا و جذاب تبدیل و نمادهای مناسبی در این شهر نمایان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به موازات شکل‌گیری توسعه و ساخت‌وسازها در شهر بندرعباس، حاشیه‌نشینی و بافت فرسوده نیز در این شهر ایجاد شده و هرچه قدر برای رفع این مشکلات دیر اقدام شود هزینه آن بالا خواهد رفت.

استاندار هرمزگان از همدلی و اتحاد موجود در شورای شهر بندرعباس قدردانی کرد و افزود: این رویه باید همچنان تداوم یابد چون توسعه و پیشرفت شهر بندرعباس پیش از منابع مالی به اتحاد و انسجام مدیریت شهری میان شهرداری و شورای شهر بازمی‌گردد.

همتی بر لزوم هم‌افزایی میان مدیریت شهری بندرعباس با دیگر دستگاه‌ها و مدیریت ارشد استان و استانداری تاکید کرد و بیان داشت: همه ما مسئولیت مشترکی برای خدمت به مردم داریم و باید همچون پازل یکدیگر را تکمیل کنیم تا مسائل شهر سامان بهتری پیدا کند و امور شهری به خوبی مدیریت شود.

وی با تاکید بر اینکه شهر ساحلی بندرعباس باید از وضعیت موجود به نقطه مطلوب برسد، تصریح کرد: مسائلی همچون بافت فرسوده، سکونتگاه‌های غیررسمی، حمل و نقل، مسکن مهر، خورها، ورود فاضلاب به دریا و فضای سبز از مشکلاتی است که در شهر بندرعباس می‌توان به آن اشاره کرد و اگر چند مورد از این مشکلات با تلاش مشترک دستگاه‌ها رفع شود، مردم متفاوت‌تر از گذشته و به شکل بهتری در رفع سایر مشکلات مشارکت خواهند کرد.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: یکی از مواردی که برای بنده در اولویت قرار دارد، ساماندهی خورهای شهر بندرعباس است تا فاضلابی که در آنها جریان دارد برداشته شود و به جای آن آب دریا در خورها جریان یابد و در کنار خورها فعالیت‌های تفریحی و گردشگری ایجاد شود.

همتی خاطرنشان کرد: مسئله دیگر نیز لزوم افزایش نور و روشنایی معابر شهر بندرعباس به خصوص در مناطق ساحلی این شهر است و باید برنامه‌های مناسبی جهت زیباسازی ساحلی و جذب گردشگر به این مناطق داشته باشیم.

وی گفت: همان طور که در زمان خاصی از سال مناطق شمالی کشور پرترافیک و مملو از حضور گردشگران است، در ماه‌هایی که وضعیت آب و هوایی در هرمزگان مناسب است، می‌توان این استان را به مرکز گردشگری در جنوب کشور تبدیل کرد و برای این هدف نیاز است تا لوازم و امکانات آن نیز فراهم شود.

استاندار هرمزگان به موضوع احداث ساختمان بازار فروش ماهی بندرعباس اشاره کرد و اظهار داشت: ساخت این بازار اگر از روز اول مشکلی داشته باید متوقف می‌شد و اگر مدیری تخلف کرده نیز باید با آن برخورد شود، اما هم اکنون که بخش عمده‌ای از این بازار ساخته شده ما تلاش خواهیم کرد با عقلانیت و راهکارهای مناسب این مسئله حل شود.

همتی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم بیشتر از این ساحل بندرعباس آسیب ببیند، عنوان کرد: شهرداری باید نظارت دقیقی داشته باشد و از ساحل شهر بندرعباس صیانت کند و اجازه تصرفات و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محدوده ساحل را ندهد.

وی همچنین بر لزوم بازنگری و ارائه برنامه مناسب برای بهبود وضعیت فضای سبز بندرعباس تاکید کرد و بیان داشت: هم اکنون که برای آبیاری فضای سبز، پساب تخصیص یافته باید به سرعت عملیات اجرایی این کار توسط شهرداری صورت گیرد و وضعیت فضای سبز شهر بهتر شود.

استاندار هرمزگان خواستار توسعه شهر بندرعباس به سمت شرق این شهر و دانشگاه هرمزگان شد و تصریح کرد: خدمات شهری در بندرعباس باید با جدیت ارتقا یابد و همچنین در عرصه حمل و نقل نیز با به کارگیری ظرفیت‌های محلی، برنامه‌ای مناسب اجرا شود.

همتی با اشاره به اهمیت مباحث فرهنگی و ورزشی در شهر بندرعباس، افزود: در بحث ورزش همگانی شهرداری باید ورود جدی داشته باشد تا وضعیت سلامتی مردم بهتر شود و از ساحل زیبای شهر بندرعباس برای تقویت ورزش‌های همگانی در این شهر بهره ببرد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار آن توجه به ورزش قهرمانی نیز امر مهمی است و یکی از ابزارهای معرفی هر استان و شهرستان، حضور تیم‌های ورزشی هر منطقه در لیگ‌های کشوری است و ما از اعضای شورای شهر نیز انتظار همراهی بیشتری را در این عرصه داریم و اگر خواسته‌ای از آنها در جهت کمک به ورزش قهرمانی داشته باشیم، قطعا از محل‌های اعتباری دیگر به شهرداری کمک‌هایی خواهیم داشت.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: باید ارتباط تنگاتنگی میان مجموعه شهرداری و شورای شهر و استانداری برقرار باشد و تلاش کنیم بندرعباس به شهری پرجاذبه برای گردشگران تبدیل شود و همچنین دوره کاری موفقی را در خدمت به شهروندان بندرعباس داشته باشیم.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۸۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: پلاژهای دولتی در سواحل باید مورد استفاده همه مردم قرار بگیرد

وزیر کشور گفت: تمامی زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی موجود در سواحل به ویژه فضاهای متعلق به دستگاه‌های دولتی باید طبق قانون مورد استفاده همه مردم قرار گیرد.

به گزارش میزان، احمد وحیدی، وزیر کشور درباره آزادسازی پلاژ‌های دولتی در سواحل مازندران به نفع مردم اظهار کرد: با توجه به این‌که آزادسازی سواحل مورد تاکید دولت است و گام‌های مهمی نیز در این زمینه برداشته شد باید این اقدام نیز انجام شود. البته تمام این کار‌ها را نمی‌توان در یک بازه کوتاه انجام داد و باید روند قانونی را در نظر گرفت و کار‌ها را دنبال کرد.

وی تصریح کرد: نباید ساحل و زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی موجود در سواحل انحصاری شود که گروهی بتوانند از این فضا‌ها و امکانات بهره بگیرند و بخش بزرگی از مردم نتوانند. باید ساحل را برای استفاده همگانی آماده کرد.

وحیدی، اظهار کرد: به شهرداران ابلاغ کردیم محوطه‌های ساحلی که در حوزه شهرداری‌هاست برای عموم مردم بهسازی شود. برای فضا‌هایی که در حوزه شهرداری‌ها نیست هم باید طوری برنامه‌ریزی کرد که طبق مقررات زیرساخت‌ها در اختیار عموم قرار بگیرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • لزوم ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست
  • برگزاری مسابقات ورزشی پیشکسوتان سپاه در بندرعباس
  • وزیر کشور: پلاژهای دولتی در سواحل باید مورد استفاده همه مردم قرار بگیرد
  • لزوم استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیا در حل مشکلات بندرعباس
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه/ لزوم صیانت از منابع آب
  • برگزاری یادواره شهدای جبهه مقاومت در بندرعباس
  • جا به جایی بیمارتوسط بالگرد هوایی اورژانس ۱۱۵ هرمزگان
  • توسعه بازارهای روز ، اولویت شهرداری شهرکرد
  • ارزش بار هوایی ۳۵ درصد بازار حمل و نقل است