Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولان ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت خوست می گویند که بسیاری از اثرهای تاریخی در این ولایت، تخریب شده و در آستانۀ نابودی قرار دارند.

محمد امین شاه الفت، رئیس اطلاعات و فرهنگ این ولایت می گوید که این اثرهای تاریخی در نتیجۀ جنگ ها و بی توجهی حکومت های وقت به ویرانه مبدل شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این باره گفت: «بر اساس پشنهاد ما به حکومت مرکزی، اکنون یک تیم تخنیکی به این ولایت آمده است و بسیاری از آبدات تاریخی را دیده اند و کار سروی و بررسی را انجام داده اند.»

رئیس اطلاعات و فرهنگ خوست می افزاید که کار بازسازی برخی از این اثرها آغاز شده است.

شهروندان ولایت خوست نیز می گویند اگر حکومت برای بازسازی تمامی اثرهای تاریخی و باستانی اقدام جدی نکند، این اثرها نابود خواهند شد.

زیارتگاه های داد محمد، کیکارک بابا، کاکر ابا، تپه های حصار، کاروان سرای، قلعه غازی ببرک خان از مشهورترین اثرهای تاریخی ولایت خوست به شمار می روند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۰۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشه‌هایی از مجموعه تاریخی سنگ بست در فریمان + تصاویر

مجموعه تاریخی سنگ بست در شهرستان فریمان استان خراسان رضوی واقع شده است. این آثار به جا مانده مربوط به دوران‌های تاریخی پس از اسلام استاین مجموعه تاریخی در آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

این محوطه باستانی در فاصله کمی از روستای سنگ بست واقع شده است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال تصاویر  مقبره سلطان ارسلان جاذب، میل ایاز و بخشی از منبری با قدمت بیش از هزار ساله را به نمایش گذاشت.

منبع: حسن صادقی یونسی - خراسان رضوی

بیشتر بخوانید:

کاروانسرای به جا مانده از دوران صفوی در انتظار مرمت + تصاویر

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • ضرورت‌ تولید آثار فاخر در راستای ترویج سیره اهل بیت(ع)
  • ۸ کشته در حملات هوایی پاکستان به افغانستان
  • مکان های تاریخی مشهد که باید بشناسید
  • دانشجویان خارجی به پیشواز نوروز رفتند
  • آثار ترقه از شاه‌نشین پل خواجو پاک شد
  • فروش و نقل و انتقال آثار ملی توسط بخش خصوصی محدودیت ندارد
  • آثار ترقه از شاه‌نشین پل خواجو پاک‌ شد
  • همدان پذیرای مسافران نوروزی است
  • آثار اصابت ترقه به تزئینات شاه‌نشین پل خواجو پاک‌سازی شد
  • گوشه‌هایی از مجموعه تاریخی سنگ بست در فریمان + تصاویر