Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > اردبیل - پنج‌هزار و 200 مترمربع فرش و قالی در سال‌جاری توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل بافته شده که تولیدات آنها دو میلیارد و 266 میلیون تومان ارزش‌گذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ جهانبخش نژادجواد، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه قالیبافی یکی از مهم‌ترین طرح‌های اشتغال کمیته امداد اين استان محسوب می‌شود که بیشترین تاثیر را در روند خوداتکایی خانوار تحت حمايت دارد، گفت: قاليبافان تحت حمايت پنج‌هزار و 200 متر مربع فرش و قالي در سال‌جاري توليد كرده‌اند كه بخش مهمي از توليدات فرش دستباف اردبيل توسط مددجويان اين استان بافته مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي با بيان اينكه توليدات فرشبافان و قاليبافان تحت حمايت اين استان به ارزش دو ميليارد و 266 ميليون تومان ارزيابي شده است، افزود: فرش‌هاي دستباف مددجويان اردبيلي به صورت تضميني از آنها خريداري مي‌شود و مبلغ آن پس از فروش به طور كامل در اختيار آنها قرار مي‌گيرد و برخي از توليدات نيز توسط خود قاليبافان به فروش مي‌رسد.

نژادجواد با اشاره به اينكه دو هزار و 247 طرح قاليبافي و فرشبافي در سطح اين استان توسط مددجويان اردبيلي در حال اجرا است، اعلام كرد: با برگزاری کارگاه‌های آموزشی قبل و بعد از اجرای طرح‌هاي قاليبافي درصدد هستيم توليدات مددجویان اين استان را از نظر کیفی و کمی توسعه دهيم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اين استان با اعلام اينكه 90 درصد از بافندگان تحت حمايت كميته امداد اردبيل را زنان سرپرست خانوار، نوعروسان و دختران در آستانه ازدواج تشكيل مي‌دهند، بيان كرد: مشاغل خانگي، علاوه بر درآمدزايي براي مددجويان اين استان موجب مي‌شود تا آنها در كنار اعضاي خانوار به كار مشغول شده و گرمابخش كانون خانوار خود باشند.

وي با اشاره به اينكه كميته امداد اردبيل خدمات قابل توجهي را در طول اجراي طرح‌هاي قاليبافي به مجريان تحت حمايت اين استان ارائه مي‌كند، اعلام كرد: سنجش بينايي، بهسازي محيط كسب و كار و نظارت و ارائه مشاوره‌هاي تخصصي به قاليبافان تحت حمايت از جمله خدمات كميته امداد اردبيل به مجريان طرح قاليبافي است.

نژادجواد با بيان اينكه سه كارگاه آموزش قاليبافي براي 40 نفر از مددجويان اين استان برگزار شده است، اعلام كرد: تلاش داريم با بهره‌گيري از اساتيد برجسته، دوره‌هاي آموزشي بيشتري را براي مددجويان و فرزندان خانوار تحت حمايت اين استان برگزار كنيم تا زمينه‌هاي خوداتكايي آنها فراهم شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اين استان با اشاره به اينكه بر اساس استعدادسنجي انجام شده از مناطق مختلف اردبيل، افراد واجد شرايط براي اجراي طرح قاليبافي شناسايي شده‌اند، گفت: با همكاري مضاعف بانك‌هاي عامل مي‌توانيم به مددجويان تحت حمايت بيشتري وام اشتغال پرداخت كنيم تا آنها با اجراي طرح قاليبافي و فرشبافي بتوانند به استقلال اقتصادي دست يابند.

46

کلید واژه‌ها : استان اردبیل -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۱۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۷۸۰ میلیارد تومان سال گذشته برای اشتغال مددجویان به ۱۶ بانک استان ابلاغ شد که ۶۰ درصد این میزان تسهیلات با همراهی بانک‌ها پرداخت شد - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد عصر شنبه در دیدار با منتخب مردم مشگین‌شهر در مجلس دوازدهم، اظهار داشت: 46 سال از عمر با برکت کمیته امداد به عنوان مولود انقلاب سپری شده و در این مدت تلاش بر این بوده تا طعم خدمت بی منت برای اقشار مستضعف و نیازمند جامعه به شایستگی تمام چشانده شود.

وی تصریح کرد: کمیته امداد در تولید فقر دخیل نبوده بلکه این تفکر غلطی است که اعلام کنند، کمیته امداد فقیرپرور است در حالی که در این 46 سال کارکرد غلط برخی نظامات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به تولید فقر منجر شده و باید این رویه اصلاح شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: با توجه به اینکه مددجویان کمیته امداد و نیازمندان جز ولی نعمتان انقلاب هستند باید در حل مشکلات و دغدغه معیشتی آنها تلاشی مضاعف انجام شود تا بیش از گذشته این خانواده‌ها از رفاه و آسایش برگرفته از برقراری نظام جمهوری اسلامی ایران بهره بگیرند.

حسین‌نژاد افزود: در استان اردبیل 44 هزار خانوار در قالب 89 هزار نفر از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند که 11.5 درصد خانوارها و 7.2 درصد جمعیت استان را مددجویان تحت پوشش کمیته امداد تشکیل می‌دهند.

وی به پایین بودن سرانه درآمدی مردم این استان اشاره کرد و ادامه داد: با وجود اینکه سرانه درآمدی مردم این استان نصف سرانه کشوری است اما مردم این خطه با مناعت طبع و عزت نفس سعی می‌کنند تا زندگی شایسته‌ای را سپری کرده و کمترین وابستگی‌ها را به نهاد امداد کشور داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل رویکرد این نهاد را در سال‌های اخیر توانمندسازی اعلام کرد و گفت: در کنار بهبود معیشت خانواده‌ها، بحث توانمندسازی و تأمین سرپناه از دیگر رویکردها است که در کنار خدمات فرهنگی، مهارت‌آموزی، بهداشتی و درمانی و سایر حوزه‌ها کمیته امداد استان سعی می‌کند تا در خدمت خانواده‌های نیازمند باشد.

حسین‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: 780 میلیارد تومان سال گذشته برای اشتغال مددجویان به 16 بانک استان ابلاغ شد که 60 درصد این میزان تسهیلات با همراهی بانک‌ها پرداخت شد و مابقی نیز در مراحل پرداخت در سال‌جاری است.

وی اشتغال کمیته امداد را مهارت‌محور همراه با تولید شغل با ثبات و مولد اعلام کرد و افزود: به غیر از سالمندان و بیماران، برای سایر مددجویان که امکان اشتغال وجود دارد، امکان پرداخت این تسهیلات فراهم شده و حتی برای دهک‌های پنجم و ششم خانوارها نیز امکان پرداخت تسهیلات اشتغالزا از طریق کمیته امداد مهیا است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اضافه کرد: ما با بهره‌گیری از ظرفیت راهبران شغلی سعی می‌کنیم در حرف و صنف مختلف اشتغال مولدی را ایجاد کنیم که قطعا راهبری اساسی در این زمینه می‌تواند گره‌گشا باشد.

حسین‌نژاد بیان کرد: سالانه ایجاد فرصت اشتغال برای چهار هزار و 600 نفر فضای خوبی را فراهم می‌کند که تا 96 درصد راست‌آزمایی در اشتغال و به حداقل رساندن انحرافات را در پرداخت تسهیلات شاهد هستیم تا جامعه هدف بتواند به مرز توانمندسازی و خودکفایی برسند.

انتهای پیام/131

 

دیگر خبرها

  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • حمایت بیش از ۲۵۰۰ معلم اردبیلی از ایتام
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل