Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان گفت: سطح زیر کشت گندم در اراضی کشاورزی این استان به دلیل خودکفایی در این محصول راهبردی برای سال زراعی 97-96 بیش از چهار هزار و 900 هکتار کاهش یافت.

سیدحسن میرعماد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : در سال زراعی 96-95 در بیش از 35 هزار هکتار از گندمزار های استان بیش از 130 هزار تن گندم برداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: با تجهیز بخش قابل توجهی از اراضی کشاورزی سمنان به سامانه های نوین آبیاری و افزایش تولید گندم، این سازمان درصدد کاهش اراضی کشت و افزایش تولید است.
وی با اشاره به خرید تضمینی گندم خاطرنشان کرد : تاکنون بیش از 90 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شد و با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان ماه دی این رقم به بیش 105 هزار تن می رسد.
میرعماد با بیان این که سمنان از استان های ممتاز کشور در تولید محصولات کشاورزی راهبردی است ،گفت: بیش از 60 درصد از گندم تولید شده در اراضی کشاورزی استان به نقاط مختلف کشور ارسال می شود.
وی تصریح کرد : در نیمه نخست امسال حدود 430 میلیارد ریال برای تجهیز 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان به سامانه های نوین آبیاری اعتبار هزینه شد و این امر در افزایش محصولات کشاورزی باوجود کاهش اراضی نقش بسزایی داشته است.
رییس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان ادامه داد : 120 میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی ادوات و دستگاه های کشاورزی استان به منظور افزایش تولید محصول تخصیص یافت که با سود 18 درصدی تا پایان امسال در بانک های عاملان به کشاورزان پرداخت می شود.
استان سمنان بیش از 40 هزار بهره بردار کشاورزی دارد و حدود 87 درصد از آب تولیدی در این استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۱۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان دهلران مهد تولید گندم است

عزیزان رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: پیش بینی می‌شود از ۶۵ هزار هکتار زمین آبی و ۹۲ هزار هکتار دیمی، ۴۰۰ هزار تن گندم تولید شود که سهم شهرستان دهلران بیش از ۲۰۰ هزار تن است.

وی اضافه کرد: با وجود بارندگی‌های سیل آسا به ویژه در این شهرستان و تخریب ۱۲۰۰ هکتار از زمین‌های کلزا و گندم، تولید در این دو بخش کاهش نداشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • برگزاری همایش روز ملی گندم و نان در نظرآباد
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری
  • برداشت گندم و جو در کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲۱ دستگاه کمباین
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان