Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیر کل پیشگیری‌های وضعی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: در ۱۲ مرکز استان پرونده زمین خواری تقریبا به صفر رسیده است و برای جلوگیری از تغییر کاربری‌ها باید به سمت هشدار و انذار به مالکین دولتی و خصوصی برویم.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، علیرضا ساوری در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان با بیان اینکه در ۱۲ مرکز استان پرونده زمین خواری تقریبا به صفر رسیده است، گفت: برای جلوگیری از تغییر کاربری‌ها به سمت هشدار و انذار به مالکین دولتی و خصوصی برویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: شورای پیشگیری از وقوع جرم استان کرمان جزو ۶ استان برتر کشور و در تهیه و ارایه طرح‌های موثر جز سه استان برتر کشور بوده است.

ساوری ادامه داد: بسیاری از طرح‌ها و مدل‌های اجرایی استان کرمان را در اختیار استان‌های دیگر قرار داده ایم.

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از فضای گمنامی رنج می‌برد و بسیاری از گزند و آسیب‌ها در چنین فضائی شکل می‌گیرد، گفت: در کشور ما ۲۷ بانک جامع اطلاعات وجود دارد، اما اطلاعات این بانک‌ها هیج جا به اشتراک گذاشته نمی‌شود.

وی اظهار کرد: تصور و برداشت از پیشگیری جرم یک تصور اشتباه است و معنی واقعی آن این است که روی علل ایجاد جرم تمرکز داشته باشیم نه روی خود جرم.

ساوری با بیان اینکه تمرکز پیشگیری باید روی علل جرم باشد نه بر روی خود جرم، بیان داشت: علل جرم به دو دسته علل دور و نزدیک تقسیم می‌شوند.

وی در توضیح بیشتر این دو علل گفت: علل دور زمان بر، ریشه‌ای و مربوط به گذشته می‌باشد و علل نزدیک که به آن‌ها علل در آستانه شکل گیری پدیده‌های جرم و آسیب گفته می‌شود مانند محیط ها، موقعیت ها، ابزار‌ها و فرصت‌ها و نقش آن‌ها در بروز آسیب‌ها در جامعه، یشگیری باید تمرکز با روی علل نزدیک باشد و علل دور را هم از دیگر دستگاه‌های مرتبط مطالبه کنیم.

ساوری با بیان این مطلب که ۵ درصد مجرمین ۵۰ درصد جرم را انجام می‌دهند، عنوان کرد: مدیریت افقی در کشور کار بسیار سختی است.

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ادامه داد: پیشگری بدون هماهنگی دیگر دستگاه‌ها معنی پیدا نمی‌کند و در حوزه پیشگیری علل نزدیک نیاز به یکسری راهبرد‌های اساسی داریم.

وی اضافه کرد: ارتقای آگاهی‌های عمومی و خصوصی مهم‌ترین راهبرد علل نزدیک برای پیشگری می‌باشد، توجیه و ارشاد به موقع و بهنگام و هشدار و انذار از دیگر راهبرد‌های فرهنگی و اجتماعی می‌باشد که ۸ تا ۱۸ دستگاه در این سه راهبرد وجود دارد.

ساوری با بیان اینکه تولید فکر، انگیزه، ابزار و فرصت مراحل وقوع جرم هستند و متناسب با مرحله‌ جرم پیشگیری نیز مرحله‌ای است، تصریح کرد:اگر ما سه راهبرد قبلی را اجرا کردیم، ولی باز در فرد انگیزه جرم باشد در این مرحله پیشگیری نوع دوم یا همان پیشگیری وضعی مطرح می‌شود که درصدد سلب ابزار، فرصت و برهم زدن محیط وقوع جرم است که در این حوزه ۲۲ تا ۳۰ دستگاه مسئولیت و وظیفه دارند.

وی بیان کرد: پیشگری نوع سوم اجرای عدالت کیفری و متنبه سازی می‌باشد که در این حوزه دستگاه قضائی وظیفه دارد.

ساوری ادامه داد: اولویت اول خود در جهت مقابله با حاشیه نشینی تمرکز روی مرکز استان دو شهرستان بزرگ باشد و همچنین پیشگیری از ایجاد مناطق جدید و زمین‌های در خطر تخریب را مدنظر قرار دهید.

مدیر کل پیشگیری‌های وضعی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه تعیین وضعیت اراضی بلاتکلیف را از دیگر راهکار‌های مبارزه با حاشیه نشینی دانست.

ساوری تصریح کرد: موضوع خشکسالی و مهاجرت جدی را باید جدی بدانیم که خوشبختانه استان کرمان در این زمینه‌ها به خوبی عمل کرده است.

وی خطاب به مسئولین استان کرمان گفت: اقداماتی که در اجرای اقتصاد مقاومتی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و همچنین جلوگیری از مهاجرت صورت پذیرفته است را استمرار دهید و تصمیمات خود را اجرایی کنید.

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه خاطرنشان کرد: باید نگاه حمایتی به انسان‌های توسعه‌گر داشته باشیم تا اقدامات خود را در این زمینه ادامه دهند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۲۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف اراضی ملی و دولتی در اندیمشک

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امین فرهادزاده با بیان اینکه یگان حفاظت اراضی در شهرستان وظیفه حراست و رفع تصرف انفال و اراضی دولتی و ملی را بر عهده دارد، گفت: برای این اراضی تعداد ۲ مورد تعرض گزارش شده بود که با اقدامات به عمل آمده اراضی مورد نظر رفع تصرف شدند و با معترضین برخورد شد.   وی با اشاره به تکالیف قانونی این اداره به منظور صیانت از بیت المال، افزود: یکی از اولویت‌های اصلی ما صیانت از بیت المال و حفاظت از اراضی دولتی است و ارزش این اراضی رفع تصرف شده بیش از ۱۴۵ میلیارد ریال برآورد شده است.   فرهادزاده ادامه داد: برای تحقق این هدف همکاری و همیاری دستگاه قضایی استان و نیرو‌های انتظامی همواره گره‌گشا بوده است.   رئیس اداره راه و شهرسازی اندیمشک از همکاری مقام قضایی و همرامی مقام‌های انتظامی شهرستان در مبارزه با زمین‌خواری و حفظ حقوق بیت المال تقدیر و تشکر و اضافه کرد: تلاش‌های یگان حفاظت اراضی این اداره در تعامل با اداره حقوقی در این مسیر موثر و پیشرو بوده و از دقت همکاران قدردانی می‌کنم.   وی از شهروندان خواست تا مشاهده‌های خود از موارد زمین‌خواری را به شماره تماس ۱۶۵۶ (شماره چهار رقمی یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن) اعلام کنند.

دیگر خبرها

  • افزایش پایش تصویری مناطق جرم‌خیز اهواز
  • تکمیل تقاطع امام خمینی (ره) اراک اولویت اقدامات مسؤولان شهری باشد
  • وزیر کشاورزی اوکراین مظنون پرونده زمین‌خواری ۷ میلیون دلاری
  • ارائه آموزش‌های حقوقی به ۷۸۹۵ مشاور املاک و خودرو در البرز
  • کشف زمین خواری ۳۰ میلیاردی در زاهدان
  • صنایع و معادن رفسنجان به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند
  • قوه قضاییه : همراه داشتن هرگونه وسیله ارتباط الکترونیکی در کنکور تخلف محسوب می‌شود
  • عوامل بحران‌آفرین معرفی شوند
  • ارسال بیش از ۵۰ نوع پیامک هشدار دهنده به مخاطبان قزوینی
  • رفع تصرف اراضی ملی و دولتی در اندیمشک