Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@08:15:49 GMT

اجرای برنامه تعالی در 896 مدرسه استان بوشهر

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۰۳۶۸۴

اجرای برنامه تعالی در 896 مدرسه استان بوشهر

بوشهر- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: برنامه تعالی مدیریت مدرسه امسال در 896 مدرسه در این استان اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، ناصر کرمی روز چهارشنبه در نشست راهبردی برنامه تعاملی مدیریت مدرسه افزود: امسال این برنامه نسبت به سال گذشته 527 درصد رشد نشان می دهد.
وی اضافه کرد: امسال برنامه تعالی مدیریت در همه مدارس تیزهوشان، نمونه و شاهد اجرا و سایر مدارس متوسطه برنامه عملیاتی خود را بر اساس این طرح تدوین می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارکرد: پارسال برنامه تعالی مدیریت مدرسه، در 170 مدرسه استان بوشهر اجرا شد.
کرمی افزود: با توجه به اینکه برنامه تعالی مدیریت مدرسه در همه مدارس متوسطه استان اجرایی می شود سرمایه گذاری بیشتر در این برنامه ضروری است.
وی با بیان اینکه برنامه تعالی مدیریت شامل همه معاونت ها می شود گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نقشه راه آموزش و پرورش استان در چشم انداز توسعه است که برنامه تعالی مدیریت مدرسه نمونه ای از آن است.
کرمی بیان کرد: یکی از آسیب های جدی مدارس، نگرش مدیرانی است که برنامه محوری را سرلوحه کار خود قرار نمی دهند.
وی گفت: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش داشتن برنامه در مدرسه از الزام هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
امسال چهارمین سال اجرای برنامه مدون تعالی مدیریت مدرسه است که در مدارس مختلف استان اجرا می شود.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۳۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوج شاهنامه‌خوان بام ایران در شهر‌های ایران خوان خرد می‌گسترانند

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، یکم اردیبهشت هم‌زمان با بزرگداشت استاد سخن سعدی شیرازی در شهرکرد و در چند متر آن طرف‌تر از تندیس فردوسی نامدار، گروهی از هنرمندان چهارمحال و بختیاری برنامه خود را برای رهگذران به اجرا گذاشتند.

شاهنامه‌خوانی و پرده‌خوانی پیران با تجربه و کودکان مشتاق با سعدی خوانی شاعران و ادب دوستان در فضایی که هر لحظه بر تعداد مخاطبانش افزوده می‌شد، نخستین صحنه از ویژه برنامه برخوان خرد را شکل داد تا اردوان بیرگانی و همسرش مهرانگیز قلاوند نخستین زوج شاهنامه‌خوان کشور، آماده سفر به دیگر شهر‌های ایران شوند و شاهنامه‌خوانی خود را برای دوستداران ایران‌زمین به ارمغان ببرند.

این زوج نقال و شاهنامه‌خوان برنامه مشابه دیگری را نیز در همان روز اول اردیبهشت در بوستان تهلیجان شهرکرد و زیر باران بهاری اجرا کردند که آن هم مخاطبان پرشماری را به شوق آورد و لحظاتی دلنشین را برای آنان رقم زد.

اردوان بیرگانی درباره این ویژه‌برنامه فرهنگی گفت: برخوان خرد نام ویژه برنامه‌ای است که قرار است در مرحله نخست در هفت شهر ایران شامل شهرکرد، خرم‌آباد، همدان، تهران، بابل، گرگان و مشهد اجرا شود.

وی با بیان اینکه این ویژه‌برنامه را خود و همسرش در نظر گرفته‌اند و می‌خواهند آن را شش مرحله دیگر هم اجرا کنند، افزود: شاهنامه‌خوانی و نقالی بخشی از هنر و فرهنگ ایرانی است که اجرای آن به شیوه خیابانی و میان رهگذران می‌تواند هم بازنمایی از گذشته نه چندان دور این هنر باشد و هم به بازخوانی داستان‌های شاهنامه و ترغیب مردم به خوانش این کهن اثر فارسی کمک کند.

بیشتر بخوانید

معرفی برترین های جشنواره آوا‌ها و نوا‌های بومی محلی

بیرگانی که کار شاهنامه‌خوانی را از سال ۷۶ آغاز کرده است، ادامه داد: برای تعیین شهر‌ها در ویژه‌برنامه بر خوان خرد، اولویت و انتخاب را بر وجود تندیس فردوسی در میادین این شهر‌ها گذاشته‌ایم و در هر مرحله از اجرا، آخرین بخش برنامه به شهر مشهد و آرامگاه فردوسی منتهی می‌شود تا به نوعی دین خود را به این شاعر بلند آوازه ادا کنیم.

وی با اشاره به اینکه شیوه شاهنامه‌خوانی او و همسرش ترکیبی از یک بازی محلی با نام رستم بازی و نوع بیان استادان نقال است، تصریح کرد: گرچه لباسی که در هنگام اجرا بر تن داریم بخشی از لباس بختیاری است، اما وجود رنگ سفید و سیاه در لباس مردانه بیش از آنکه تاکیدی بر هویت محلی باشد نگاهی به نبرد سیاهی و سپیدی در شاهنامه دارد و تا حدودی به پوشش ایرانیان باستان نیز نزدیک است.

این هنرمند شاهنامه‌خوان درباره حضورش در برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری هم افزود: عمده حضور من و همسرم به عنوان شاهنامه‌خوان در جشنواره‌ها و همایش‌ها به بخش غیررقابتی باز می‌گردد به دلیل آنکه شاهنامه‌خوانی یک اجرای تک نفره است و امکان سنجش شیوه اجرایی ما با دیگر افراد وجود ندارد از این رو اجرا‌های من و همسرم بخش جداگانه را در بسیاری از برنامه‌های فرهنگی تشکیل می‌دهد.

بیرگانی که دختر خردسالش با نام گردآفرید را هم با شاهنامه انس داده و از او یک شاهنامه‌خوان کوچک تربیت کرده است، یادآور شد: آشنا کردن کودکان با میراثی همچون شاهنامه و دیگر آثار مهم ادبیات فارسی اثری انکارناپذیر در رشد هویتی آنان دارد و شاید اجرای ویژه‌برنامه بر خوان خرد که گردآفرید هم در آن نقشی دارد بتواند خانواده‌ها و کودکان دیگری را به این سمت و سو سوق دهد.

گفتنی است، بر اساس جدول اجرای ویژه برنامه بر خوان خرد، مرحله نخست این برنامه ۲۵ اردیبهشت هم‌زمان با روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در آرامگاه این شاعر نامدار به پایان می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست
  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • زوج شاهنامه‌خوان بام ایران در شهر‌های ایران خوان خرد می‌گسترانند
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • برنامه ملی بازآفرینی در کشور اجرا می‌شود
  • اقدامات تربیتی و آموزشی برخی معلمان از جنس چندین نسل قبل است/اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس