Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز به نقل از ستاد خبری بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، نیکنام حسین‌پور مشاور منابع و امور انسانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یکی از اهداف هفته کتاب را متوجه کردن نگاه مردم به کتاب و کتابخوانی دانست و گفت: پیشنهاد ما این است که به جای هفته کتاب، ماه کتاب را داشته باشیم و کم‌کم به این سمت رویم که آبان، ماه فرهنگی کتاب در نیمه دوم سال باشد همانطور که نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را به عنوان یک برنامه فرهنگی در نیمه اول هر سال (اردیبهشت ماه) داریم و نگاه تمام مردم، کارشناسان و غیره متوجه کتاب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه در روزهای عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) هستیم، این روزها می‌توانند الگویی برای هفته کتاب باشند، درواقع همانطور که مردم در این ایام مشتاقانه و داوطلبانه در هر کوی و برزنی اقدام به برپایی تکیه و مراسم عزاداری می‌کنند برای این هفته هم فعالیت‌هایی را انجام دهند.

حسین‌پور که عضو شورای سیاست‌گذاری بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران نیز هست، ضمن تاکید بر مردمی‌تر برگزار شدن برنامه‌های هفته کتاب ادامه داد: دولتی‌ها باید از برگزاری برنامه‌های مختلف برای هفته کتاب قدری فاصله بگیرند هرچند که ممکن است این موضوع قدری سخت باشد اما نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سید عباس صالحی، وزیر ارشاد، حرکت این برنامه‌ها به سمت مردمی شدن است که امیدواریم بتوانیم پایه‌های این موضوع را قرار دهیم تا در سال آینده به صورت گسترده‌تر انجام شود.

وی با اشاره به برنامه‌هایی که جای آنها در روزهای برگزاری هفته کتاب خالی است، ادامه داد: به نظرم جای نهادهای مدنی و NGO هایی که در حوزه کتاب و کتابخوانی تشکیل شدند، در شوراهای سیاست‌گذاری و نهادهای تصمیم‌گیری خالی است و باید حضور آنان بیشتر باشد چون تاثیرشان زیاد خواهد بود.

یادآوری می‌شود تأکید مشاور معاونت فرهنگی ارشاد بر فاصله گرفتن بیشتر دولت از برنامه‌های هفته‌کتاب یک روز پس از آن مطرح می‌شود که مجید غلامی‌ جلیسه به‌عنوان دبیر از رویداد از همراهی کمرنگ وزارت ارشاد با برنامه‌های «هفته کتاب» گلایه کرده بود.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۴۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکرار حمایت‌ها و پافشاری دولت رئیسی از بازگشت گشت ارشاد

سیدمحمد حسینی گفت: با تصویب و تایید نهایی لایحه عفاف و حجاب در مجلس و شورای نگهبان، تا حدود زیادی به اختلاف برداشتها پایان داده می‌شود و عملکرد هر دستگاه در این خصوص قابل ارزیابی توسط نهادهای نظارتی خواهد بود.

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، با اشاره به اهمیت رعایت عفاف و حجاب گفت: رهبر معظم انقلاب، علما و بزرگان نظام همه کسانی که دل در گرو اعتلای ایران عزیز دارند، همواره بر اهمیت پای بندی به اعتقادات و ارزشهای اسلامی از جمله حجاب و عفاف به عنوان یک واجب شرعی و قانونی تأکید کرده اند و در شورای انقلاب فرهنگی در سال ۸۴ وظایف ایجابی دستگاههای مختلف به ویژه فرهنگی و آموزشی مشخص شده است و مجلس نیز قوانینی را به تصویب رسانده که اهتمام به اجرای آنها نشان قانون‌گرایی دست اندرکاران است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفتگو با فارس، تصریح کرد: جدا از مصوبات شورای انقلاب فرهنگی که لازم الاجرا است، در لایحه‌ی اخیر عفاف و حجاب هم بر این تکالیف دستگاهها به عنوان وظایف قانونی تصریح شده است، البته در این لایحه که مراحل نهایی خود را پشت سر می گذارد وظایف سلبی فراجا و قوه قضائیه که هم جنبه پیشگیری و بازدارندگی و هم جنبه برخورد قانونی با حرمت شکنان را دارد، مشخص شده است و البته به هر میزان فعالیت‌های موثر ایجابی گسترش کمی و بویژه کیفی داشته باشد، کمتر نیاز به اقدامات سلبی می شود.

وی اضافه کرد: با تصویب و تایید نهایی این لایحه در مجلس و شورای نگهبان، تا حدود زیادی به اختلاف برداشتها پایان داده می‌شود و عملکرد هر دستگاه در این خصوص قابل ارزیابی توسط نهادهای نظارتی خواهد بود.

حسینی در ادامه گفت: در عین حال تا ابلاغ این لایحه که به هر دلیل بیش از حد انتظار به درازا کشیده شده است، دستگاهها باید به وظایف روشن و بی‍ّن خود عمل کنند از جمله فراجا در چارچوب وظایف و موازین پس از مدتی وقفه اقداماتی را شروع کرده که با وظیفه شناسی همگان و همکاری دیگر نهادها امیدواریم سرمایه‌گذاری کلان و سازماندهی بدخواهان ملت ایران برای تضعیف فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی بی نتیجه بماند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تأکید کرد: همان‌گونه که در نبرد سخت و مواجهه با قدرتهای شیطانی به ویژه رژیم صهیونیستی و حامیانش ایران اسلامی دست برتر را دارد، در حوزه رویارویی نرم نیز با تکیه بر اعتقادات و باورهای عمیق و آداب و سلوک انسانی، این جلوه از تهاجم فرهنگی که بیش از سه دهه یعنی پس از دوران دفاع مقدس شروع شده و مع الأسف برخی از داخلی‌های به ظاهر دلسوز هم با لطایف الحیل به آن دامن می زنند و عملا مروج اباحی‌گری هستند، ره به جایی نبرد و ملت سربلند ایران در عرصه های مختلف با اقتدار نظامی، فرهنگی و اقتصادی بتواند الگویی الهام بخش برای موحدان و حق‌طلبان عالم گردد.

دیگر خبرها

  • تکرار حمایت‌ها و پافشاری دولت رئیسی از بازگشت گشت ارشاد
  • تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد
  • تکرار حمایت های دولت از گشت ارشاد /تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • شهید مطهری یعنی مبارزه با تفکر تحریف
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • حمایت قاطع از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها
  • فیلم| گفت‌وگوی بی‌پرده ده‌نمکی در برنامه برمودا/وقتی مسعود ده‌نمکی قرار بود وزیر ارشاد شود
  • حمایت قاطع آقاتهرانی از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها