Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛بندر پل روستایی ساحلی از توابع شهرستان بندرخمیر است که در فاصله ۷۰کیلومتری از مرکز استان قرار دارد و به دلیل فاصله حداقلی خود با قشم  از دیرباز تا کنون مهم ترین راه آبی به این جزیره محسوب می شود لذا این ظرفیت استراتژیک موجب شده تا روستایی که در حاشیه محور اصلی و ترانزیتی قرار دارد بیشترین حجم تردد خودرویی و سفرهای نوروزی را رقم بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استقبال بی نظیر مردم از جزیره قشم و تمایل به سفر دریایی با خودروهای شخصی موجب شده تا  بندرپل اغلب روزهای سال میزبان مسافر باشد که حجم گردشگران از پاییز ماه تا اواخر بهار هر سال به اوج خود می رسد.

بالغ بر۱۰۰ لندیکرافت وظیفه حمل خودرو از بندرپل به بندرلافت در قشم را انجام می دهند که در کنار آن حمل بار و مایحتاج ساکنان جزیره نیز از این مسیر صورت می گیرد.

روستای ۵۰۰۰نفری پل که در فاصله چندصدمتری از بندرگاه واقع شده برخلاف جایگاه ویژه خود در زمینه اقتصاد توریسم محور از امکانات حداقلی برخودار است و این محرومیت ها تا اندازه ای ریشه ای و عمیق است که خدمات موجود پاسخگوی نیاز ساکنان روستا هم نمی باشد و بومیان مجبورند برای ابتدایی ترین امورات خود به بندرخمیر یا بندرعباس سفر کنند.

فقدان اماکن اقامتی و تفریحی یا خدمات حداقلی در پل موجب شده تا میلیون ها گردشگری که سالانه از این بندر تردد می کنند بدون  توقف از کنار روستا بگذرند و اماکن دیدنی و تاریخی این منطقه ناشناخته بماند.

در ایام نوروز ترافیک خودروهای در صف انتظار شناورها در بندرگاه پل به اوج خود می رسد که نبود حداقل امکانات رفاهی و یا سرویس بهداشتی مشکلات زیادی را برای گردشگران رقم زده است.

روستایی که در جذب توریسم گوی سبقت را از سایر نقاط استان ربوده به دلیل بی توجهی ها ونبود زیرساخت های عمرانی در محرومیت مضاعف به سر می برد و بیکاری در بین جوانان پل موج می زند.

وجود مدارس تخریبی، امکانات حداقلی درمانی، زیرساخت های نامناسب شهری و سایر مشکلاتی که از درو دیوار خانه های مستهلک وقدیمی بندرپل می ریزد موجب شده تا بسیاری این روستا را متروکه و خالی از سکنه فرض کنند .

شغل اکثر مردم روستای پل ملوانی و صیادی است که به واسطه وجود لنج های چوبی و یا قایق های کوچک امرار معاش می کنند اما فقدان اسکله در این بندر موجب شده تا اغلب لنج داران و ملوانان با مشکل مواجه شوند و در صورت حمل بار باید در بنادر قشم و بندرعباس پهلوبگیرند که هزینه مضاعفی در پی دارد و با وجود پیگیری های مکرر تا کنون ترتیب اثری داده نشده است.

پروژه پل خلیج فارس یکی از طرح های عظیم ملی بود که در دولت نهم و دهم بنای آن گذاشته شد تا بدین وسیله تردد مسافران و گردشگران همچنین تامین نیاز مردم قشم با سرعت و کیفیت بهتری انجام شود لذا انتظار می رفت درکنار آن زمینه رونق صنعت توریسم در بندر پل نیز فراهم شود اما در سال های اخیر با بی توجهی دولت یازدهم پروژه ای که میلیاردها تومان از ذخایر بیت المال را صرف خود کرده به صورت نیمه کاره رها شده است.

با وجود تاکیدات مکرر بر اتمام پروژه وجلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی هم اکنون سازه نیمه کاره پل باقی مانده که دچار فرسودگی و استهلاک است که این امر موجب شده تا همسایگان این پروژه عظیم که چشم به راه رونق و آبادانی بودند متحمل بیشترین زیان ها و آسیب های زیست محیطی شوند.

اغلب مردم بندرپل از طریق صیادی و فعالیت بر قایق های سبک امرار معاش می کنند که در سال های اخیر به واسطه انباشت پسماندهای کارگاهی پل خلیج فارس تا کیلومترها دورتر ازساحل شن و ماسه را پرکرده و امکان فعالیت را برای قایق های کوچک گرفته است.

منبع:هرمز

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۴۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر در استان هرمزگان (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سقوط وحشتناک یک کامیون از روی پل (فیلم) لحظه هولناک از سقوط تلخ تانکر حامل سوخت (فیلم) سقوط وحشتناک یک تریلی از روی پل در چین (فیلم)

دیگر خبرها

  • تداوم خدمات‌رسانی در فرودگاه و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی اصفهان
  • تداوم خدمات‌رسانی به گردشگران در جاذبه‌های تاریخی و پایانه‌های مسافرتی استان اصفهان
  • کسب رتبه سوم چهارمحال و بختیاری در مرمت بنا‌های تاریخی
  • سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر در استان هرمزگان (فیلم)
  • دزفول پربازدید‌ترین شهر خوزستان در ایام نوروز ۱۴۰۳
  • دزفول رتبه نخست بازدید گردشگران را به خود اختصاص داد
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • بیش از ۲۶.۶ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری خوزستان بازدید کردند
  • حال خوب مردم در روزهای پایانی فروردین
  • پهلودهی یک کشتی با ۴۰ TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر