Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@02:18:04 GMT

پیشرفت ۱۰ درصدی کتابخانه ‌اسدآباد پس از ۶ سال

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۰۵۱۶۹

پیشرفت ۱۰ درصدی کتابخانه ‌اسدآباد پس از ۶ سال

شهرستان اسدآباد با وجود ۵ دانشگاه و بیش از ۵ هزار دانشجو و جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر، تنها دارای ۶ کتابخانه عمومی است که از این تعداد کتابخانه تنها یک کتابخانه در شهر اسدآباد بوده و مابقی کتابخانه‌ها روستایی هستند .

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسدآباد، برای برطرف شدن نیاز فضای کتابخانه‌ای شهروندان اسدآبادی، کلنگ پروژه کتابخانه استاندارد اسدآباد به عنوان نخستین کتابخانه استاندارد استان همدان و غرب کشور در سال 1390 به زمین زده شد تا شاید پاسخگوی نیازهای فرهنگی مردم فرهیخته دیار سید جمال الدین اسدآبادی باشد،اما امروز با گذشت 6سال این پروژه با 10 درصد پیشرفت تنها در حد فنداسیون باقیمانده و به علت عدم اعتبار متوقف بوده و طی این مدت پیشرفت فیزیکی فوق نیز در حال تخریب و فرسودگی است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: کتابخانه استاندارد اسدآباد با دو هزار و 200 مترمربع زیربنا در زمینی به مساحت دو هزار و 500 مترمربع براساس استانداردهای بین‌المللی کتابخانه‌ای احداث خواهد شد که در حال حاضر دارای پیشرفت فیزیکی 10 درصدی بوده و فعلا در مرحله فنداسیون باقیمانده است.

حسین افشاری با بیان اینکه این پروژه به عنوان نخستین کتابخانه استاندارد استان در اسدآباد برای تکمیل و بهره‌برداری نیازمند 5 میلیارد تومان اعتبار است، افزود: پروژه فوق در سال گذشته دارای یک میلیارد و 149 میلیون تومان اعتبار بوده که به علت عدم تخصیص عملیات اجرایی طرح فوق متوقف است.

افشاری از اختصاص یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای کتابخانه استاندارد این شهرستان از محل اعتبارات متوازن خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر از این میزان اعتبار، اعتباری بالغ بر 452 میلیون تومان تخصیص یافته که در صورت مشخص شدن پیمانکار عملیات مجدد اجرایی طرح آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه سرانه فضای کتابخوانی این شهرستان به ازای هر 100 نفر یک متر و 25سانت است، عنوان کرد: در شهر اسدآباد سرانه فضای کتابخوانی به ازای هر 100 نفر تنها 95سانتیمتر است.

فرماندار اسدآباد عنوان کرد: شهر اسدآباد در حال حاضر با 55هزار نفر جمعیت و 5هزار دانشجو تنها دارای یک باب کتابخانه عمومی بوده و احداث و بهره‌برداری کتابخانه استاندارد این کمبود را مرتفع خواهد کرد.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد هم با بیان اینکه مجری پروژه ساخت کتابخانه استاندارد اسدآباد اداره راه‌وشهرسازی استان همدان است، اظهار کرد: در سال 91-90 توسط شورای شهر و شهرداری سابق زمینی به مساحت دو هزار و 500 متر به اداره کتابخانه عمومی شهرستان برای ساخت نخستین کتابخانه استاندارد استان در شهرستان اسدآباد واگذار شد.

مهدی مرادیان تمجید تصریح کرد: این کتابخانه استاندارد با دارا بودن بخش مخزن مجزا، سالن مطالعه ویژه خواهران و برادران، سالن آمفی تئاتر، سالن اجتماعات فرهنگی، فروشگاه و نمایشگاه کتاب، بخش کودک، بخش نابینایان، بخش مرجع، اینترنت و دیجیتال و بخش اداری در 4 طبقه احداث خواهد شد.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد گفت : عملیات اجرایی پروژه کتابخانه استاندارد اسدآباد در سال 94 با 270 مترمربع زیربنای ساختمان و به مساحت 2 هزار و 346 متر آغاز شده و طی 6 سال گذشته به دلیل عدم اعتبار تنها 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مرادیان تمجید با بیان اینکه در حال حاضر در مجموع 1306متر فضای کتابخوانی در شهرستان اسدآباد وجود دارد، یادآور شد: از 6 باب کتابخانه عمومی شهرستان، 2 باب کتابخانه در شهر آجین و اسدآباد، شهری و 4 باب کتابخانه روستایی هستند.

کارشناس فنی اداره مسکن و شهرسازی شهرستان اسدآباد هم افزود:امسال در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای این پروژه درنظر گرفته شده که تاکنون 452 میلیون تومان تخصیص داشته و برای ادامه احداث پروژه کتابخانه استاندارد، این طرح بین پیمانکاران به مناقصه گذاشته شده است.

کرمی با اشاره به اینکه با به مناقصه گذاشتن پروژه بین پیمانکاران، و به محض مشخص شدن پیمانکار ، مجددا ادامه ساخت و احداث کتابخانه استاندارد اسدآباد آغاز می‌شود، تصریح کرد: در صورت تخصیص صد در صدی اعتبار درنظر گرفته شده سالجاری ، این اعتبار تنها تا مرحله اسکلت و سفت‌کاری پروژه کفایت خواهد کرد و مجددا برای ادامه پروژه و اختصاص و تخصیص اعتبار لازم ادامه کار متوقف خواهد شد.

وی گفت: برای این پروژه تا کنون افزون بر 200 میلیون تومان هزینه شده وبرای اتمام و تکمیل طرح به اعتباری بالغ بر 4 تا 5 میلیارد تومان نیاز است.

انتهای پیام/

R41405/P1357/S6,75/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۵۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی

ایسنا/گیلان معاون عمرانی استاندار گیلان گفت: در سال جهش تولید هستیم و باید به پروژه های عمرانی سرعت ببخشیم و لذا بررسی پروژه های شهرستانی را در دستور کار داریم.

موسی فکور امروز پنجم اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از پروژه‌های شهرستان آستانه اشرفیه در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه پیرو دستور استاندار گیلان مبنی بر بررسی پروژه‌های شهرستان‌ها جهت رفع موانع و تسریع در بهره‌برداری به شهرستان آستانه اشرفیه آمدیم، اظهار کرد: در سال جهش تولید هستیم و باید به پروژه‌های عمرانی سرعت ببخشیم.

وی با اشاره به بازدید خود از پروژه‌های شهر آستانه اشرفیه از جمله دیواره سازی سفیدرود (پل تا پل) و ساماندهی پل قدیمی شهر و بازگشایی مسیر ۳۵ متری حاشیه حرم مطهر و...، افزود: فعلا هشت متر اول طرح توسعه حرم را بازگشایی کردیم و در اعتبارات آتی به شهرداری کمک می‌کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان از افتتاح پروژه فیبر نوری شهر آستانه اشرفیه خبر داد و تاکید کرد: آسفالت و تعریض محور آستانه به کیاشهر انجام شده و با محوریت اداره راهداری شهرستان رفع اشکالات و هدایت آب‌های سطحی در دستور کار قرار دارد.

فکور پل کیاشهر را نیازمند تحکیم بستر و مقاوم‌سازی پایه‌ها دانست که با مسئولیت اداره راهداری انجام می‌شود و گفت: یکی از پروژه‌های مهم کیاشهر، اسکله صید و صیادی است و لذا به اداره کل حفاظت محیط زیست ماموریت دادیم تا الزامات زیست محیطی این پروژه را بررسی کند.

وی با بیان اینکه اداره کل شیلات گیلان فراخوان جذب سرمایه‌گذار را اعلام خواهد کرد و به زودی شاهد بهره‌برداری از این پروژه خواهیم بود، یادآور شد: پروژه پیاده‌راه شهرداری کیاشهر نیز پیشرفت خوبی دارد و در حال تکمیل است.

معاون عمرانی استاندار گیلان همچنین به مسئله پسماند اشاره و اظهار کرد: تا قبل از دولت سیزدهم هیچگونه اقدامی درباره پسماند استان گیلان انجام نشده بود، اما با حضور رئیس‌جمهور در گیلان و اهتمام استاندار در معرفی پسماند به عنوان ابرچالش، شاهد اقدامات خوبی بودیم.

وی با اشاره به پیشرفت ۸۴ درصدی پروژه ساماندهی لندفیل سراوان، تاکید کرد: بخش عمده این پهنه ۱۷ هکتاری را پوشش دادیم و درختکاری کردیم.

فکور با بیان اینکه تصفیه شیرابه سراوان به زودی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: قرارداد پیمانکار تعیین شده دارای ایراداتی بود و لذا با محوریت شهرداری رشت، مجددا فراخوان انتخاب پیمانکار اعلام شد و به زودی کار را آغاز می‌کنیم؛ به دو خط کارخانه کمپوست نیز دو خط جدید پردازش اضافه می‌شود.

معاون عمرانی استاندار گیلان با اشاره به تخصیص اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی در جریان سفر رئیس‌جمهور جهت ساماندهی پسماند سراوان، متذکر شد: با رایزنی‌های اخیر استاندار گیلان ۵۰ میلیارد تومان دیگر تخصیص داده شد.

وی به معطلی ۱۰ ساله پروژه زباله سوز رشت نیز اشاره و تصریح کرد: در این دولت توانستیم ۲۰۰۰ میلیارد تومان به این پروژه تخصیص دهیم که تسهیلات ارزی و ریالی آن از محل صندوق توسعه و از طریق بانک رفاه به پیمانکار داده می‌شود و تا دو سال آینده شاهد بهره‌برداری از زباله‌سوز خواهیم بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • ۵۶ پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار
  • پیشرفت ۸۰ درصدی پیاده‌روسازی خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی
  • پیشرفت ۳۰ درصدی طرح اضطراری آبرسانی به شهر طبس
  • پیشرفت ۵۵ درصدی زائرسرای استان مرکزی