Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست -  
به گزارش ایران اکونومیست؛   برات قنبری  به روند رو به رشد صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات در دنیا اشاره کرد و اظهار داشت: تا پیش از این فناوری ارتباطات (مخابرات) با فاصله بسیاری نسبت به فناوری اطلاعات در صنعت ICT در حال پیش روی بود، اما امروز شاهد آن هستیم که این دو فناوری در حال نزدیک شدن به هم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی سهم ارتباطات در بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور را ۵۰ درصد عنوان کرد و از هدفگذاری صورت گرفته برای توسعه بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات و رسیدن به همبستگی و یکپارچگی این بازار خبر داد.
 
قنبری ادامه داد: در ۶ ماهه اول امسال بازار فناوری ارتباطات کشور بیش از ۱۵ درصد رشد داشته است و به تدریج با افزایش سرویسهای جدید مبتنی بر فیبرنوری و تبدیل سیم مسی به فیبر، پیش بینی می کنیم زودتر از زمان مدنظر در برنامه ششم توسعه، به رشد ۲.۵ برابری بازار فناوری ارتباطات دست یابیم.
 
مشاور اقتصادی وزیر ارتباطات تاکید کرد: برمبنای هدفگذاری انجام شده و رسیدن به یکپارچگی در این بازار باید تا پایان برنامه ششم توسعه، بازار فناوری اطلاعات نیز بیش از ۵ برابر و بازار پست بیش از ۷ برابر رشد داشته باشد.
 
رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه دستیابی به این اهداف دوراز دسترس نیست، گفت: با وجود نقش آفرینی فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه خدمات و کسب وکارهای نو در کشور، اهداف شعار «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» با افزایش سهم ICT در تولید و بهره وری محقق می شود.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۵۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: باید برای ۹۹ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار اینترنت سیار تأمین کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، میثم عابدی در نشست تخصصی اقتصاد دیجیتال که در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: بحث مهم اقتصاد کشور توانمندی نیروی انسانی در حوزه اقتصاد دیجتال است، اصل و اساس توسعه این صنعت فردی است که تولید محتوا و ایده داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه ما نباید مصرف‌کننده باشیم، نوآوری‌ در حوزه‌های مختلف با سرمایه‌گذاری بر روی نیروی انسانی را بسیار مهم دانست و گفت: امسال طرح رایگان دیجیتال در حوزه آموزش برای 300 هزار نفر دانش‌آموز موسطه اول و دوم کشور در آموزشی اجرا می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: پس از برگزاری این طرح، دانش‌آموزان مستعد و توانمند شناسایی و وارد پروژه کار خواهند شد، پیش‌بینی می‌شود بیش از هزار نفر دانش‌آموز در این قالب وارد اشتغال شوند.

وی با بیان اینکه باید معلمان توانمند و طبق محتوای وزارتخانه آموزش داده شوند، تصریح کرد: در استان کردستان نیز متولیان امر طبق فرم محلی آموزش داده می‌شوند.

عابدی به ضعف بسیار بزرگ مدارس استان اشاره و عنوان کرد: نبود تجهیزات لازم در مدارس کردستان در روند آموزش خلل ایجاد کرده است، مهارت‌های دیجیتالی در قالب تئوری بدون تمرین عملی کار، به جایی نخواهد رسید.

وی تأکید کرد: مدارس کردستان باید به تجهیزات دیجیتالی مجهز و مسئولان استانی پیگیر این موضوع از وزارتخانه باشند، آموزش مهارت‌های منجر به اشتغال با تکلیف 5 ساله هفتم ایجاد شده و در این بخش 500 هزار نفر آموزش تخصصی داده می‌شوند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ذکر اینکه شرکت‌های نوآوری و خلاق در استان کردستان ظرفیت بسیار بزرگ و باید حمایت شوند، عنوان کرد: انتظار می‌رود در کارگروه اقتصاد دیجیتال به افراد خلاق و صنایع استان کمک شود.

وی به اجرای طرح فیبرنوری در کشور اشاره کرد و افزود: این پروژه در عمده استان‌های کشور حدود 40 تا 50 درصد پیشرفت داشته و قرار است این پروژه زیرساختی مهم، امسال به طور کامل انجام شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: پروژه فیبر نوری زیرساختی 7 کاناله بوده که یک کانال برای اینترنت پرسرعت و مابقی توسعه صنعتی به‌کار می‌رود که در استان کردستان متأسفانه مجوزات لازم به شهرداری داده نشده است. باید برای 99 درصد روستاهای بالای 20 خانوار نیز اینترنت سیار تأمین کنیم.

عابدی با تأکید بر اینکه ضعف آنتن‌دهی در کردستان باید حل و فصل شود، یادآور شد: تمامی موضوعات گردشگری و آموزشی که در کردستان در حال توسعه است بر پایه ارتباطات بوده و اگر این مهم در استان نادیده گرفته شود، گردشگری گسترش نخواهد یافت.

توسعه مهارت‌های دیجیتال در کردستان

علی نوری، سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کردستان نیز در این نشست بر ضرورت ایجاد تحول در حوزه آموزش تأکید کرد و با اشاره به ظرفیت‌های متعدد در حوزه‌های مختلف کردستان گفت: مدیران و کارشناسان کردستان معمولاً کلمه کردستان مظلوم را در جلسات تکرار می‌کنند در حالی اینگونه نیست.

وی افزود: کردستان یکی از 10 استان ثروتمند ایران است ولی کم برخوردار، لذا تلاش داریم رویکرد و نگاه مسئولان عالی کشور به کردستان را تغییر دهیم. خوشبختانه بعداز 8 ماه اکثر وزرا در سطح عالی در کردستان حضور پیدا کرده و از مصوبات سفر دور دوم رئیس جمهور، استان کردستان اولین رتبه را در میزان تخصیص اعتبار داشت.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کردستان با تأکید بر اینکه در حوزه اقتصادی تفکر اصلی مسئولان اقتصادی را باید متوجه بحث زیر ساخت حوزه‌های مختلف به ویژه صنعت، معدن، گردشگری، کشاورزی و تجارت کرد، گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی در حل مشکلات حوزه گردشگری و کشاورزی استان که بیش از بیست سال در حد آرزو مانده، اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم توسعه ما پیگیر حضور میدانی دانش‌آموزان و دانشجویان و حتی فارغ‌التحصیلان در چرخه تولید در استان هستیم و در هفته آینده نمایشگاهی در همین راستا برگزار خواهد شد.

نوری تصریح کرد: توسعه مهارت‌های دیجیتال حقیقتاً یکی از حلقه‌های تولید و اقتصاد و توسعه در استان بوده، پیگیر ایجاد مراکز دیجیتال در استان هستیم و در این راستا اقدامات اساسی شکل گرفته می‌شود، قطعاً مسئولان باید از مدل‌های توسعه یافته دیجیتال در استان‌های دیگر کشور بازید و الگوبرداری شود.

به گفته وی، توسعه کسب و کار روستایی یکی از مهمترین مسائلی است که امسال به آن خواهیم پرداخت، از روستاها در بحث توسعه اقتصاد و کسب و کار را شروع خواهیم کرد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کردستان یادآور شد: ایجاد و عملیاتی نمودن پلتفرم عمومی و کردی محوریت فعالیت در کشورهای منطقه است، باید بازار و منطقه را بشناسیم نیازمندی‌ها را درک کنیم هرچند خودم معتقد هستم که کار برای انجام دادن در این حوزه بسیار زیاد است، ورود به بازار بدون تجربه امری است که نتیجه مطلوب را در بر نخواهد داشت.

فعالیت 1260 کسب و کار دارای نماد الکترونیکی در کردستان

آرام حیدری، مدیرکل امور ارتباطات و فناوری استان کردستان نیز در این نشست، اظهار داشت: مجموعه وزارت ارتباطات در کنار تأمین زیرساخت‌های ارتباطی؛ توسعه کسب و کارها، افزایش مهارت‌های دیجتالی در میان عامه مردم و قشر دانش‌آموزان و دانشجویان را از وظایف اصلی خود می‌داند.

وی افزود: پارامتر سنجش استان‌ها در حوزه ارتباطات شاخص توسعه فاوا است که طبق آخرین آمار رسمی سازمان فناوری اطلاعات، جایگاه استان کردستان در رتبه 25 و طبق آمار غیر رسمی در چند ماه گذشته به رتبه 23 ارتقا یافته است.

مدیرکل امور ارتباطات و فناوری استان کردستان با تأکید بر اینکه دسترسی مردم به ارتباطات و زیرساخت‌های ارتباطات باید فراهم شود، بیان کرد: دو زیر شاخصی که رتبه 25 را ایجاد کرده، میزان استفاده از ایجاد زیرساخت‌ها در رتبه 29 و طبق آخرین آمار پهنای باند ورودی استان گیگ برثانیه است که بیشتر از میزان استفاده از زیر ساخت ورودی استان است.

وی با بیان به اینکه در زیرشاخص و بحث مهارت رتبه 28 کشور را داریم، گفت: برای حل مشکل مهارت در سطح استان، طرح ملی ایران دیجیتال در سطح ارتباطات با همکاری وزارت آموزش و پرورش ویژه دانش‌آموزان و ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اجرا می‌شود و در این راستا هدف‌گذاری برای آموزش 300 هزار دانش‌آموز در سطح کشور و در استان کردستان سهمیه 10 هزار نفری برنامه‌ریزی شده است.

حیدری عنوان کرد: مهارت آموزش مبتنی بر ارتباطات برای نسل جدید در بخش برنامه‌ریزی توسعه و آموزش هوش مصنوعی ارائه می‌شود تا با این آموزش‌ها، دانش‌آموزان مسیر شغلی خود را تعیین و جذب بازار شوند.

مدیرکل امور ارتباطات و فناوری استان کردستان اعلام کرد: وضعیت اکوسیستم فناوری اطلاعات کردستان از لحاظ نیروی کار نسبت به میانگین کشور در حوزه اشتغال و حوزه فناوری اطلاعات و کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیکی یکی از شاخص‌های کسب و کار بوده که از 2 هزار و 367 مورد، هزار و 260 مورد فعال است.

انتهای پیام/484/

دیگر خبرها

  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • طرح اجرای فیبرنوری کشور امسال به اتمام می‌رسد
  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • توسعه ICT سبب نجات کردستان از عقب‌ماندگی می‌شود
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس
  • انتصاب مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • معرفی مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • حمایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند