Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، جواد آقازاده سه شنبه شب در نشست خبری با بیان اینکه در حال حاضر سرطان جزو بیماری‌هایی است که در کشور و استان بیشتر منجر مرگ می‌شود اظهارداشت: این مراکز در شهرستانهای بوکان، مهاباد و سایر شهرهای استان در حال راه اندازی است.

وی با اشاره به ارتقای شاخص های بهداشت و درمان استان در طول سه الی چهار سال گذشته افزود: در حال حاضر استان در شاخص های بهداشت و سلامت در جایگاه هفتم کشوری قرار دارد این در حالی است که چهارسال گذشته استان در رده های آخر کشوری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقازاده ادامه داد: کاهش میزان مرگ و میر نوزادان، مادران باردار، افزایش تعداد تخت های بستری، افزایش تعداد خانه های سلامت، بهداشت و نیز توجه به بحث هتلینگ بیمارستانها و … در طول چهار سال اخیر موجب ارتقای شاخص های بهداشت و سلامت استان شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه در زمینه تامین تخت های بیمارستانی و بستری مشکل داشتیم گفت: امسال هزار تخت بیمارستانی به تعداد تخت های موجود استان افزوده می شود که با افزایش آن شاخص تخت های بستری استان به ۱.۶ که شاخص کشوری است می رسد.

آقازاده اضافه کرد: این در حالی است که شاخص تخت های بستری استان در چهار سال گذشته ۱.۱ بود که با همت و تلاش دانشگاه علوم پزشکی استان این شاخص امروز به ۱.۳ رسیده و تا پایان سال به ۱.۶ می رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به ایجاد و راه اندازی ۱۸۳ خانه بهداشت در استان طی سالهای اخیر افزود: از ۵۳۳ مرکز جامع و پایگاه های سلامت ۱۳۰ مرکز آماده افتتاح و راه اندازی که از این تعداد نیز عملیات اجرایی ۷۰ مرکز در مراکز پایانی است.

وی اضافه کرد: ۱۳۰ مرکز جامع و پایگاه سلامت نیز با میانگین پیشرفت های فیزیکی ۶۵ تا ۹۰ درصد در حال اجرا بودند که به دلیل کمبود منابع اعتباری هنوز نتوانسته ایم به مرحله اتمام و بهره برداری برسانی.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی به سایر فعالیت های این دانشگاه اشاره کرد و افزود: در سطح دانشگاه نیز در بحث هتلینگ اعتبارات را سریعاً جذب کرده و توانستیم وضعیت نامناسب گذشته را بهبود بخشیده و دسترسی مردم به خدمات افزایش داده شد و تجهیزات زیربنایی نیز بهبود یافت.

آقازاده عنوان کرد: ارتقای کیفیت خدمات بیماری‌های غیر واگیر در دستور کار قرار گرفت و با توجه به درصد بالای بیماری‌های روانی از کارشناس‌ها و نیروهای شرکتی استفاده شد و نیروهای شرکتی استخدام شدند.

وی با بیان اینکه در آذربایجان غربی با کمبود تخت‌های آی سی یو مواجه بودیم که به همین سبب افزایش تعداد تخت‌های ویژه را دستور کار قرار دادیم گفت: برای کاهش بار تعداد بیماران بیمارستان مطهری و بخش زنان و زایمان کوثر این بیمارستان با دیگر بیمارستان‌ها از جمله ارتش و صولت و عارفیان و آذربایجان قرارداد بسته شد و برخی از بیماران به این بیمارستان‌ها منتقل شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی بیان کرد: بیمارستان امام خمینی بار عظیمی از بیماران را به دوش می‌کشید ولی تخت و اتاق‌های این بیمارستان محدود بود که به همین سبب توسعه این بیمارستان را در مساحت ۲۰ هزار مترمربع شروع کرده و کلینیکی به نام تدبیر را نیز در نزدیکی بیمارستان امام خمینی و در محل خیابان عمار احداث شده تا با این اقدامات بار بیمارهای بیمارستان امام خمینی را کاهش داده شود و رضایت مردم افزایش یابد.

آقازاده اظهار داشت: در این  برنامه‌های چهار ساله برخی از بیمارستان‌ها را باید راه‌اندازی می‌کردیم که بیمارستان بوکان راه‌اندازی شد و یکسری از بیمارستان‌ها در شهرستان‌های چالدران و پلدشت افتتاح  شد و اشنویه و پیرانشهر نیز شروع‌ شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: ریز گرد های دریاچه ارومیه که با طوفان‌ها و گردبادها از دریاچه ارومیه بلند می‌شوند در سلامتی انسان تأثیر دارد و در بحث بیماری‌های ریوی تأثیر دارد ولی هنوز سرطان را نمی‌توان تأیید کرد و نیاز به تحقیقات بلندمدت وجود دارد.

آقازاده بیان کرد: طرح تحول سلامت شکست نخورده است و باید به دنبال ایجاد منابع درآمد پایدار و کاهش هزینه‌ها بود که از دولت انتظار می‌رود این درآمدهای پایدار را ایجاد کند و بیمه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ۶۰۰ میلیارد تومان بدهی دارند و دانشگاه نیز ۴۲۰ میلیارد به افراد مختلف بدهی دارد که روی‌هم‌رفته تراز این دانشگاه مثبت ۱۸۰ میلیارذ تومان است.

وی تصریح کرد: در زمینه اورژانس هوایی اقداماتی انجام شده و از هلیکوپترهای سپاه، ارتش و هلال‌احمر در موارد ضروری استفاده شد و هفته پیش نیز ۲۰ فروند هلیکوپتر برای مرکز اورژانس کشور خریداری شده که خواستار آن هستیم حتماً یک فروند این هلیکوپتر ها را در اختیار آذربایجان غربی قرار دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی افزود: سال گذشته ۵۰ آمبولانس خریداری و در سطح استان آذربایجان غربی توزیع شد و تا پایان امسال نیز ۵۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اضافه می‌شود و اورژانس هوایی را نیز به جد پیگیر هستیم.

true برچسب ها : جواد آقازاده دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی کلینیک تخصصی فیزیوتراپی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۶۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد «نعمت الله سلطانی» در همدان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ساخت این مرکز در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع در ۶۰۰ متر با ۲ طبقه از سال ۱۳۹۶ آغاز و در اسفند ۱۴۰۲ به پایان رسید. 

محمد مهدی مجذوبی افزود: برای ساخت مرکز خدمات جامع سلامت ، ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شد که با توجه به اینکه ۵۰۰ میلیون تومان را خیر نیک اندیش مرحوم «نعمت الله سلطانی» هزینه کرده بود به نام ایشان نامگذاری شد و مابقی از محل منابع استانی و دانشگاه علوم پزشکی فراهم شد.

در این مراسم از خانواده خیر نیک اندیش مرحوم نعمت الله سلطانی تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج
  • تاکید بر نقش مهم و اثرگذار صداوسیما در اجرای طرح جوانی جمعیت
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستایی ابارش سبزوار
  • آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد «نعمت الله سلطانی» در همدان 
  • افزایش چشمگیر آمار سرطان در استان
  • روزانه ۳ نفر در کهگیلویه و بویراحمد به سرطان مبتلا می شوند
  • فوت یک نفر با مشروبات تقلبی؛ ۶ نفر راهی بیمارستان شدند
  • سرطان روده بزرگ سهم ۱۰درصدی از کل سرطان‌ها دارد