Web Analytics Made Easy - Statcounter

AFC به تشریح زندگی فوتبالی اسطوره پرسپولیس و تیم ملی ایران پرداخته است.

طرفداری- علی کریمی، اسطوره فوتبال ایران امروز 39 ساله شد.

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، در سالروز تولد علی کریمی، اسطوره فوتبال ایران گزارشی منتشر کرده که در زیر می خوانید:

در این هزاره، هواداران فوتبال ایران استعدادهای زیادی را دیدند که در تیم ملی کشورشان درخشیدند اما هیچ کدام از آن ها به شهرت و جایگاه علی کریمی نرسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تکنیک و مهارت بالای دریبل زنی کریمی در کنار عملکرد غیرقابل پیشبینی او باعث شد تا سال 2000 همه به تمجید از او بپردازند. در روزی که او 39 ساله می شود، AFC نگاهی به کارنامه ماردونای آسیا کرده است.

نام: علی کریمی

سن: 39 سال

باشگاه ها: فتح تهران، پرسپولیس، الاهلی دبی، بایرن مونیخ، القطر، استیل آذین، شالکه، تراکتورسازی

تعداد بازی های ملی: 127

تعداد گل ملی: 38

مرد سال آسیا در سال 2004

علی کریمی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا/2000-1999

ظهور ستاره:

پس از آموختن فوتبال در آکادمی نفت تهران و انتقال به تیم همشهری، یعنی سایپا، کریمی برای خود در فتح نامی بدست آورد. باشگاه فتح اکنون وجود ندارد اما همیشه به عنوان تیمی از او یاد می شود که در سال 1996 برای اولین بار به کریمی بازی داد. نمایش های دل انگیز باعث شد تا بلا فاصله او مورد توجه باشگاه های دیگر قرار بگیرد و به نظر می رسید زمان آن فرارسیده تا او چیزهای بزرگتری را بیاموزد.

در سال 1998، پیش از آن که کریمی 20 ساله شود، به باشگاه بزرگ فوتبال ایران، پرسپولیس پیوست. اگر همگان شک داشتند که کریمی می تواند در باشگاه های بزرگ نیز خود را نشان دهد، در سال 2001 او پرسپولیس را ترک کرد و تمام شبهات را از بین برد. کریمی در طی 3 سال حضور در پرسپولیس موفق به بازی کردن در لیگ برتر به عنوان بازیکن پرسپولیس شد و با این تیم موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران شد. علاوه بر این در فصل 2000-1999 او در سطح قاره آسیا نیز عملکرد خوبی داشت و گل او در برابر سوان سامسونگ که باعث شد که پرسپولیس در رده سوم جام باشگاهی در آسیا قرار گیرد.

علی کریمی در تیم الاهلی دبی

درخشش در دبی:

با افزایش درخشش علی، همگان منتظر انتقال او به اروپا بودند اما بر خلاف تمام گمانه زنی ها او تصمیم به رفتن به تیم الاهلی دبی گرفت. این تصمیم باعث شگفتی بسیاری شد و انتقاد های فراوانی علیه او صورت گرفت اما کریمی در تصمیم خود مصمم بود و بهترین ها برای خود را می دانست. او در الاهلی نیز خوش درخشید و به عنوان هافبک برای 4 سال در تیمش موفق به ثمر رساندن 44 گل شد. بهترین فصل حضور کریمی در جمع سرخپوشان الاهلی، فصل 04-2003 بود که او توانست 14 گل به ثمر برساند. این تمام دوران حضور کریمی در الاهلی نبود، او 2 گل مهم تیمش در مقابل الشعب در فينال جام رياست را به ثمر رساند تا الاهلی برای دومين بار در طول سه فصل فاتح اين جام شود. سال 2004 یک سال بسیار خوب برای کریمی بود و در تابستان، اتفاقات بهتری در انتظار او بود.

کریمی در دیدار معروف ایران و کره

در قامت یک اسطوره در تیم ملی ایران:

پس از درخشش در رده باشگاهی، بلا فاصله او به تیم ملی دعوت شد. در سال 1998 او در اولین بازی خود با لباس تیم ملی ایران به مصاف کویت رفت. در بازی‌ های آسیایی در بانکوک اولین گل ملی خود را نیز به ثمر رساند تا سر زبان‌ ها بیفتد. تیم ملی ایران در آن رقابت‌ ها به مدال طلا رسید تا همه از توانایی این بازیکن سخن بگویند. در سال 2004 در جام ملت‌ های آسیا او توانست عملکرد خوبی با تیم ملی ایران داشته باشد و در بازی برابر عمان گلزنی کرد. اوج هنر او در بازی برابر کره جنوبی بود که توانست هت‌ تریک کند. هر سه گل کریمی در این دیدار، اوج هنری که یک فوتبالیست می‌ تواند داشته باشد را نشان می‌داد. هر چند تیم ملی ایران در این تورنمت در رده سوم قرار گرفت ولی کریمی با پنج گل زده توانست به عنوان آقای گل مشترک تورنمت انتخاب شود و در تیم منتخب رقابت‌ ها نیز حضور داشت. نتیجه تمام این‌ها این بود که او در پایان سال به عنوان مرد سال فوتبال آسیا انتخاب شود.

علی کریمی در بایرن مونیخ

بازی در اروپا:

هر چند خیلی از هم دوره‌ای‌ های این بازیکن به اروپا می‌ رفتند ولی خیلی‌ ها می‌ خواستند بدانند که او چه زمانی به اروپا خواهد رفت. در این زمان، تمام پرسش ها این بود که آیا علی کریمی می تواند در اروپا موفق شود یا خیر! همانگونه که انتظار می رفت، در تابستان 2005 رخ داد و کریمی به بایرن مونیخ پیوست. او بعد از علی دایی و وحید هاشمیان به سومین بازیکن ایرانی تبدیل شد که برای این تیم بزرگ آلمانی بازی کرده اند. علی رغم شروع خوب کریمی در بایرن، مصدومیت از ناحیه مچ پا مانع از درخشش بیش از پیش او شد. با این حال او توانست دایی را پشت سر بگذارد و در لیگ قهرمانان اروپا برای تیمش گلزنی کند.

جام جهانی 2006:

او با ایران در جام جهانی در گروه سختی قرار گرفت و کریمی نیز شرایط خوب خود را نداشت و ایران در قعر جدول گروه قرار گرفت. او در بازی با مکزیک و پرتغال برای ایران بازی کرد و در بازی با آنگولا روی نیمکت نشست. 

کریمی در تیم ملی ایران

موجی از شگفتی ها:

در سال 2007 کریمی بایرن مونیخ را ترک کرد و به آسیا بازگشت. دو سال حضور او در بایرن مونیخ هر چند خیلی درخشان نبود ولی فصلی جدید در زندگی فوتبالی او رقم زد و کریمی چیزهای جدیدی آموخت. او بعد از حضوری کوتاه در القطر راهی تیم محبوب خود یعنی پرسپولیس شد. با این حال در سال 2009 بود که او تصمیم گرفت تا به تیم تازه صعود کرده استیل آذین برود که جای تعجب زیادی داشت. کریمی در این تیم 14 گل به ثمر رساند تا این تیم جاه طلب در رده پنجم جدول رده بندی قرار بگیرد. او در سال 2011 باز هم در یک شگفتی دیگر به شالکه رفت و با فلیکس ماگات کار کرد ولی این بار تنها دو بازی برای این تیم انجام داد و برای سومین بار به تیم محبوب خود یعنی پرسپولیس پیوست.

 

بازگشت کریمی به پرسپولیس

خداحافظی اسطوره در اوج:

هر چند خیلی‌ها کریمی را یک بازیکن تمام شده می‌دانستند ولی او در سال‌های پایانی نیز اوج هنور خود را نشان داد. هر چند پرسپولیس در رده دوازدهم قرار گرفت ولی او با زدن 12 گل و ثبت 8 پاس گل عملکرد درخشانی داشت. او همچنین در لیگ قهرمانان نیز برای تیمش گلزنی کرد و این تیم را به دور دوم رساند. عملکرد خوب او باعث شد تا کریمی به تیم ملی ایران نیز دعوت شود و در بازی برابر مالدیو در انتخابی جام جهانی 2014 برای ایران گلزنی کرد. آخرین فصل حضور او در تراکتورسازی رقم خورد. این هشتمین تیم او در 15 سال بازی فوتبال بود. او با درخشش در جام حذفی این تیم را به اولین قهرمانی تاریخ خود رساند تا مارادونای آسیا باز هم هنر خود را نشان دهد.

داستان علی کریمی همواره هیجان زده کردن تماشاگران در چهار کشور مختلف بود و همیشه غیرقابل پیش بینی بودن و انگیزه برای برد در بازی او نهان بود. کاملا به حق او را می‌توان یکی از سمبل‌ های فوتبال آسیا نامید.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۸۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی شرکت ۴۵ هزار نفر در سالروز عملیات بازی‌دراز

براساس پیش‌بینی انجام شده امسال ۴۵ هزار نفر در سالروز بزرگداشت عملیات بازی‌دراز شرکت می‌کنند و آمادگی لازم برای خدمات‌رسانی به زائران وجود دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، جلسه هماهنگی و آمادگی کمیته بهداشت و درمان ستاد بزرگداشت شهدای عملیات غرورآفرین بازی‌دراز و یادواره شهید شیرودی با حضور مسئولان استانی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد.

قباد محمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در این نشست اظهار داشت: از سپاه پاسداران سربلند که با عملیات غرورآفرین علیه رژیم صهیونیستی موجب افتخار هر ایرانی در هر نقطه‌ای از جهان شد سپاسگزاریم.

وی عنوان کرد: عملیات غرورآفرین بازی‌دراز نماد مقاومت مردم استان کرمانشاه است و نشان دهنده بزرگترین ایثارگری‌ها و اقدامات شجاعانه توسط مردم استان در جنگ تحملی است و برگزاری این همایش بزرگ یادآور مقاومت جانانه مردم استان در برابر دشمن است.

محمدی گفت: در حوزه بهداشت و درمان ،سلامت افراد شرکت کننده در این همایش عظیم بسیار حائز اهمیت است و مهمترین نکته این است که عوامل مختلف بهداشتی درمانی فعال و مستقر در مسیر همایش از هماهنگی لازم برخوردار باشند.

وی افزود: علاوه بر داشتن هماهنگی لازم، جانمایی مراکز امدادی در مسیر مهم است که مسئولیت اصلی آن با سپاه حضرت نبی اکرم استان(ص) است که باید در این خصوص همراهی و همکاری لازم صورت گیرد.

محمدی بیان کرد: باید ظرفیت ذخیره خون و فرآورده های خونی در شبکه های قصرشیرین، سرپل ذهاب، دالاهو، کنگاور و اسلام آباد غرب افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: سازمان‌های بیمه‌گر نیز در زمان برگزاری همایش جهت ارائه خدمات لازم به بیماران و مصدومین باید همکاری لازم را داشته باشند.  

منصوری، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه، افزود: همایش بزرگ سالگرد شهدای بازی دراز و شهید شیرودی در روزهای 13 و14 اردیبهشت ماه  برگزار می‌شود و طی این دو روز همه نیروهای امداد و درمان و بهداشتی در حالت آماده‌باش هستند و پیش بینی می‌شود امسال 45 هزار نفر از سراسر کشور در این مراسم شرکت کنند.

وی عنوان کرد: بیمارستان‌های شهرستان های کنگاور، صحنه، سنقر، هرسین، اسلام آبادغرب، گیلانغرب، سرپل ذهاب و قصرشیرین و بیمارستان‌های کرمانشاه در روزهای برگزاری این مراسم در حالت آماده‌باش کامل خواهند بود.

ئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه، گفت: باید سعی کنیم کیفیت برگزاری مراسم را هر سال بهتر کنیم، سازمان بسیج جامعه پزشکی استان آمادگی کامل برای ارائه خدمات لازم را به شرکت کنندگان در این همایش دارد و پست‌های امدادی در مسیر پیاده‌روی مستقر خواهند شد، همچنین تیم سیار نیز این همایش باشکوه را پشتیبانی می‌کنند.

قلعه سفیدی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در این نشست، اظهار داشت: اقدامات و هماهنگی‌های لازم در خصوص ارائه خدمات امداد و نجات، اورژانس و مدیریت و انتقال مصدومین و بیماران در همایش سالگرد عملیات غرورآفرین بازی‌دراز توسط اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: علاوه بر آمبولانس‌ها و موتورلانس‌های در نظر گرفته شده دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد اورژانس هوایی جهت اعزام و انتقال مصدومین احتمالی مستقر خواهند شد.

قلعه‌سفیدی گفت: در طول مسیر از ورودی شهرستان کنگاور تا محل یادمان در محل‌های مشخص شده آمبولانس‌ها استقرار خواهند داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولین جام ۱۲۰ سال بعد از تاسیس به سبک مارادونای فقید؛ چگونه لورکوزن با کنارزدن بایرن مونیخ فاتح بوندس لیگا شد؟
  • نتیجه ۳ بر صفر عالی است/ کارمان را انجام دادیم!
  • اوسمار:کاری که باید برای صدرنشینی می کردیم انجام دادیم/ در جام حذفی از تمام نفرات استفاده می کنم
  • اوسمار: نتیجه ۳ بر صفر عالی است
  • دور دنیا به ‌صرف قهوه!
  • تولد آقای خاص جدید: مورینیو چیه، موسینو داریم!‏
  • شمسایی: از آمادگی خوبی برای رسیدن اهدافمان برخورداریم
  • ببینید | سالروز تولد استاد دکتر سیدعلی موسوی
  • پیش‌بینی شرکت ۴۵ هزار نفر در سالروز عملیات بازی‌دراز
  • هیئت مدیره استقلال جای گرفتن کیت و بلیت بازی نیست!