Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@22:50:15 GMT

حوزه بیش از پیش باید پاسخگوی مطالبات دینی مردم باشد

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۰۸۵۴۲

حوزه بیش از پیش باید پاسخگوی مطالبات دینی مردم باشد

آیت الله شبیری زنجانی گفت: طلاب و روحانیون معظم حوزه‌های علمیه علاوه بر تقوایی که دارند باید دو مساله مهم علم و اخلاق را توامان با هم به جلو ببرند و در هر دو به کمالات برسند.

به گزارش ایسنا، آیت الله سیدموسی شبیری زنجانی در دیدار مدیر حوزه‌های علمیه ضمن تقدیر از تلاش‌های آیت الله اعرافی در مدیریت حوزه اظهار کرد: یکی از مسلّمات جامعه این است که رفتار کسانی که لباس روحانیت را بر تن دارند در اعتقادات مردم تاثیر دارد و اگر رفتار این قشر مطابق با فرامین الهی، سنت نبوی و مرضی ملت نباشد، افراد به دین بی‌اعتقاد می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تا وقتی طلبه معمم نشده ممکن است، بگویند این شخص مثل بقیه افراد جامعه یک فرد عادی است، اما وقتی که معمم شد در نظر مردم رسماً یک روحانی است و رفتارش مورد توجه آن‌ها است، در این شرایط مردم از او توقع دارند که هم از نظر تقوی ممتاز باشد و هم از نظر علم و اخلاق یک سر و گردن از بقیه بلندتر باشد.

این مرجع تقلید تاکید کرد: اگر روحانی واجد این شرایط باشد در جامعه مورد تکریم و تعظیم قرار می‌گیرد والا جایگاه خود را در بین مردم از دست خواهد داد.

وی تصریح کرد: وقتی طلبه می‌تواند در جامعه موثر باشد که مردم او را قبول داشته باشند والا نمی‌تواند کاری انجام بدهد و در نشر معارف الهی موفق نخواهد بود.

آیت الله شبیری زنجانی با تکیه بر این استدلال از طلبه‌ها خواست تلاش کنند تا اموری را که مورد رضایت خداوند و سفارش معصومین علیهم‌السلام است و مردم نیز همین‌ها را از این قشر توقع دارند به درستی انجام بدهنداو گفت . باید در این مسیر از خداوند متعال و اولیای الهی هم کمک بگیریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحولات اخیر حوزه‌های علمیه از تلاش های آیت الله اعرافی تقدیر کرد و گفت: اینکه حوزه امروز در ابواب فقهی جدید و مسائل مستحدثه در حال برنامه‌ریزی و ورود است، اقدام بسیار ارزشمند و بجایی است، چرا که امروز حوزه بیش از پیش باید پاسخگوی مطالبات دینی مردم باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۸۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محفل امام حسنی‌ها، عشق مردم به شعائر دینی را نشان داد

رئیس‌ مجلس‌شورای اسلامی گفت: برپایی بزرگ‌ترین رویداد قرآنی کشور با حضور و اجتماع باشکوه قرآن‌دوستان در برنامه «محفل قرآنی امام حسنی‌ها(ع)» در استادیوم آزادی تهران جلوه‌ای درخشان از عشق و ارادت ملت موحد و خداجوی ایران‌ اسلامی به کتاب‌ الهی را در تاریخ ثبت کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی با اشاره به برگزاری محفل قرآنی در ورزشگاه آزادی تهران نوشت: برپایی بزرگترین رویداد قرآنی کشور با حضور و اجتماع باشکوه قرآن‌دوستان در برنامه «محفل قرآنی امام حسنی‌ها (ع)» در استادیوم آزادی تهران جلوه‌ای درخشان از عشق و ارادت ملت موحد و خداجوی ایران اسلامی به کتاب الهی و شعائر دینی را در تاریخ ثبت و به یادگار گذاشت.

متن پیام قدردانی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس از دست‌اندرکاران بزرگ‌ترین رویداد قرآنی کشور به شرح زیر است:

«بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

برپایی بزرگ‌ترین رویداد قرآنی کشور با حضور و اجتماع باشکوه قرآن‌دوستان در برنامه «محفل قرآنی امام حسنی‌ها (ع)» و در روز ولادت باسعادت آن حضرت در استادیوم آزادی تهران، جلوه‌ای درخشان از عشق و ارادت ملت موحد و خداجوی ایران‌اسلامی به کتاب الهی و شعائر دینی را در تاریخ ثبت و به یادگار گذاشت.

قرآن کریم باعث نشاط و طراوت دل‌ها، دریای بی‌انتهای معرفت و کلید هدایت و تربیت افراد و جوامع به‌سوی کمال و نیل به ارزش‌های اخلاقی و انسانی است.

قرآن برترین و ماندگارترین اثر آسمانی و جاودانه‌ترین پیامی است که خداوند برای هدایت بشر بر بهترین بنده خویش نازل و این کتاب نورانی را به‌عنوان شفاء و رحمت برای مؤمنین معرفی فرمود و چه‌بسیار مشکلات و سختی‌ها که به برکت تمسک به قرآن به گشایش و خیر و رحمت منتهی شده است.

ضمن تجلیل از شرکت‌کنندگان در این جشن و آئین معنوی و تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران، برنامه‌ریزان و کلیه عوامل اجرایی که در برگزاری این اتفاق و رویداد مبارک نقش‌آفرینی کردند، امیدوارم با استعانت از فیوضات و انس و الفت با این کتاب آسمانی، در مسیر روشن رستگاری و سعادت زندگی دنیوی و اخروی گام برداریم.»

کد خبر 739703

دیگر خبرها

  • نمایندگان منتخب مشهد باید پاسخگوی رای باکیفیت مردم مشهد باشند 
  • حفاظت از محیط زیست؛ آموزه ای دینی وتوصیه بزرگان است
  • محفل امام حسنی‌ها رویکردی جدید از احساسات مردم درمناسبت‎های مذهبی
  • «محفل امام حسنی ها» توطئه ها و تبلیغات دشمن را خنثی کرد
  • نیروی انتظامی ضمن برخورد با برهم زنندگان نظم، مأمور به محبت و رحمت است
  • برنامه‌های مجمع دینی احیای فضیلت به‌ مناسبت شب های قدر
  • محفل امام حسنی‌ها، عشق مردم به شعائر دینی را نشان داد
  • مدیریت‌شهری قزوین پاسخگوی آب‌گرفتگی شهرک دانش باشد
  • پیشرفت در جامعه دینی بدون بستر فرهنگ ممکن نیست
  • تامین آب پایدار به یکی از چالش‌های اساسی کشور تبدیل شده است