Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی گفت: استان ما در طرح تحول سلامت از برترین های کشور بود و تصمیم داریم یکی از ۳ استان شاخص در سال جاری باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، جواد آقازاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی عصر دیروز (16آبان) در نشست خبری با خبرنگاران گفت: سابق بر این هر چند ماه یک نشستی با رسانه داشتیم که تاخیر در دیدار مجدد با توجه به شرایط دانشگاه و اینکه تصیم گرفته بودیم به جای صحبت کار کنیم و سپس در خدمت رسانه ها باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی، تصریح کرد: استان در برنامه های طرح تحول سلامت، جز برترین های کشوری انتخاب شده است ولی متاسفانه در گذشته بیمارستان های ما از نظر هتلینگ وضعیت بدی داشتند که توانستیم در این زمینه برنامه های خوبی را اجرایی کنیم.

آقازاده اظهار کرد: در میان مدت، باید پروژه هایی را اجرایی می کردیم که زیرساخت های آینده باشند که از احداث خانه های بهداشت، محل اسکان پزشکان و مرکز جامع خدمات بهداشتی شروع کردیم و در یک سال ۱۸۳ خانه بهداشت ایجاد شد و دسترسی مردم به خدمات بهداشتی افزایش یافت.

به گفته وی، در مناطق حاشیه نشین استان نیز، ۴۵۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی، در سطح‌کشور برای اولین بار در این حوزه ورود پیدا کرد و حالا این طرح با دستور وزیر بهداشت، در کل کشور اجرایی خواهد شد.

آقازاده اظهار کرد: برای افزایش دسترسی مردم، از ۵۳۳ مراکز جامع بهداشتی که برنامه ریزی شده بود، ۷۰ مرکز به اتمام رسیده و ۱۳۰ مرکز  بهداشتی در حال حاضر با کمبود اعتبار مسکوت مانده و‌ما بقی در حال ساخت است که پیشرفت فیزیکی بین ۶۵ تا ۹۰ درصد دارا هستند.

وی گفت: توانستیم با سرعت تخت های ویژه زایمان طبیعی و آی سی یو را افزایش دهیم و با ایجاد مرکز جامع خدمات مادران، ترویج زایمان طبیعی را داشتیم که با استقبال خوبی مواجه شدیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ، اضافه کرد: در برنامه های میان مدت، تلاش شد کلینیک هایی در ۱۶ شهرستان ها ایجاد شود که آماده بهره برداری  هستند، ضمن آنکه ما در استان اتاق های عمل زیرزمینی نداشتیم که به عنوان پدافند غیرعامل، در دی کلینیک  تدبیر این امر محقق شده است.

آقازاده گفت: تا آخر امسال یک هزار تخت در استان افزایش پیدا خواهند کرد و این امر نیز، شاخص تخت استان را از  ۱.۱ تخت به ازا هزار نفر تا آخر امسال به ۱.۶ تخت به ازا هزار نفر خواهد رسید.

وی درباره نبود برخی بیمارستان های تخصصی در استان نیز گفت: احداث بیمارستان های سوانح و سوختگی، بیماری های غیر واگیر  در ابتدای جاده سرو تحت عنوان دهکده سلامت، جز برنامه های دراز مدت ما است.

آقازاده، اظهار کرد: امسال ۵۷ نفر هیئت علمی جذب کرده ایم که شاخص استان را از ۱ به ۱۳ دانشجو به ۱ به ۱۱ رساند.

 

پایان پیام/322

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۸۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس

سید ابوالفضل هاشمی اصل ضمن گرامیداشت هفته سلامت با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه «جهاد تبیین»، این ایام را فرصتی مناسب در راستای معرفی دستاورد‌های حوزه سلامت دانست.

او با اعلام آمادگی افتتاح ۳۶ پروژه بهداشتی، درمانی، به متراژ ۱۱ هزار و ۱۳۰ متر مربع با اعتبار بالغ بر ۲۸۰ میلیارد تومان در هفته سلامت امسال گفت: رفع چالش‌های پروژه‌های عمرانی سلامت‌محور، از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان دانشگاه است که با هدف توسعه زمینه‌های دسترسی عمومی به خدمات این حوزه به صورت ویژه در حال پیگیری است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به نقش تاثیرگذار توسعه، ارتقا و نوسازی زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان در ارائه هر چه بهتر خدمات بهداشتی درمانی به مراجعان گفت: امید است با بهره‌برداری از این پروژه‌ها در هفته سلامت، بتوانیم گام‌های موثری در پیشبرد اهداف حوزه سلامت فارس برداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایری کرمانشاه
  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»
  • تاکید بر نقش مهم و اثرگذار صداوسیما در اجرای طرح جوانی جمعیت
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی
  • آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد «نعمت الله سلطانی» در همدان 
  • به زودی، واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس کودکان هرمزگانی