Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور کمبود اعتبارات را از جمله موانع اجرایی کردن سند هوافضا عنوان کرد و گفت: در این راستا سازمان مدیریت قول مساعد برای رفع این مشکل را داده است.

به گزارش ایسنا، دکتر منصور کبگانیان در حاشیه جلسه نود و نهم شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی تکمیل نهایی گزارش اجرایی سازی سند جامع هوافضای کشور را از موضوعات اصلی مطرح در این جلسه عنوان کرد و افزود: این سند از جمله اسناد بسیار مهم شورای انقلاب فرهنگی محسوب می‌شود و در این جلسه با وجود ارائه گزارش نهایی وزارت علوم و پژوهشگاه هوافضا، مجموعه گزارش‌های اجرایی سازی سند هوافضا نیز تکمیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کبگانیان با اشاره به دستاوردهای حوزه هوافضا، به نگرانی‌ها، پیشنهادات و آسیب‌های حوزه هوافضا اشاره کرد و یادآر شد: برای اجرایی سازی سند هوا و فضا به هماهنگی‌های بیشتری نیاز داریم که برای این منظور به دستور رئیس جمهور کمیته مشترک رصد و نظارت بر اجرایی سازی این سند ایجاد شده است.

به گفته وی این کمیته متشکل از مرکز ملی فضایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شورای عالی انقلاب فرهنگی دانست.

دبیر شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، کمبود بودجه را از جمله موانع اجرایی سازی سند هوافضا عنوان کرد و ادامه داد: در این جلسه نماینده سازمان مدیریت قول مساعد داد تا برنامه‌هایی را در سه بخش مختلف برای حوزه هوافضا ارائه دهد تا مساله کمبود بودجه که مورد گلایه دستگاه‌های مربوط است، مرتفع شود.

وی با تاکید بر اینکه بخش بسیاری از این پیش‌بینی‌ها در برنامه ششم توسعه دیده شده است، خاطرنشان کرد: در این برنامه بر استفاده از بودجه‌های موجود تاکید شده است ضمن آنکه کمبود بودجه این حوزه نیز با کمک سازمان مدیریت و مسئولین مربوط مرتفع شود.

دبیر شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با اشاره به تناقض‌های موجود در گزارش‌های ارائه شده در سند هوافضا گفت: گزارش‌های متناقض ارسال شده تلفیق خواهد شد و در حضور روسای قوا در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می‌شود تا این گزارش کامل و به تصویب برسد.

کبگانیان با تاکید بر اینکه اسناد مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی رها نمی‌شوند، اظهار کرد: کلیه اسناد مصوب این شورا رصد می‌شوند و اگر روند اجرا کند شود شورای عالی انقلاب فرهنگی به دستگاه‌های مربوط تذکر می‌دهد تا اسناد مصوب، آرام آرام اجرایی شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۸۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم نظارت مستمر بر اجرای مناسب پروژه‌های مشارکتی در شهر اصفهان

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با تاکید بر ضرورت نظارت مستمر این سازمان بر روند اجرایی پروژه‌های مشارکتی گفت: زمانی که بخش خصوصی توانمند و شایسته برای مشارکت در پروژه‌های خاصی همچون احداث پارکینگ مکانیزه وارد می‌شود، کیفیت و کارایی پروژه‌های مشارکتی ارتقا خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسعود حیدری در بازدید سیدمرتضی حسام‌نژاد معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان از شرکت مجری و سرمایه‌گذار پروژه اداری، تجاری و پارکینگ مکانیزه میدان شهدا در منطقه صنعتی مبارکه اظهار کرد: استفاده از ظرفیت، دانش فنی و توان اجرایی این شرکت به‌منظور اجرای این پروژه ویژه حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه این پارکینگ، بزرگترین پارکینگ مکانیزه عملیاتی و اجرایی کشور محسوب و با مشارکت بخش‌خصوصی در شهر اصفهان احداث می‌شود، اضافه کرد: این بازدید برای بررسی توان فنی و اجرایی سرمایه گذار احداث پارکینگ مکانیزه انجام شد. در این بازید معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان نیز از نظر فنی و اجرایی تیم فنی و طراحی مجموعه از جزئیات ساخت پارکینگ مکانیزه بازدید میدانی به‌عمل آورد.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با تاکید بر ضرورت نظارت مستمر این سازمان بر روند اجرایی پروژه‌های مشارکتی افزود: زمانی که بخش خصوصی توانمند و شایسته برای مشارکت در پروژه‌های خاصی همچون احداث پارکینگ مکانیزه وارد می‌شود، کیفیت و کارایی پروژه‌های مشارکتی ارتقا خواهد یافت.

حیدری با اشاره به استفاده روزافزون شهروندان از خودروهای شخصی و وسایل نقلیه برای انجام امور روزانه و تردد در سطح شهر اظهار کرد: سالهاست که مردم، اهالی منطقه و کسبه میدان شهدا در مرکز شهر اصفهان، به‌واسطه کمبود فضای کافی برای پارک خودروها در رنج هستند، به نحوی که نبود جای پارک، مردم را وادار می‌کند خودروی خود را در کوچه‌ها و خیابان‌های اطراف پارک کنند.

حیدری افزود: بر همین اساس شهرداری اصفهان پس از بررسی منطقه و ارزیابی توان فنی سرمایه‌گذاران مختلف، برای ساخت یک پارکینگ مناسب، محلی را در هسته مرکزی شهر انتخاب و تصمیم به احداث یک مجتمع اداری، تجاری و پارکینگ مکانیزه در میدان شهدا گرفت تا ضمن رفع مشکل پارک خودرو اهالی و کسبه، از ترافیک و شلوغی در سطح شهر کاسته شود.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با اشاره تاکید شورای عالی این سازمان مبنی بر اجرای هرچه سریع‌تر این پروژه اضافه کرد: طی این بازدید، مشخص شد که سرمایه‌گذار و مجری این پروژه به لحاظ فنی هیچ کمبودی در انجام آن ندارد.

وی تاکید کرد: سرمایه‌گذار و مجری پروژه اداری، تجاری و پارکینگ میدان شهدا، یک مجموعه دانش‌بنیان، جوان و کارآزموده، با ظرفیت تولید پارکینگ مکانیزه و تمام اتوماسیون و بسیار دقیق و حرفه‌ای است که یکی از ۲۰ شرکت برتر دانش‌بنیان کشور و نماینده ایران در نمایشگاه اکسپوی دبی بوده است و در میان ۲۰۰ شرکت برتر کشور قرار دارد.

به گزارش ایمنا، پروژه اداری، تجاری و پارکینگ میدان شهدا، شامل احداث مجموعه اداری و تجاری به میزان ۲۱۰۰ متر مربع و ۳۵۰ پارکینگ مکانیزه است.

کد خبر 750832

دیگر خبرها

  • بهسازی آسفالت آرامستان بهشت معصومه (س) قم
  • لزوم نظارت مستمر بر اجرای مناسب پروژه‌های مشارکتی در شهر اصفهان
  • چرا متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین اجرایی نشد؟ | مابه‌التفاوت واریز خواهد شد
  • محوطه سازی و سنگ فرش کوچه‌ها و معابر روستای مرزانک
  • گلایه کارکنان از متوقف شدن اجرای طرح عقد قرارداد مستقیم با نیرو‌ها در برخی از شرکت‌ها
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم/ ما به قله نزدیک شده ایم
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شاهدیه
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شهر شاهدیه یزد
  • اجرای نقشه تحول بنیادین آموزش و پروش یک تکلیف ملی است