Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراغه - ایرنا- عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم حفظ وحدت بین ملت های مسلمان گفت: ارتباطات و تعاملات فرهنگی نقشی تاثیرگذار و حیاتی در ایجاد اتحاد و همبستگی بین امت اسلامی دارد و باید اهتمام بیشتری در این زمینه انجام شود.

آیت الله محمدتقی پورمحمدی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اشاره به رهاوردهای فرهنگی سفر اخیر خود به ترکیه، افزود: نقش تعاملات فرهنگی در تبیین و ترویج آموزه های اسلام ناب محمدی (ص) به ویژه در کشورهای منطقه از جمله ترکیه که اشتراکات فرهنگی بسیاری با کشورمان دارد، حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: 25 میلیون علوی در ترکیه زندگی می کنند که همگی آنان معتقد به قرآن و عترت بوده و در برخی مسائل و جزئیات اختلاف نظری و یا عملی با سایر شیعیان دارند و این امر با ارتباطات و تعاملات فرهنگی و مذهبی قابل رفع است.
وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت اتحاد و همگامی امت اسلامی در عصر حاضر، همدلی و همفکری با برادران اهل سنت و علویان ترکیه از اهمیت ویژه ای برخودار است.
وی در مورد سفر فرهنگی و تبلیغی خود به ترکیه گفت: این سفر به دعوت موسسه 'کوثر' استانبول و با تاکید روحانیون و علمای این دیار و برای شرکت در برنامه های فرهنگی و مذهبی ویژه اربعین حسینی و دیدار با علمای شهر استانبول انجام شد.
آیت الله پورمحمدی افزود: در این سفر از موسسه فرهنگی کوثر، ساختمان جدید و در حال احداث زینبیه و مسجد معظم بازدید و با شخصیت های مختلف فرهنگی و علمی از جمله شیخ صلاح الدین اوزگوندوز از علمای بزرگ شیعیان و شیخ قدیر آکاراس رئیس اتحادیه علمای ترکیه دیدارهای فرهنگی انجام شد.
وی ادامه داد: در این دیدارها بر لزوم وحدت با برادران اهل سنت و علوی و نیز اهمیت اتحاد بین جریان های مختلف شیعی تاکید شد.
وی با اشاره به نقش ارتباطات علما برای نزدیکی و همبستگی بین امت اسلامی اضافه کرد: در گذشته علما و شخصیت هایی از جمله مرحوم آیت الله بروجردی، شیخ محمود شلتوت، شیخ عبدالمجید سلیم، شیخ محمدحسین کاشف الغطا، امام راحل و امروز نیز رهبر معظم انقلاب نقش مهمی در تعاملات و ارتباطات اسلامی داشته اند و اکنون نیز حرکت تقریب اسلامی با محوریت علما و دانشمندان باید تداوم پیدا کند.
آیت الله محمد تقی پورمحمدی هم اکنون عضو مجلس خبرگان رهبری بوده و سابقه فرماندهی سپاه اردبیل در دوران جنگ ایران و عراق، امامت جمعه شهرستان های جلفا و اهر، مدیر کلی سازمان تبلیغات استان آذربایجان شرقی و مدیریت حوزه علمیه تبریز را در کارنامه خود دارد.
هم اکنون نیز کلاس های دروس خارج فقه در آذربایجان شرقی و نیز کلاس های دروس این استاد در حوزه های علمیه در قالب فایل های صوتی و به زبان ترکی آذری در کانال تلگرامی به آدرس https://t.me/pourmohammadimt در اختیار مسلمانان کشورهای منطقه از جمله آذربایجان و ترکیه قرار می گیرد.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**تنظیم:عیسی عطاپور**انتشار: عزیزی راد
3077/7487/518

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۸۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی و نقد «گفتمان و سیاست فرهنگی دولت»

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سلسله‌نشست‌های بررسی و نقد «گفتمان و سیاست فرهنگی دولت» به مناسبت اولین سالگرد درگذشت دکتر عماد افروغ از سوی دبیرخانه جایزه زنده‌یاد دکتر عماد افروغ (ویژه نقد و سیاستگذاری فرهنگی) برگزار می‌شود.

اولین نشست از این مجموعه یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ از ساعت ۱۴ تا ۱۶ با حضور مصطفی زالی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران، حبیب رحیم‌پور ازغدی، پژوهشگر فلسفه و اسماعیل نوده فراهانی، کارشناس ارشد دفتر مطالعات فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

مهدی اکبری گلزار دبیری این نشست را بر عهده دارد.

علاقه‌مندان به حضور در این نشست می‌توانند به نشانی خیابان ولیعصر، پایین‌تر از میدان ولیعصر، خیابان دمشق، شماره ۹، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات مراجعه کنند.

این نشست از نشانی زیر پخش خواهد شد:

https://www.skyroom.online/ch/ricac/research

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تهران به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان است
  • روش‌های ارتباطی موثر در فروش: کلیدی برای موفقیت تجارت
  • تعاملات میان نمایش‌خانگی و صداوسیما به خوبی پیش می‌رود
  • کردستان مظهر اتحاد، برادری، همبستگی و وحدت اسلامی است
  • ویژه برنامه 24 ساعته در خصوص شهدای خبرنگار در فلسطین
  • تعاملات رو به رشد میان صداوسیما با شبکه نمایش‌خانگی
  • رئیسی: شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم تاسیس شود
  • بررسی و نقد «گفتمان و سیاست فرهنگی دولت»
  • افزایش تعاملات ایران و کره‌جنوبی در حوزه ارتباطات
  • افزایش تعاملات فناورانه ایران و کره‌جنوبی در حوزه ارتباطات