Web Analytics Made Easy - Statcounter

نروژ ترکیب فوق العاده ای از شگفتی های فرهنگی، طبیعی و جاذبه های توریستی به بازدیدکنندگانش پیشنهاد می دهد. از شهر بین المللی اسلو گرفته تا قله های کوهستانی پوشیده با برف و آبدره های عمیقش، در سرزمین خورشید نیمه شب و چراغهای شمالی خیره کننده، هیچ پایانی بر انتخاب گردشگرانِ سفر به نروژ وجود ندارد. گشت و گذار در کشور، آسان است و سیستم حمل و نقل آن برخی از بهترین مناظر، یا با ریل یا با کشتی های بخاری ساحلی، را پیشنهاد می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نروژ یکی از ثروتمندترین ملیت هاست و به نظر می رسد موزه های جذابی درباره هر جنبه مهم از تاریخ فرهنگی و اجتماعی اش داشته باشد که از وایکینگ ها گرفته تا دریانوردی و ماهیگیری را به اندازه هنر و سرگرمی پوشش می دهد. نروژ، همچنین دارای سرمایه غنی از مناظر باشکوه است؛ از آبدره های خیره کننده گرفته تا یخچال ها و کوهستان های باشکوهش که بسیاری از آنها، به سادگی توسط توریستها قابل دسترسی اند. با همگردی همراه باشید برای آشنایی با جاذبه های گردشگری نروژ.

مسیرهای ریلی خوش منظره

برای دیدن حومه شهر نروژ، راهی بهتر از قطار وجود ندارد. اگر چه، برای چنین کشور کوهستانی ای، خطوط ریلی نروژ مسافتی بیش از 2000 مایل را پوشش می دهند که این مسیر، 775 تونل و بیش از 3000 پل را در بر می گیرد. بهترین مسیرهای خوش منظره از اسلو شروع می شود و خط آهن برگن را در بر می گیرد که این خط آهن نیز تمام فلات کوهستانی Hardangervidda را پوشش می دهد. دیگر مسیرهای قابل توجه عبارتند از: خط آهن Dovre از اسلو تا تروندهایم با خط فرعی Rauma بین دمیس و Åndalsnes و خط آهن مشهور Ham، شیب دارترین خط آهن دنیا. شبکه ریلی نروژ مواردی از قبیل قطارهای بخاری کلاسیک، سفرهای قطاری گران و سه چرخه های ریلی پدالی، برای استفاده در خطهای ریلی دورافتاده را پیشنهاد می دهد.

 Hurtigruten

سیستم کشتیرانی Hurtigruten، از زمان ثبت آن در سال 1893، به عنوان یک مسیر ارتباطی ضروری بین گوشه های دورافتاده کشور استفاده می شود. اگر چه به طور نوستالژیک از کشتی های بخاری Hurtigruten یاد می شود ولی کشتی های مدرن آن می توانند بار و مسافر را به طور منظم جابجا کنند که به شدت بین توریست ها در سفر به نروژ محبوب است. یکی از 11 کشتی ناوگان هر روز برگن را ترک می کند، تا Kirkenes می رود و طی 12 روز با سرعت 15 گره برمی گردد؛ در طول مسیر، در گیت های جذاب و بی شمار زیادی توقف می کند که شما می توانید از این گیت ها این کشور فوق العاده را کاوش کنید.

ناحیه Geirangerfjord

ناحیه Geirangerfjord در شمال Ålesund که بخشی از شبکه دیدنی و جذاب Fjord Norway است و در راس فهرست سازمان میراث جهانی یونسکو قرار دارد، برخی از بهترین مناظر نروژ را پیشنهاد می دهد که در سفر به نروژ باید از آن بازدید کرد. ناحیه Geirangerfjord، در امتداد شرقی Sunnylvsfjord، برخی از زیباترین نماهای کشور را به تصویر می کشد. یکی از بهترین مناظر، از قله Dalsnibba در ارتفاع 4,905 فوتی قابل رویت است، تصاویری از کوههای اطراف و ناحیه Geirangerfjord که در آن پائین قرار دارد، به شدت نفسگیر است. قایقهای گردشگری و تورهای زیادی موجودند، ولی اگر مشغول رانندگی هستید، مطمئن شوید جاده عقاب ها با 11 پیچ یو شکلش را انتخاب کرده اید که مناظر فوق العاده ای دارد.
نشانی: 6216 Geiranger

شفق قطبی شمال

بخش بزرگ و قابل توجهی از نروژ شمالی در میان دایره قطب شمال بنا شده است و همین موضوع، دو مورد از محبوبترین جاذبه های توریستی نروژ را تامین می کند. اولی، خورشید نیمه شب (Midnight Sun) ، تجربه و منظره ای زیباست. در طول ماههای تابستانی همراه با بلندترین روز سال، این نواحی روزهای بی شماری را تجربه می کنند؛ روزهایی که خورشید خیال غروب کردن ندارد! البته، در زمستان، این Aurora Borealis (معروف به چراغهای شمالی) است که توجه همگان را به خود جلب میکند. این پدیده زمانی اتفاق می افتد که ذراتی که به صورت الکتریکی توسط خورشید باردار شده اند، در میدان مغناطیسی زمین گیر می افتند و اثرات نوری چشمگیری در اتمسفر یونیزه شده و در ارتفاع 40 و 620 مایلی ایجاد می کنند و با کمانهای نورانی آبی، هاله ها و تشعشعات درخشان آفتاب که در حرکت ثابتند، به آسمان سرزندگی می بخشند که همه ساله جمعیت زیادی را وادار به سفر به نروژ می کند.

 روز ملی

روز قانون اساسی نروژ که به روز ملی شناخته می شود در 17 می هر سال جشن گرفته می شود و در واقع بزرگداشت جدایی نروژ از دانمارک در سال 1814 می باشد. این روز به شدت رنگی برای نروژی ها همان اندازه اهمیت دارد که 4 جولای برای مردم آمریکا. بهتر از همه، اهمیتی ندارد که در آن زمان کجای کشور هستید زیرا اجتماعاتی با هر اندازه این مناسبت را با صفوفی رنگی از بنرها، پرچم ها و نوارهای رنگی جشن می گیرند. بزرگترین جشن در اسلو اتفاق می افتد جایی که جمعیت های زیادی درKarl Johans gate، خیابان اصلی شهر، صف می کشند تا رژه بیش از 100 مدرسه و گروههای مارش را ببینید. مکان دیدنی دیگر میدان قصر سلطنتی اسلو استکه در سفر به نروژ باید از آن ها بازدید کرد؛ به خصوص به خاطر نظر اجمالی به خانواده سلطنتی. در طول روز، کنسرتها و فعالیتهای زیادی، شامل مسابقات قایقرانی و نمایش آتش بازی بزرگ در این ناحیه انجام می شود.

 شهر Lillehammer

Lillehammer که در بالای دریاچه Mjøsa و در انتهای جنوبی دره Gudbrandsdal قرار دارد، یکی از مناطق به شدت شناخته توریستی است که در تمام سال مشتریان خودش را دارد که قصد سفر به نروژ میکنند. در تابستان، جذابیتش به خاطر پارک مالهاگن است؛ موزه ای در فضای باز شامل بیش از 100 ساختمان تاریخی از خانه های رعیتی قرن 18 گرفته تا کارگاهها و کلیساها. دیگر سرزمین مورد توجه Peer Gynt's Cottage است. گفته می شود این ناحیه که قدمت آن به اوایل دهه 1700 برمی گردد، خانه نمونه اولیه قهرمان مشهور هنریک ایبسن بوده است. زمانی که برف می بارد، این ناحیه به شدت درخشان می شود. فهرست فعالیتهای زمستانی این ناحیه که میزبان بازیهای المپیک زمستانی 1994 بوده، بی پایان است: اسکی، کرلینگ، سورتمه سواری، 300 مایل از مسیر اسکی کشورهای نوردیک (کشورهای شمال اروپا و اقیانوس اطلس) و مراکز اسکی آلپی.
نشانی: 2601 Lillehammer

مسیر اقیانوس اطلس

جاده اقیانوس اطلس-یکی از 18 مسیر توریستی ملی در نروژ نه تنها یک خط ارتباطی ضروری برای مارپیچ جزایر کوچکیست که به آنها خدمات رسانی می کند بلکه عاشقانه ای برای ماهیگیران، علاقمندان به شیرجه و بازدیدکنندگانیست که می خواهند تا حد مکن به دریا نزدیک شوند. اگر چه بیش از پنجاه مایل طول دارد، به عنوان یکی از چشمگیریترین بزرگراههای ساحلی جهان شناخته می شود که در مسیرش از مجمع الجزایر شهر Eide و Averøy در More og Rømsdal به طور پیچ در پیچ عبور می کند. به علاوه ی مناظر دیدنی و همیشه چشمگیری که هیچ ارتباطی با وضع هوا ندارند، این شانس را خواهید داشت که از دهکده های ماهیگیری کوچک دوست داشتنی، کلیساهای چوبی عجیب و غریب و غار Trolls' Church دیدن کنید که از جاذبه های گردشگری نروژ هستند. به یکباره سرو کله چندین مکان که به طور خاص برای توریستها آماده شده نیز پیدا شد که شامل رستورانها و تفرجگاهها و برگزار کنندگان سفرهای ماهیگیریست.

 پارک ملی Jotunheimen

Jotunheimen بزرگترین ناحیه آلپی در فلات بلند نروژ، علاوه بر اینکه محدوده 1,351 مایل مربعی را پوشش می دهد، بلندترین کوههای اسکاندیناوی را نیز در بر می گیرد و از جاذبه های گردشگری نروژ است. همچنین خانه بسیاری از آبشارها، رودها، دریاچه ها، یخچالها و حیاط وحشی شامل جمعیتهای گوزن شمالیست. دو تا از کوههای این پارک ملی تا ارتفاعی بیش از 8,000 فوت بالا می روند و بلندترین کوه، Galdhøpiggen است. برخلاف ارتفاع زیادش، می توانید ظرف چهار ساعت از آن بالا بروید. اگر چه به راهنما نیاز خواهید داشت، اما تصاویر هیجان انگیزی که از فراز تخته های سنگی می بینید و نیز سرزمینهای یخی که از بالای قله پیداست، آن را شایسته پول خرج کردن می کند. دیگر قله چهار ساعتی از مجموعه Hurrungane قله Skagastølsbotn با ارتفاع 4,429 فوت و یخچال Skagastølsbre است.
نشانی: Jotunheimen Reiseliv A, N-2686 LOM

اسپیتزبرگن

مجمع الجزایر نروژی Svalbard واقع در مرکز جزیره اسپیتز برگن، تنها 810 مایل از قطب شمال فاصله دارد. اگر چه محدوده 24,200 مایل مربعی را می پوشاند ولی جمیعت 3,700 نفری آن تنها در پنج زیستگاه زندگی می کنند که شامل Ny Ålesund (چمعیت 70)، شمالی ترین زیستگاه جهان و از جاذبه های گردشگری نروژ است. اگر چه در سال 1194 توسط وایکینگ ها تصرف شد، اما 400 سال بعد دوباره توسط دریانورد هلندی ویلم بارنتز کشف شد که مشغول جستجو برای یافتن گذرگاه شمال غربی به چین بود. به جایش او تعداد زیادی سیل و وال در لبه کلاه یخی پیدا کرد. پوشش گیاهی قطب شمالی منطقه بیش از 140 گونه مختلف گیاهی، شامل گیاهان گل دار کم رشد، قارچها و گلسنگ ها را در بر میگیرد. ولی، جاذبه واقعی آن، حیات وحش است که شامل 30 نمونه پرنده دریایی، سیل ها، گوزن شمالی، گرگ قطب شمال و چندین هزار خرس قطبی است.
نشانی: Svalbard Reiseliv AS

منبع: مجله همگردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۹۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاپیتان اسبق استقلال از تصادف جان سالم به در برد +عکس

بازیکن اسبق تیم فوتبال استقلال و تیم ملی از یک حادثه رانندگی جان سالم به در برد و در بیمارستان بستری شد.

به گزارش مشرق، امیرحسین صادقی مدافع اسبق استقلال که سابقه حضور در ۲ جام جهانی را نیز در کارنامه ورزشی‌اش دارد، امروز دچار سانحه رانندگی شد.

صادقی که در این حادثه با آسیب‌دیدگی شدید از ناحیه سر، دست و پا، در بیمارستان بستری شد.

خوشبختانه وضعیت این بازیکن پایدار است و خطری او را تهدید نمی‌کند.

پیگیری‌ حاکی از آن است که صادقی از ناحیه دست تحت عمل جراحی قرار خواهد گرفت. کاپیتان اسبق استقلال با انتشار پیامی در فضای مجازی، تصویری از خود در بیمارستان منتشر کرد و نوشت: «چون می‌گذرد غمی نیست»

دیگر خبرها

  • تداوم خدمات‌رسانی در فرودگاه و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی اصفهان
  • تداوم خدمات‌رسانی به گردشگران در جاذبه‌های تاریخی و پایانه‌های مسافرتی استان اصفهان
  • کسب رتبه سوم چهارمحال و بختیاری در مرمت بنا‌های تاریخی
  • کلنگ طرح توسعه ناحیه صنعتی روستای دهنه در شهرستان کلاله به زمین زده شد
  • دزفول پربازدید‌ترین شهر خوزستان در ایام نوروز ۱۴۰۳
  • دزفول رتبه نخست بازدید گردشگران را به خود اختصاص داد
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • بیش از ۲۶.۶ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری خوزستان بازدید کردند
  • حال خوب مردم در روزهای پایانی فروردین
  • کاپیتان اسبق استقلال از تصادف جان سالم به در برد +عکس