Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-16@20:37:28 GMT

می شود بنویسید من الغریب الی الحبیب؟

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۰۹۱۸۶

می شود بنویسید من الغریب الی الحبیب؟

مژگان الیکایی زائر جوان 25 ساله ای است که از خاطرات سفرش به کربلا می گوید:سالها در حسرت کربلا سوخته بودم و وقتی کربلایی ها دل به سفر عشق می سپردند من از این نرسیدن ها قلبم می گرفت و تنها دلخوشی ام این بود که التماس دعایی از زائری روانه حرم ارباب کنم .سالها از فراق و از اینکه چرا طلبیده نمیشوم می سوختم حسرتی مانده در دل برای زیارتش که تمامی نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از حضرت فاطمه (س) برات کربلا میخواستم ،آخر من از بچگی با عشق به حسین (ع) بزرگ شده بودم و درخانواده ای پا گرفته بودم که ذکر یا حسین(ع) بر زبانشان جاری بود و حسرت دیدار حرمش به دلم چنگ می انداخت.

زاهی سفر شدم

باورم نمیشد اما انگار این بار خواهش دلم اجابت شده بود و سالار شهیدان اذن ورود بهم داده است.با توکل به خدا راهی بهترین سفر زندگی ام شدم شوق زیارت از یک سو و برآورده شدن آرزویم از سوی دیگر مرا بی تاب تر از پیش می کرد.

با خانواده به راه افتادیم از تهران تا مرز را نمیدانم چطور گذشت با همراهانمان که 15 نفر بودند از گیت های مرزی گذشتیم نمیدانستم این خواب است یا رویا...

این زائر جوان انگار با مزه مزه کردن سفر قصد شیرین کردن دهانش را دارد ادامه می دهد: دلم می خواست به محض ورودم به شهر اول گنبد حرم امامان را می دیدم با گذشتن از خیابان به اهالی کربلا فکر می کردم که آیا میدانند شهرشان برای بعضی مشتاقان چه حسرتی دست نیافتنی است؟ چه پیر مردها و پیرزنانی در شهرها و روستاهای دور افتاده کشورمان با سالها زحمت در طول زندگی تنها آرزوی این زیارت را دارند اما مردم عراق چه می دانند؟

در اولین ساعت وقتی به بین الحرمین رسیدم شکوه و عظمت بارگاه امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل (ع)سر هر انسانی را به علامت احترام خم می کرد.چشمانم را بستم تا باور کنم وقتی دوباره چشماهایم را باز می کنم در رویا نبوده ام قصه های عاشورا و داغ های کربلا از زبان حاج آقایی که در مراسم های مذهبی بیان می شدپیشتر ها شاید فقط یک داستان به نظر می رسید اما با بزرگتر شدنم فهمیدم که این روایتی از عاشقی است از عشق به خدا تا خلق خدا.

گنبدحضرت ابوالفضل(ع) سمبل فروتنی و تواضع بود

گنبد حضرت ابوالفضل(ع) برایم سمبل فروتنی و تواضع بود نماد ایثار و عشق صبر و توکل .در بین الحرمین حس و حالی داشتم که کلمات از بیان آن قاصر هستند.

در هر گوشه ای از حرم امام حسین(ع) که زیارت می کردم به یاد مصائبی می افتادم که یاد آوری آن برای شیعیان همیشه با اشک دل همراه بوده و هست.

قصه که به این جا رسید قلبم برای غربت و تنهایی زینب (س)گرفت زینب آن لحظه که از بالای تل به برادر نگاه می کرد چه دید که تعبیرش از کربلا جز زیبایی معنا نشد.

می شود بنویسید من الغریب الی الحبیب ؟

7 روز را با گروه همراه در کربلا ماندیم و سپس عزم زیارت کاظمین و سامرا را کردیم ،شب را در سرداب امام زمان(عج) به صبح رسانیدم و چه غمی داشت غربت امام زمانمان...

ملیکایی در پایان با اشکی که از حسرت دوباره این سفر موج می زد گفت: امیدوارم به رسم یکی از هزاران درس کربلا همانند یاران با وفای حسین ابن علی (ع) تا آخر در رکاب امام زمانمان باشیم و منتظر حقیقی آن قائم مقام آیا می شود برای ما هم بنویسند:من الغریب الی الحبیب؟

خبرنگار: اکرم جدیدی ممتاز

705

کربلا زیارت بینالحرمین بین الحرمین سالار شهیدان معنوی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۹۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین آب روستا‌های بخش خضرآباد با اجرای فاز دوم مجتمع آبرسانی امام حسین (ع)

جلال علمدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: با اجرای فاز دوم مجتمع آبرسانی امام حسین (ع)، ۶۸۸ خانوار روستا‌های بخش خضرآباد شهرستان اشکذر با جمعیتی بالغ بر ۲ هزار نفر از آب شرب پایدار و سالم بهره مند می‌شوند.

او بر تحقق عدالت و پیشگیری مهاجرت از روستا‌ها تاکید کرد و افزود: این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۶۲ درصد در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد به اجرای حدود ۵۰ کیلومتر خط انتقال در این پروژه اشاره کرد و ادامه داد: همچنین در این مجتمع آبرسانی ۱۰ مخزن سرراهی و ذخیره آب با حجم ۲ هزار متر مکعب احداث شده است.

علمدار با بیان اینکه ۲۵ مجتمع آبرسانی روستایی در حال بهره‌برداری بوده و احداث ۱۰ مجتمع دیگر نیز در برنامه آتی شرکت آبفا قرار دارد، اظهار داشت: اقدامات تکمیلی فاز دوم مجتمع آبرسانی امام حسین (ع) شامل شش ایستگاه پمپاژ و عملیات تکمیلی حفاظت فیزیکی و تله متری در صورت تامین اعتبار در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد.

او شکوفایی اقتصادی و اشتغالزایی در روستا‌ها را مهم برشمرد و گفت: تاکنون ۸۰ میلیارد تومان از محل بودجه عمرانی و محرومیت زدایی برای اجرای این پروژه هزینه شده است و تکمیل آن نیازمند ۹۰ میلیارد تومان اعتبار است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اجتماع مردمی وعده صادق با مداحی حسین طاهری برگزار می شود
  • ساخت مستند فرمانده لوتی‌ها
  • تامین آب روستا‌های بخش خضرآباد با اجرای فاز دوم مجتمع آبرسانی امام حسین (ع)
  • نورافشانی میدان امام حسین اصفهان در جشن موفقیت عملیات وعده صادق
  • بیانیه ستاد مردمی پیاده روی اربعین حسینی راهیان کربلا
  • فیلم/ اعلام انزجار زائران کربلا در حرم امام حسین(ع)
  • حال و هوای زیارت در یک روز بهاری حرم مطهر امام رضا(ع)
  • مسلم بن عقیل پیشگاه حماسه عاشورا
  • روایتی از یک عکس ماندگار
  • چرا مردم کوفه بیعت خود را شکستند؟