Web Analytics Made Easy - Statcounter

فدراسیون جهانی تیراندازی (ISSF) در جلسه اخیر کمیته اجرایی خود قوانین جدیدی را تصویب کرد که مطمئنا در آینده نزدیک تاثیر بسیار زیادی در این رشته ورزشی پر مدال خواهد گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایسنا، پس از آنکه بسیاری از فدراسیون‌های تیراندازی کشورهای مختلف جهان در خصوص برخی از قوانین و مقررات این رشته ورزشی پیشنهادات مختلفی برای فدراسیون جهانی تیراندازی ارسال کردند، اعضای کمتیه اجرایی ISSF روز دوشنبه هفته جاری در مونیخ آلمان گردهم آمدند تا برابر دستور جلسه از پیش تعیین شده، مسائلی از قبیل توزیع سهمیه المپیک ۲۰۲۰ و استفاده از رتبه‌بندی ISSF در توزیع این سهمیه‌ها، برگزار کردن مسابقات قهرمانی جهان جوانان و بزرگسالان در هر دوره دو ساله، اضافه کردن مسابقات قهرمان قهرمانان در هر دوره دو ساله و همچنین برداشتن تفکیک جنسیتی در تعداد شلیک‌های زنان و مردان در جریان مسابقات را مورد بررسی قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلسه کمیته اجرایی فدراسیون جهانی در مونیخ آلمان

ششم نوامبر ۲۰۱۷ (۱۵ آبان ماه)، اعضای کمیته اجرایی فدراسیون جهانی تیراندازی(ISSF) یکدیگر را در مونیخ ملاقات کردند. کمیته، تعدادی از موضوعات مهم مربوط به سازماندهی مجدد مسابقات، مقررات، ذینفعان، برابری جنسیتی و مکان توزیع سهمیه‌های المپیک را با رای گیری تصویب کرد.

سازماندهی مجدد تقویم مسابقات ISSF

کمیته اجرایی به اتفاق آرا در این جلسه کاپ جهانی قهرمان قهرمانان را به عنوان یک برنامه تقویمی دو سالانه تعیین کرد تا این مسابقات تداخلی با بازی‌های المپیک و مسابقات قهرمانی جهان نداشته باشد. کمیته فنی فدراسیون جهانی همچنین چگونگی تعیین صلاحیت حضور در این مسابقات را در جلسه بعدی خود بررسی خواهد کرد. کمیته اجرایی فدراسیون جهانی تصویب کرد که کمیته‌های برگزاری مسابقات بتوانند در کنار کاپ جهانی و کاپ جهانی جوانان  مسابقات جایزه بزرگ در رشته‌های غیر المپیکی را نیز برنامه‌ریزی کنند. جزییات این مقررات بزودی منتشر خواهد شد.

چراغ سبز کمیته اجرایی به پیشنهاد فدراسیون تیراندازی آلمان

در موضوع سازماندهی تقویم مسابقات ISSF در جلسه کمیته اجرایی در مارس ۲۰۱۶ نیز پیشنهاداتی انجام شده بود. با هدف اصلاح برنامه مسابقات سالانه تقویم جدید به مجمع فدراسیون جهانی در نوامبر ۲۰۱۸ پیشنهاد خواهد شد.

این پیشنهادات شامل: مسابقات قهرمانی جهان هر دو سال یک‌بار، مسابقات قهرمانی جوانان جهان هر دو سال یک‌بار؛ که بدین ترتیب در هر دوره چهار ساله المپیکی در هر سال یک مسابقه قهرمانی جهان برگزار خواهد شد. این پاسخی به خواسته فدراسیون‌های عضو و ذینفعان تیراندازی بوده است تا بتوان شرایط توسعه نمایش ورزش تیراندازی را در رسانه‌ها و همچنین فعالیت‌های بازاریابی در سطح بین‌المللی و ملی را فراهم کرد.

انجمن ۲۰۲۴ ISSF؛ بستری برای حرکت رو به جلو

پیرو مذاکرات نشست فوق‌العاده مجمع عمومی در ۲۰۱۷، کمیته اجرایی اعمال خواسته‌های نشست مورد ذکر را در برنامه انجمن ۲۰۲۴  عملیاتی کرده است. یک گفتگوی جامع که بتواند بستر تبادل اطلاعات و نظریات را فراهم کند و بازخوردهای لازم را به بدنه ISSF و سایر ذینفعان تیراندازی برساند. انجمن با استفاده از ابزارهای ارتباطی برخط (On-line) از ماه آینده راه‌اندازی خواهد شد. این انجمن توسط عضو کمیته اجرایی "رابرت میچل" مدیریت می‌شود. جزییات بیشتر در پایگاه اینترنتی ISSF خواهد آمد.

مسابقات مختلط تیمی و تساوی تعداد شلیک‌ها برای مردان و زنان

پس از گزارش جامع "جورج بورکمپ" رئیس کمیته فنی ISSF و همچنین گزارش "گری اندرسون" نایب رییس فدراسیون جهانی تیراندازی ، کمیته اجرایی تغییراتی در مقررات را تصویب کرد که برای تصویب نهایی به "شورای اداری ISSF" ارایه خواهد شد. این پیشنهادات شامل مقررات فینال مواد مختلط تیمی است که اخیرا اضافه شده‌اند تا این فینال‌ها به صورت حذف مداوم برگزار شوند. این مواد توسط ISSF و IOC برای حضور در برنامه بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ به تصویب رسیده‌اند. کمیته اجرایی پس از نزدیک به یکسال بحث و تحلیل، تصمیم گرفت که پیشنهاد تساوی تعداد شلیک‌ها به اهداف در مواد آقایان و بانوان را ارایه کند. این تصمیم تعداد شلیک ها به اهداف، مواد مربوط به بانوان را افزایش خواهد داد.

مقررات کسب سهمیه برای المپیک ۲۰۲۰

کمیته اجرایی همچنین اصلاحاتی در مقررات کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را انجام داد و آن را برای تایید نهایی به IOC خواهد فرستاد. انتظار می‌رود نتیجه تا فوریه ۲۰۱۸ مشخص شود. هدف ISSF دستیابی به برابری جنسیتی در هردو زمینه یعنی تعداد سهیمه و تعداد مواد بوده است. در توکیو ۱۸۰ مرد و ۱۸۰ زن در ۳ ماده مختلط تیمی و ۶ ماده آقایان و ۶ ماده بانوان شرکت خواهند کرد. بر اساس مقررات پیشنهادی، توزیع سهمیه المپیک از سال ۲۰۱۸ و در مسابقات قهرمانی جهان در "چانگوون" کره جنوبی از ۳۱ اوت  تا ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۸ آغاز خواهد شد. در این مقررات تعدادی سهمیه بر اساس رتبه‌بندی در رنکینگ ISSF توزیع خواهد شد. جزییات کامل توزیع سهمیه پس از تصمیم نهایی IOC منتشر خواهد شد.

مسابقات کاپ جهانی ۲۰۱۸ در "مالت"

کمیته اجرایی فدراسیون جهانی تیراندازی گزارشی از نحوه آماده‌سازی برای برگزاری مسابقات کاپ جهانی اهداف پروازی ۲۰۱۸ در مالت را دریافت کرد که در آن موضوع ساخت مجموعه تیراندازی جدید طرح گردید. علی رغم اینکه ساخت این مجموعه دارای تاخیر است، ناظر فنی و کمیته برگزاری ISSF را مطمئن کرده‌اند که این میدان بر اساس برنامه در مارس  ۲۰۱۸ آماده خواهد شد تا مسابقات از ۵ تا ۱۵ ژوئن ۲۰۱۸ در آن برگزار شود. به همین دلیل ISSF برگزاری مسابقات را تایید کرد.

رییس فدراسیون جهانی تیراندازی: "این تصمیمات خانواده ورزش تیراندازی را قدرتمندتر خواهد کرد"

"اولگاریو واسکوئز رانا" رییس فدراسیون جهانی تیراندازی در سخنان اختتامیه این جلسه گفت: از همه شما برای کار مثبتی که امروز در این جلسه انجام دادید متشکرم.  به خاطر کاری که در این جلسه به نفع تیراندازی انجام شد بسیار شادمان هستم. ما گام‌های مهمی به جلو برداشتیم تا از تساوی جنسیتی مطمئن شویم؛ همچنین برنامه مسابقات را بهبود بخشیدیم و از طرفی به ذینفعان تیراندازی تاثیر نظراتشان را نیز نشان دادیم. این گام‌ها باعث خواهد شد تا خانواده ورزش تیراندازی را قدرتمندتر کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۹۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقات ورزشی پیشکسوتان سپاه در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، در این مسابقات استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد به مدت سه روز با هم رقابت کردند.

در پایان نفرات و تیم‌های برتر در رشته‌های فوتسال، والیبال، شنا، تیراندازی، دارت و تنیس روی میز معرفی شدند.

در بخش تیمی استان‌های کرمان، یزد و هرمزگان به ترتیب در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید؛ برگزاری مسابقات تیراندازی کشوری در حاجی آباد

دیگر خبرها

  • رکورد تیمی ریکرو ایران شکست
  • جریمه سنگین دروازه‌بان تیم ملی در جام جهانی
  • تیراندازی اهداف پروازی قطر؛ پرورش‌نیا رکورد تراپ بانوان را شکست
  • برگزاری مسابقات ورزشی پیشکسوتان سپاه در بندرعباس
  • عضو ایرانی هیات رئیسه جهانی در کمیته نظارت بر مسابقات ووشو
  • توپ گوستاو؛ بزرگ ترین قطعه توپخانه تاریخ به وزن ۱,۴۹۰ تن با گلوله های ۷.۵ تنی (+عکس)
  • برگزاری نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو با حضور علی‌نژاد
  • شلیک داماد خشمگین به ۴ عضو خانواده همسرش
  • چراغ‌های راهنمایی و بوستان‌ها به کلید محافظ جان مجهز می‌شوند
  • افزایش ۴ برابری برنامه‌های فرهنگی استان اردبیل