Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کریم حاجی زاده، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی تنها اثر ثبت جهانی استان اردبیل است  و این بنای تاریخی به دلیل ویژگی های منحصر به فرد معماری، تاریخی، فرهنگی و تاثیرگذاری آن جزو آثار شاخص کشور محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: با وجود اهمیت بنا، اعتبارات تخصیصی سالانه جهت مرمت بخش های مختلف آن کافی نیست.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل این مجموعه گسترده شامل بخش های متنوع از جمله سه باب موزه صنایع دستی، باستان شناسی و چینی خانه است که نگه داری تمامی این بخش ها مستلزم اعتبارات مناسب است.

حاجی زاده با بیان اینکه پایگاه ثبت جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی سالانه مطابق با جداول و فرم های ارسالی اعتبار پروژه ها را برآورد می کند، ادامه داد: با این وجود هیچگاه اعتبارات مطابق با برآوردها تخصیص نمی یابد.

وی تاکید کرد: مرمت و نگه داری آثاری همچون بناهای موجود در مجموعه بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی امری دائمی است و ما نیازمند اعتبار مناسب جهت اجرای برنامه های مرمت، حفاظت و نگه داری هستیم.

انتهای پیام/ح

بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی تنها اثر ثبت جهانی استان اردبیل است

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۰۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه‌ها روایتگر هویتی ملت‌ها هستند

دبیر اولین کنفرانس بین‌المللی موزه در اردبیل گفت: موزه‌ها روایتگر هویتی ملت‌ها و جوامع انسانی هستند که در آن پایه اصلی عبرت‌آموزی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، در این کنفرانس 2 روزه که در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، شرکت‌کنندگانی از ایران و هفت کشور دنیا حضور داشته و آخرین یافته‌های علمی و تحقیقاتی خود را با محوریت موزه و اهمیت و جایگاه آن تبیین کردند.

عصر چهارشنبه دبیر نخستین کنفرانس بین‌‌المللی موزه در اردبیل، اظهار داشت: این کنفرانس به مدت 2 روز برگزار می‌شود و تلاش بر این است تا 120 مقاله ارائه شده به این کنفرانس به صورت پنل و شفاهی ارائه شود.

جبرائیل رزمجو تصریح کرد: موزه‌ها در کنار جذب گردشگران، در هویت‌باوری نقش مهمی را دارند و سعی بر این بوده تا دانشگاه محقق اردبیلی با توجه به راه‌اندازی موزه تاریخ طبیعی بتواند از ظرفیت خود برای احیای جایگاه موزه‌ها بهتر و بیشتر استفاده کند.

وی گفت: سعی بر این است تا با افزایش کمی و کیفی موزه‌ها در کنار پذیرش گردشگران بتوانیم ظرفیت‌های تاریخی و تمدنی خود را به نمایش گذشته و بیش از هر زمان دیگر محققان سایر کشورها را نیز با ارزش و جایگاه این موضوع آشنا کنیم.

دبیر نخستین کنفرانس بین‌المللی موزه در اردبیل افزود: در استان اردبیل 18 موزه دولتی و خصوصی فعال است که اکثر آن در اردبیل و برخی نیز در شهرهای دیگر فعالیت می‌کنند و دانشگاه محقق اردبیلی نیز دارای موزه ارزشمند تاریخ طبیعی است.

رزمجو در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: موزه‌ها می‌توانند چراغ راه آینده در حوزه تحقیق و پژوهش بوده و زمینه‌ساز حرکت‌های تحول‌آفرین در ارتقای فرهنگ، اصالت و ارزش این جایگاه باشد.

وی اضافه کرد: دانشگاه محقق اردبیلی، دانشگاه مادر استان است و در سال‌های اخیر در برگزاری کنفرانس‌‌ها و نشست‌های ملی و بین‌المللی پیشتاز بوده و از امروز به مدت 2 روز میزبان کنفرانس بین‌المللی موزه است تا جایگاه آن را به شایستگی تبیین و تشریح کند.

دبیر نخستین کنفرانس بین‌المللی موزه در اردبیل بیان کرد: در استان اردبیل موزه‌های متنوعی را شاهد هستیم و خود بقعه شیخ صفی‌الدین و آثار به جای مانده از دوران تاریخی، وسیع‌ترین موزه در دسترس مردم است که به راحتی در این زمینه می‌توان ارائه مطلب و بیان موضوع کرد.

انتهای پیام/131

 

دیگر خبرها

  • موزه‌ها روایتگر هویتی ملت‌ها هستند
  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • لبخند سه بیمار نیازمند به پیوند در شیراز
  • نمایشگاه آئین محوطه‌های باستانی اردبیل دایر شد
  • جهادگر اردبیلی عنوان برگزیده آیین جایزه نوبل ایرانی را کسب کرد
  • آزادی یک زندانی به همت دانش‌آموزان اردبیلی
  • جهادگر اردبیلی «جایزه البرز» در سال ۱۴۰۳ را کسب کرد
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • ۵۰ درصد بناهای تاریخی تایباد خراسان رضوی نیازمند مرمت است