Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنجمین مرحله عملیات پاکسازی محوطه چاه ۱۴۷ رگ سفید، دیشب اجرا و در جریان آن، سه مخزن مملو از گل حفاری و سه دستگاه پمپ مستقر در محدوده آتش خارج شد.

پنجمین مرحله عملیات پاکسازی محوطه چاه ۱۴۷ رگ سفید، دیشب اجرا و در جریان آن، سه مخزن مملو از گل حفاری و سه دستگاه پمپ مستقر در محدوده آتش خارج شد.

به گزارش انرژی امروز، ستاد مهار فوران چاه شماره ۱۴۷ رگ سفید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اعلام کرد: این عملیات با حضور و همکاری تیم عملیاتی این شرکت و شرکت ملی حفاری با موفقیت کامل انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، در این عملیات که ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه شامگاه ۱۶ آبان آغاز شد و چهار ساعت به طول انجامید، ابتدا تیم آتش نشانی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت‎های بهره برداری نفت و گاز گچساران و آغاجاری با استقرار و چیدن ماشین آلات آتش نشانی و تانکرهای حمل آب، بارش انبوه و فوران آب را در محدوده عملیات امکانپذیر ساختند. سپس سه گروه از آتش‎کاران در صفوف منظم و در فواصل معین، در شعاع ۵۰ تا ۳۰ متری دهانه چاه مستقر و با پاشش مستمر آب، دمای تجهیزات و آهن آلات باقیمانده در ضلع غربی چاه را کاهش دادند.

در بخش دوم این عملیات، نیروهای عملیاتی زیر پوشش سنگین آب به چاه نزدیک شدند و  لوله‎های مرتبطه مخازن ذخیره گل روغنی را از یکدیگر جدا ساختند؛ سپس دو دستگاه بلدوزر به مخزن شماره یک نزدیک شده و پس از اتصال بکسل و اعمال مراقبت های لازم، مخزن مملو از گل قابل اشتعال را از معرض لهیب آتش دور کردند که این کار با ریزش انبوه فوم و پاشش متراکم آب آتش نشانی همراه بود.

در ادامه این عملیات شبانه، ۲ دستگاه مخزن مکش نیز با رعایت اصول ایمنی، توسط نیروهای مستقر در محل ابتدا جداسازی و سپس به بلدوزرها متصل و از محوطه چاه خارج شدند.

آخرین مرحله عملیات دیشب (سه‌شنبه،)، خارج ساختن سه دستگاه پمپ گل حفاری از محدوده آتش بود که بدون هیچگونه آسیبی به انجام رسید و در مجموع ۶ محموله سنگین از مجموعه موانع دسترسی به چاه، از محوطه خارج شد.

این عملیات که بخشی از مقدمات کنترل فوران چاه شماره ۱۴۷ رگ سفید به شمار می رود، با حضور و نظارت محسن پاک‎نژاد، معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید اجرا شد و در مجموع ۶۰ نفر از نیروهای عملیاتی و مدیران ارشد شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت ملی حفاری ایران با فرماندهی واحد در این عملیات همکاری کردند.

عملیات تخلیه و پاکسازی محوطه چاه با هدف دسترسی به مرکز آتش و کنترل فوران انجام می‎شود و به علت حرارت بسیار بالا، آلودگی سرسام‎آور صوتی و آلودگی محیط به مواد قابل اشتعال، یکی از حساس‎ترین و پرخطر ترین مراحل مهار چاه به شمار می رود.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۰۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام دهند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، اعضای شورای فرهنگ عمومی استان در خصوص اجرای طرح نور و مقابله با ناهنجاری‌های عفاف و حجاب در جامعه بحث و تبادل نظر کردند.

در این نشست ائمه جمعه، فرمانداران ومدیران استان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و مقرر شد دستگاه‌های مختلف طبق تکالیفی که قانون برای آنها مشخص کرده است وظایف خود را انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در این نشست با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف در جامعه گفت: توطئه بزرگی از ناحیه غرب‌ها و کفار در دست انجام است تا مسلمانان را از خدا دور کنند و به سمت نافرمانی خدا بکشانند تا بتوانند اغراض خود را در کشور‌ها پیاده کنند.

 آیت الله ناصری افزود: مسئله حجاب یک تکلیف فردی نیست بلکه تکلیف اجتماعی و الهی است و در جامعه افراد باید حجاب اسلامی را رعایت کنند.

 وی ضمن تاکید بر تقویت امر به معروف و نهی از منکر گفت: در جامعه باید این مهم متولی داشته باشد و بهترین متولی ستاد امر به معروف و نهی از منکر است که می‌تواند کار‌ها را به پیش ببرد و بر حسن اجرای امور نظارت کند. 

 استاندار یزد با اشاره به اینکه چیزی جز اجرای قانون را دنبال نمی‌کنیم، افزود: دستگاه‌های اجرایی باید در راستای طرح عفاف و حجاب برنامه اجرایی بدهند و جلسات قرارگاه عفاف و حجاب نیز به طور منظم و مستمر تشکیل شود و مصوبات پیگیری و اجرا شود.

 فاطمی همچنین در خصوص اماکن تاریخی در استان افزود: اداره کل میراث فرهنگی در این مورد توجه ویژه داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت رسانه در مقوله عفاف و حجاب در جامعه عنوان کرد: طرح نور و مقابله با ناهنجار‌های اجتماعی باید پشتوانه رسانه‌ای داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد هم گفت: مقرر شد اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اصناف پیگیر راه اندازی بازارچه‌های عرضه پوشاک عفیفانه در سطح استان یزد باشند.

عابدی اظهار داشت: در خصوص نهاد‌های آموزشی و آموزش و پرورش مصوب شد طرح‌های تببینی و اقناعی اجرا شود.

دیگر خبرها

  • روسیه مسئولانش را از سفر به خارج حتی به کشورهای دوست منع کرد
  • پاکسازی محوطه پل تاریخی بلوردکان لنگرود
  • سهمیه سری آ ایتالیا برای شرکت در لیگ قهرمانان اروپا اضافه شد
  • دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام دهند
  • آغاز نیمه نهایی با جدال مدافع قهرمانی و پرافتخارترین تیم
  • حفاری زیر دریای عمان با ماشین حفاری دانش‌بنیان ایرانی
  • توقیف دستگاه حفاری غیرمجاز در باخرز
  • تولید دستگاه حفاری زیر دریا، دستاوردی از ایرانیان
  • ایران از «ایکوم» و «ایکوموس» خارج نشده است
  • ضرغامی: از شورای بین‌المللی «کمیته ملی موزه‌ها» و «محوطه‌ها و بناهای تاریخی» خارج نشدیم