Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی گفت: از ابتدای امسال تا کنون 599 پرونده قاچاق کالا وارد تعزیرات حکومتی این استان شد.

به گزارش ایرنا، سلیمان رزاقی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد پرونده، 570 مورد مختومه و متخلفان بیش از 80 میلیارد ریال نیز جریمه شدند.
وی با بیان اینکه قاچاق کالا از عمده و حمل کانتینری به خرده و حمل با وسایل نقلیه عمومی تغییر کرده است، ادامه داد: میزان پرونده های قاچاق کالا در هفت ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 100 افزایش داشته اما ارزش ریالی پرونده ها، حدود 10 درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون 2 هزار و 551 پرونده تخلفات کالا و خدمات به تعزیرات حکومتی وارد شد که از این تعداد 2 هزار و 545 مورد مختومه و بیش از 16 میلیارد ریال نیز محکومیت متخلفان ارزیابی می شود.
وی، ورودی پرونده های تخلفات بهداشت، درمان و دارو در هفت ماه نخست امسال را 880 فقره عنوان کرد و گفت: از این تعداد پرونده 879 مورد مختومه و 885 میلیون ریال نیز، ارزش محکومیت متخلفان است.
رزاقی اضافه کرد: در سال گذشته نیز 626 پرونده قاچاق کالا و ارز به تعزیرات حکومتی استان مرکزی وارد شد که علاوه بر رسیدگی به این پرونده ها، تعدادی از پرونده های سال 1394 نیز رسیدگی و در مجموع 653 پرونده مختومه اعلام شد.
وی پرونده های تخلفات کالا و خدمات در سال گذشته را چهار هزار و 599 فقره عنوان کرد و گفت: از این تعداد پرونده چهار هزار و 598 فقره مختومه اعلام شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی بیان کرد: در سال گذشته یک هزار و 492 پرونده تخلفات بهداشت، درمان و دارو به این نهاد وارد شد که از این تعداد یک هزار و 491 پرونده مختومه و 530 میلیون ریال نیز ارزش محکومیت متخلفان است.
رزاقی تعداد پرونده های قاچاق کالا و ارز در اجرای احکام سال 1395 را 497 فقره عنوان کرد و گفت: ارزش ریالی محکومیت پرونده ها 106 میلیارد ریال بود که از این میزان حدود 57 میلیارد ریال وصول شد.
وی گفت: در سال گذشته چهار هزار و 145 پرونده تخلفات کالا و خدمات به اجرای احکام ارسال که ارزش ریالی محکومیت این پرونده ها بیش از 9 میلیارد ریال بود که از این میزان نیز، 6 میلیارد ریال وصول شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی تعداد پرونده های تخلفات بهداشت، درمان و دارو اجرای احکام در سال گذشته را نیز یک هزار و 269 فقره عنوان کرد و گفت: همه این تعداد پرونده مختومه اعلام شد و 2 میلیارد و 500 میلیون ریال نیز محکومیت متخلفان بود که از این میزان حدود 2 میلیارد 300 میلیون ریال نیز وصول شد.
وی مجموع پرونده های اجرای احکام سال گذشته را پنج هزار و 911 فقره عنوان کرد و گفت: پنج هزار و 934 فقره پرونده نیز مختومه اعلام شد و 11 میلیارد ریال نیز محکومیت افراد بود که از این میزان 6 میلیارد ریال وصول شد.
رزاقی ورودی پرونده های قاچاق کالا به اجرای احکام در هفت ماه نخست امسال را 465 فقره عنوان کرد و گفت: از این تعداد 416 فقره پرونده مختومه اعلام شد و 77 میلیارد ریال نیز محکومیت متخلفان است.
وی بیان کرد: همچنین در هفت ماه نخست امسال 2 هزار و 306 پرونده تخلفات کالا و خدمات به اجرای احکام ارسال شده که از این تعداد، 2 هزار و 303 پرونده مختومه و 11 میلیارد ریال نیز محکومیت افراد بود که حدود چهار میلیارد ریال از آن وصول شده است.
وی گفت: در 2 سال گذشته بیشترین فراوانی تخلفات نیز مربوط به درج نکردن قیمت روی کالا، گران فروشی و رعایت نکردن مقررات بهداشتی است.
رزاقی اظهار کرد: هم اکنون 30 متخلف صنفی در نقاط مختلف استان مرکزی به دلیل ناتوانی در پرداخت جزای نقدی در زندان به سر می برند و هفت متخلف نیز تحت قرار بازداشت هستند.
وی مهر و موم یک باب داروخانه به علت غیبت مسئول فنی، مهر و موم یک باب دندانسازی غیر مجاز، مهر و موم یک واحد آزمایشگاهی به دلیل غیبت مسئول فنی، مهر و موم 2 واحد خوار و بار فروشی و یک شرکت پخش لبنی را از دیگر اقدامات اداره کل تعزیرات حکومتی در هفت ماه نخست امسال عنوان کرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی اظهار کرد: محکومیت 2 واحد آموزشگاه رانندگی به دلیل کاهش زمان آموزش با جریمه حدود پنج میلیارد ریالی، محکومیت یک قاچاقچی تلفن همراه با توقیف تعداد یک هزار و 336 انواع تلفن همراه و توقیف یک خودرو به نفع دولت همراه با جریمه سه میلیارد ریالی و محکومیت یک قاچاقچی نخود با توقیف 470 کیسه 50 کیلویی نخود و جریمه 2 میلیارد و 700 میلیون ریالی از دیگر اقدامات این نهاد در هفت ماه نخست امسال و سال گذشته است.
وی تعداد 71 اکیپ گشت زنی با نمایندگان اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه علوم پزشکی اراک را از دیگر فعالیت های تعزیرات حکومتی استان مرکزی عنوان کرد و گفت: در این فرآیند قانونی 309 مورد بازرسی از اصناف و شرکت های تولید انجام شد که در نهایت 109 مورد تخلف شناسایی شد.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۰۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، حمزه لقمانی افزود: از این تعداد پرونده هزار و ۴۴ فقره مربوط به تخلفات کالا و خدمات و ۲۱۷ فقره پرونده وارده مربوط به حوزه قاچاق کالا و ارز و ۹۷ فقره پرونده مربوط به حوزه بهداشت، دارو و درمان بوده است. وی ادامه داد: مبلغ محکومیت متخلفان اقتصادی در سه بخش قاچاق کالا و ارز، بهداشت دارو و درمان، کالا و خدمات، ۲۱۸ میلیارد و ۱۴۷ میلیون ریال بوده است. مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: گزارش پرونده های وارده توسط بازرسان دستگاه‌های متولی و نظارتی و متولیان امر در حوزه اقتصادی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است. عملکرد این سازمان در رسیدگی به این پرونده‌ها مطلوب بوده و تلاش‌ها برای رسیدگی به آن‌ها به طور شبانه روزی بوده است.

دیگر خبرها

  • محکومیت دبستان غیرانتفاعی دخترانه به علت گران فروشی خدمات آموزشی
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • کشف سوخت قاچاق در شهرستان خاتم
  • کشف ۳۲ هزار و ۷۰۰ لیتر سوخت قاچاق درشهرستان خاتم
  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در زابل
  • ورود بیش از ۱۳۰۰ پرونده تخلفاتی به تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد
  • جریمه میلیاردی برای قاچاقچی نوشابه‌های انرژی زا در قزوین
  • قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جریمه شد
  • دود سیگار قاچاق به چشم قاچاقچی رفت