Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@18:11:07 GMT

تهیه و کاشت نشاء صیفی‌جات در شهرضا مکانیزه می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۱۱۴۲۱

تهیه و کاشت نشاء صیفی‌جات در شهرضا مکانیزه می‌شود

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرضا با اشاره به بازدید مدیرکل دفتر محصولات جالیزی وزارت جهاد کشاورزی از مجتمع تولید نشاء شهرضا گفت: در این بازدید مقرر شد با تأمین اعتبار، تهیه و کاشت نشاء محصولات اساسی از جمله صیفی‌جات، چغندر قند، پیاز، ذرت مکانیزه شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرضا، عبدالرضا تاکی ظهر امروز در جمع خبرنگاران شهرستان با اشاره به تولید سالیانه 120 میلیون انواع نشاء محصولات گلخانه‌ای در شهرضا، اظهار داشت: از 47 هکتار کشت گلخانه‌ای شهرستان شهرضا 3.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 هکتار گلخانه به تولید انواع گل‌های شاخه بریده شامل آلسترومریا، ژربرا و لیسیانتوس و 3.5 هکتار نیز به تولید انواع نشاء صیفی‌جات و گل‌های شاخه بریده به صورت مدرن با دستگاه‌های نشاءکار تمام مکانیزه اختصاص یافته است.

وی با اشاره به نشست معاونت‌های تولیدات گیاهی منطقه 3 کشور، افزود: در این نشست مدیر کل دفتر محصولات علوفه‌ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی از مجتمع مدرن و مکانیزه تولید نشاء جنوب در شهرستان شهرضا بازدید کرد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرضا بیان کرد: در این بازدید مدیر کل دفتر محصولات علوفه‌ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی بر مصرف بهینه آب در راستای استفاده از حداقل آب در تولید محصولات کشاورزی تأکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: مدیر کل دفتر محصولات جالیزی وزارت جهاد کشاورزی در این بازدید به بحران خشکسالی و لزوم اجرایی نمودن سیاست‌های مصرف بهینه آب در راستای استفاده از حداقل آب در تولید با توسعه کشت نشائی محصولات تأکید کرد.

تاکی افزود: سالیانه 5 میلیون و 250 هزار انواع گل‌های شاخه بریده و 120 میلیون انواع نشاء محصولات گلخانه‌ای و فضای باز تولید می‌شود که انواع گل‌های تولید شده علاوه بر استان اصفهان در سایر استان‌ها از جمله خراسان رضوی، کرمان و دیگر استان‌ها عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان شهرضا رتبه اول تولید نشاء در استان اصفهان را به خود اختصاص داده است، گفت: نشاء تولیدی در بیشتر مناطق کشور به‌ویژه در استان‌های جنوبی کشور مورد کاشت قرار می‌گیرد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرضا بیان کرد: از برنامه‌های آینده این گلخانه‌ها، علاوه بر تولید نشاء سبزی و صیفی‌جات و گل‌های شاخه بریده، تولید نشاء گیاهان دارویی و برخی محصولات زراعی از جمله چغندرقند است که با این روش با افزایش عملکرد کمی و کیفی محصولات زراعی، می‌توان در مصرف بهینه نهاده‌های کشاورزی و آب آبیاری گامی موثر برداشت.

وی اظهار داشت: از 47 هکتار گلخانه موجود در شهرستان شهرضا 40 هکتار به کار تولید انواع سبزی و صیفی‌جات شامل فلفل رنگی، خیار، گوجه، بادمجان مشغول فعالیت هستند.

تاکی تصریح کرد: از این میزان سطح سالیانه 8 هزار و500 تن انواع صیفی‌جات تولید می‌شود که علاوه بر بازارهای داخلی به کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای میانه صادر می‌شود.

انتهای پیام/

R41346/P1336/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۱۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت ناوگان مکانیزاسیون کاشت گیاهان دارویی بوشهر

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر از تنوع بخشی و ایجاد مزارع تولید و تکثیر بذور گیاهان دارویی در استان خبر داد و گفت: تقویت ناوگان مکانیزاسیون در فرآیند کاشت و برداشت گیاهان دارویی در اولویت قرار دارد. - اخبار استانها -

کبری توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهربا تأکید بر توجه به اصلاح کشت بر اساس منابع آبی اظهار داشت: توسعه کشت گیاهان کم آب و برخوردار از مزیت اقتصادی در برنامه اصلاح الگوی کاشت استان به عنوان یک از اقدامات مهم معرفی شده است.

وی یکی از ظرفیت‌های مهم استان در حوزه کشاورزی را کاشت گیاهان دارویی دانست و اضافه کرد: با توجه به شرایط اقلیمی استان و محدودیت در سفره آب‌های زیرزمینی و نیز بروز پدیده تغییر اقلیم، توسعه و ترویج گیاهان دارویی سازگار با آب و هوای استان بسیار با اهمیت است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: تأمین بستر تولید برای تکثیر بذور گیاهان دارویی سازگار با شرایط استان با اولویت گیاهان دارویی یکساله نظیر زیره سبز و نیز تنوع بخشی به الگوی کاشت به‌عنوان 2 برنامه در حوزه گیاهان دارویی استان است.

توکلی ادامه داد: در این راستا از محل اعتبارات ملی طرح توسعه گیاهان دارویی ایجاد مزارع الگویی گیاهان دارویی مورینگا و جوجوبا و نیز ایجاد مزرعه تولید و تکثیر بذر زیره سبز با مشارکت کشاورزان از مهمترین فعالیت‌های این حوزه معرفی شده است.

وی بیان کرد: به منظور افزایش مشارکت و همراهی هر چه بیشتر بهره‌برداران در برنامه اصلاح الگوی کاشت با محوریت توسعه گیاهان دارویی اجرا برنامه آموزشی و ترویجی با هدف ارتقای دانش فنی و اطلاعات بهره‌برداران بسیار مهم و زمینه‌ساز مشارکت بهره‌برداران در توسعه کشت گیاهان دارویی در استان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر از تنوع بخشی و ایجاد مزارع تولید و تکثیر بذور گیاهان دارویی در استان خبر داد و گفت: تقویت ناوگان مکانیزاسیون در فرآیند کاشت و برداشت گیاهان دارویی و نیز تأمین زنجیره ارزش این محصولات با هدف دسترسی به بازار فروش از برنامه‌ها و تصمیمات این حوزه معرفی شده است.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • اهداف ايران خودرو در سال جهاد اقتصادي
  • ۱۰ کشور مقصد صادرات محصولات گلخانه‌ای گلستان
  • بالغ‌ بر ۶۰ هزار اصله نهال در جوین غرس شد
  • آغاز برداشت محصولات زراعی پاییزه در شهرستان کارون
  • انعقاد تفاهم نامه فی مابین سازمان انرژی اتمی، دانشگاه بیرجند و سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی
  • رشد ۲۰ درصدی تولید انواع محصولات کشاورزی در کردستان
  • تقویت ناوگان مکانیزاسیون کاشت گیاهان دارویی بوشهر
  • سهم۵۰ درصدی کاشت پسته در کشاورزی رشتخوار
  • آغاز کشت محصولات بهاره در شهرستان پلدشت
  • اصلاح الگوی کشت در استان بوشهر ضروری است