Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی مانند برپایی موکب عزاداری، زیارت عاشورا، مداحی، روضه‌خوانی، تعزیه، دمام‌زنی، ایستگاه صلواتی، سوگواری و ... ایام اربعین حسینی را گرامی داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، آیین عزاداری اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش با حضور عاشقان و دل‌سوختگان حسینی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روزهای آکنده از شور و شعور حسینی و در آستانه اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) جمعی از استادان، دانشجویان و کارکنان واحد سمنان با برپایی آیین دسته روی در ماتم شهادت مظلومانه سرور و مولایشان به سوگواری پرداختند.

حجت‌الاسلام‌ سید احمد اکرمی که سخنران پیش از این مراسم بود، در سخنان کوتاهی به بازخوانی واقعه عاشورا و زنده نگهداشتن نهضت حسینی پرداخت.

در این مراسم باشکوه که به همت حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی و بسیج شهید اعظمی نژاد واحد سمنان برگزار شد، عزاداران حسینی پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر با مداحی مداح اهل‌بیت محمدرضا محمودآبادی از مسجد فاطمه الزهرا(س) آغاز و با عبور از جوار گلزار شهدای گمنام در بلوار اصلی دانشگاه به سمت ساختمان اداری به سینه‌زنی و نوحه‌خوانی پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، به مناسبت اربعین شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان نمایش ساقی سرمست به کارگردانی مهدی صالح‌یار و با موضوع عاشورا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند روی صحنه رفت.

نمایش ساقی سرمست با رویکرد جدید و تطبیق هنرمندانه با مسائل روز، داعش و اربعین و خلق نمایش صحنه‌‌ای با حضور ۳۰ هنرمند(از عاشورا تا مدافعان حرم) در سالن المهدی(ع) واحد میانه و با استقبال پرشور دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند روبه‌رو شد.

به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد یزد نزدیک به 30 نفر از دانشجویان دختر علاقه مند به حضور در مراسم اربعین حسینی در مشهد مقدس با بدرقه دکتر معصومه طباطبایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد، حجت الاسلام حسن زارع نماینده نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی یزد و دکتر محمدرضا دهقانی معاون دانشجویی و فرهنگی واحد به مشهد مقدس اعزام شدند.

این سفر معنوی از تاریخ شانزدهم آبان شروع و پس از 5 روز در تاریخ بیست و یکم پایان خواهد یافت و به منظور تأمین امنیت سفر، مسافرت با قطار برای آنها در نظر گرفته شده است.

مراسم بزرگداشت اربعین حسینی با حضور استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا در نمازخانه دانشکده ادبیات این دانشگاه برگزار شد.

محمد راهوار مدیر فرهنگی و دانشجویی واحد فسا با تبریک به مسئولان و کارکنانی که موفق به پیاده‌روی اربعین شدند، به بیان حدیث امام حسن عسکری(ع) در مورد اربعین پرداخت و گفت: «یکی از نشانه‌های مؤمن قرائت زیارت اربعین است که فضیلت بسیاری دارد.»

راهوار افزود: «عاشورا با ظهور پیوند دارد و امروز وظیفه ما تلاش برای کسب معرفت به پیام‌ها و آرمان‌های امام حسین(ع) است تا در عصر حاضر با وجود دشمنی‌های آشکار و پنهان دشمنان اسلام و قرآن بتوانیم وظیفه خود را در پیروی از اسلام، قرآن و رهبری و پیاده کردن پیام‌های توحیدی انقلاب اسلامی انجام دهیم و خود را برای قیام امام عصر(عج) آماده کنیم.»

قرائت زیارت عاشورا بخش پایانی این مراسم بود.

به مناسبت اربعین حسینی مراسم تعزیه خوانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد داریون برگزار شد.

از پرهای سوخته و خیمه‌های خاکستر شده چهل روز می‌گذرد. از شانه‌های بی تکیه‌گاه و چشم‌های به خون نشسته از لحظاتی که صحرا در عطش طولانی، ثانیه‌هایش را به مرگ می‌بخشد، چهل روز می‌گذرد. اربعین خورشید نزدیک است. نگاه کن چگونه پرندگان، بر شاخه‌های درختان روضه می خوانند و چگونه ابرها، بر پهنه زمین می لرزند.
زمین، پاییزش را از یاد می برد، اما زخم عمیق عاشورا را هرگز فراموش نخواهد کرد.

مراسم تعزیه خوانی به مناسبت اربعین حسینی با حضور هیات رئیسه، استادان، کارکنان، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد داریون و مسئولان ارگانهای دولتی وغیر دولتی منطقه داریون در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد داریون برگزار شد.

مراسم اربعین حضرت ابا عبدالله حسین (ع) با حضور دانشجویان، استادان و کارکنان درتاریخ 17 آبان 96 در نمازخانه دانشکده سما کرمانشاه برگزار شد.

در این مراسم مداح اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در رثای شهادت حضرت اباعبد الله حسین (ع) مرثیه سرایی کرد و عزاداران به سینه زنی پرداختند.

در پایان نیز ایستگاه صلواتی برپا شد و عزاداران مهمان سفره ابا عبدالله الحسین (ع) بودند.

به مناسبت اربعین حسینی مراسم تعزیه خوانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی برگزار شد.

دفتر بسیج دانشجویی با همکاری دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه مسئول برگزاری این مراسم بودند .

ساعتی پیش در گرامیداشت اربعین حسینی دستجات عزاداری و سینه زنی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی پس از اقامه مجلس عزاداری و سینه زنی با مداحی اسماعیل بیرونی با حضور در خیابانها و فضای های آموزشی دانشگاه به سوگواری و سینه زنی پرداختند.

در گوشه و کنار این مراسم معنوی گروه تعزیه سقا به اجرای گوشه هایی از خطبه خوانی امام سجاد ( ع ) در شام و خطبه حضرت زینب در مجلس یزید را به تصویر کشیدند.

مراسم عزاداری اربعین حسینی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز با حضور سید عبدالعظیم موسوی حراست و گزینش دانشگاه، شمس الدینی دفتر فرهنگ اسلامی – حسینی مسئول بسیج دانشجویی سپاه و جمع کثیری از دانشجویان بسیجی و استادان و کارکنان برگزار شد.

با فرا رسیدن اربعین حسینی امروز باحضور مسئولان، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز مراسم عزاداری و سینه‌زنی در این واحد دانشگاهی برگزارشد

معاون دانشجویی فرهنگی واحد الیگودرز در این مراسم گفت: امام حسین(ع)الوترالموتور است یعنی در صفات و ویژگی ها منحصر بفرد و نمونه است.

حجت الاسلام محمودی افزود: یکی از ویژگی های منحصر بفرد امام حسین(ع) اربعین و زیارت اربعین است که در حدیث امام حسن عسگری(ع) از نشان های مومن و شیعه شمرده شده است.

مراسم سوگواری اربعین حسینی همراه با زیارت اربعین و زیارت عاشورا و سینه زنی در مسجد امام حسین(ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار شد.

این مراسم که به همت کانون قران و عترت حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت و با همکاری حوزه معاونت سما این واحد دانشگاهی برگزار شد، مورد استقبال دانشجویان، استادان، کارکنان و دانش آموزان مدرسه پسرانه سما و خانواده های آنان قرار گرفت.

در پایان با آش نذری از شرکت کنندگان در این مراسم پذیرایی شد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۱۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم بزرگداشت شهید جانباز سید محمد حسینی در فهرج

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مراسم بزرگداشت شهید جانباز شهید سید محمد حسینی فهرجی با حضور حجت الاسلام مدرسی امام جمعه بخش مرکزی، جوکار نماینده مردم یزد ، اشکذر و زارچ در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان، قشر‌های مختلف مردم و خانواده معظم شهدا در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) فهرج برگزار شد. سخنرانان در این مراسم، به بیان جایگاه شهید و شهادت پرداختند.  شهید سید محمد حسینی فهرجی درفروردین ماه سال ۱۳۶۷ در عملیات بیت المقدس ۴ بر اثر اصابت تیر به پای راست مجروج شد و به اسارت درآمد و چندین سال مفقودالاثر بود.  او پس از ۲ سال اسارت در شهریور ماه ۶۹ به میهن اسلامی بازگشت و تحمل جانبازی ۷۰ درصد و قطع پا، در ۴فروردین ۱۴۰۳ به خیل شهدا پیوست.

دیگر خبرها

  • تکمیل زنجیره دانش‌شهر ایران با گشایش ناحیه نوآوری
  • رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران: سخنرانی رئیس‌جمهور در مراسم محوری ۱۲ فروردین در حرم امام خمینی (ره) / مراسم گرامیداشت 12 فروردین با محوریت مساجد برگزار می شود
  • جذب هسته‌های فناور جدید در دانشگاه آزاد تربت‌حیدریه
  • مراسم بزرگداشت شهید جانباز سید محمد حسینی در فهرج
  • طرح مدرسه عالی گردشگری و مرکز مهارتی حقوق تجاری تدوین می‌شود
  • راهکارهای شش‌گانه مشارکت مردم در تحقق جهش تولید
  • دانشکده‌ هوش مصنوعی در تبریز تاسیس می شود
  • تحقق شعار سال با به‌روزرسانی فناوری‌ و تجهیزات بخش تولید
  • تحقق جهش تولید و رشد اقتصادی با جریان مستمر علم، فناوری و نوآوری
  • تأثیر مستقیم سراهای نوآوری دانشگاه آزاد یزد در رونق بازار